Kuinka yleinen sukunimi sulla on? Tyttönimi ja nykyinen nimi (jos on)?
Itselläni on suht harvinainen sukunimi (pidin tyttönimeni, kun menin naimisiin). Meitä löytyy Suomesta 224 elossa olevaa ja 10 ulkomailla asuvaa. Kuolleita on 100.
Äitini tyttönimi on myöskin harvinainen, sen nimisiä löytyy Suomesta 130 elossa olevaa ja 100 kuollutta.
(Mieheni sukunimi on yksi Suomen yleisimpiä sukunimiä ja yksi rumimmista, sen takia en vaihtanut nimeä).
Mulla on myös kolme täyskaimaa (Eli " Maija Meikäläistä" ), mikä on aika sattuma, koska myöskään etunimeni ei ole mikään järin suosittu.
Kommentit (40)
Meitä on Suomessa 2 ja yksi ulkomailla asuva suomalainen jolla on tämä sukunimi.
Etunimenikin on sen verran harvinainen että on alle 200 väestörekisterihaussa.
Sen sijaan minulla on useampi täyskaima. Ne löytyy googlettamalla.
Meinas mennä aikoinaan Akateemisen kirjatilauskassit ristiin...
Myös siskollani (edelleen tyttönimellä) on ainakin yksi täyskaima (välillä uutisissa haastatellaan) ja veljeltäni tällainen myös löytyy... Melkoista sattumaa.
Nykyistä sukunimeä on Suomessa varmaan 20 000. Ja rumakin on kun mikä, mutta ei haittaa :). Yhteinen sukunimi on miehelle tärkeämpi kun mulle nimen kauneus ja harvinaisuus.
Mieheni ja lasteni sukunimeä löytyy lähes 6000.
ja miehen nimen jos saisin (ei olla naimisissa), olisin kolmas sen niminen Suomessa mieheni ja lapsemme jälkeen.
Nykyinen huomattavasti harviaisempi mutta " kuuluisampi"
Taalla nimi ei ole harvinainen, muttei mikaan kovin yleinenkaan. Taysnimikaimoja varmasti loytyy tyttonimelle, mutta ei nykyiselle.
tyttönimeni on noin 4500:lla ihmisellä.
silti valitsin mieheni nimen jota on 259763 kpl.
Naitua nimeä aika paljon enemmän... Top 5 sukunimi Suomessa.
Vierailija:
Meitä on Suomessa 2 ja yksi ulkomailla asuva suomalainen jolla on tämä sukunimi.Etunimenikin on sen verran harvinainen että on alle 200 väestörekisterihaussa.
Sen sijaan minulla on useampi täyskaima. Ne löytyy googlettamalla.
Eli kuinka monta täyskaimaa sinulla voi olla, jos sinun sukunimisiä ihmisiä on vain kolme? Onko teillä siis kaikilla sama etunimi?
Minun tyttönimeni on Suomen yleisin ei nen-päätteinen sukunimi. Mieheltäni saaneen sukunimen kantajia on Suomessa elossa n. 800. Täyskaimoista en tiedä, mutta etunimeni on sen verran harvinainen, että eipä taida löytyä.
Yhteensä nimen kantajia on ollut 398.
Tyttönimeni on paljon yleisempi ja sitä kantaa tällä hetkellä 3451.
Tyttönimenä 39 kpl
ja naimanimenä 536 kpl...
Nuo, joilla on sama sukunimi kuin mulla ovat jotain sukua mulle tai isälleni. Ja lapsuudenkaupungissani ja sen lähiympäristössä asuu yli puolet kyseisen nimen kantajista. Sukunimi on lähtöisin Karjalan Kannakselta ja sieltä löytyy yksi kylä, josta meidän sukunimi on saanut nimensä, ts. tuo on tuon kylän nimen yksi muunnos. Ja tuolta kylästä on myös meidän suvun kantaisä lähtöisin.
Myös äitini tyttönimen kantajat ovat jotain sukua mulle ja äidilleni.
ap
joista Suomessa 109, ulkomailla 11.
Ainakin yksi täyskaima minulla on.
Nykyinen sukunimi on kyllä suht yleinen (tai ei ainakaan mitenkään eriskummallinen) kotimaassamme ja muissa saman kielialueen maissa. Suomeen ei vaan näköjään ole rantautunut monia sen nimisiä.