Mikä olisi hyvä palkka teinille kun menee kesällä mummolaan hoitamaan serkkujansa?
Isovanhemmat ovat pyytäneet teinit avuksi miehen sisaren lapsien hoitoon kesällä, kesäkuun alusta pari viikkoa? Tuntimäärää on vaikea sanoa kun ovat siellä sitten 24/7 jumissa koska mummulta on maalla, huonojen kulkuyhteyksien päässä.
Isovanhemmat eivät itse ole ehdottaneet mitään palkkaa vaan pyysivät vain teinit sinne pariksi viikkoa lastenhoitoavuksi..
Kommentit (35)
Euron tunti ylöspitoineen. Oppivat, että raha ei kasva puissa ja että kaikista ikävistä töistä ei saa aikuisenakaan riittävää korvausta.
Pitäisi ehkä tietää vähän tarkemmin mitä se avustaminen tarkoittaa. Jos teineille jää illat omaan käyttöön ja on täysi ylläpito, niin en kehtaisi pyytää mitään. Toki olisi hyvä, että siitä maksettaisiin joku nimellinen korvaus silti.
Näen tässä potentiaalisen perheriidan ainekset.
Mä lähtisin siitä, että isovanhemmat eivät ajattele hommaa palkkatyönä, enkä sitä heiltä kehtaisi alkaa kyselemään. Teinit voisivat mennä, jos itse haluavat, kieltäytyminen olisi ok myös. Jos teinit itse päättäisivät lähteä, voisin itse luvata molemmille kesärahaa esim. 100 e per nuppi palkan korvikkeeksi.
Miksi ne lapset ylipäänsä on siellä isovanhemmilla? Jos tarkoitus on säästää kesän päivähoitomaksut isovanhempien avulla, niin tuskin vanhemmat on valmiita maksamaan extrateinivahdeille mitään. Ja isovanhemmat varmaan ajattelevat hoitavansa myös teinejä siinä samalla ja saavansa vähän jeesiä pikkulasten kanssa, joten tuskin hekään ajattelevat maksavansa teineille mitään palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ehkä tietää vähän tarkemmin mitä se avustaminen tarkoittaa. Jos teineille jää illat omaan käyttöön ja on täysi ylläpito, niin en kehtaisi pyytää mitään. Toki olisi hyvä, että siitä maksettaisiin joku nimellinen korvaus silti.
Näen tässä potentiaalisen perheriidan ainekset.
Onko sinulla asenne töissä se, että kunhan saat illat omaan käyttöön, palkkaa ei tarvitse maksaa? Jännää.
Tottakai teineille pitää maksaa. Ja lasten vanhemmat maksavat. Muu olisi todella noloa hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku 100e per teini ja tietenkin ruuat päälle.
Siis mieti tuntipalkkaa tuossa tilanteessa! Aivan törkeän vähän!
Toivottavasti eivät teinit joudu yksin vastuuseen lapsista.
Kun olin teini, hoidin pikkuveljeäni (tuolloin n.4v) kesällä ne ajat, kun vanhemmat olivat töissä. Sain palkaksi syksyllä Levikset.
16-vuotiaana meillä oli kolme kesälasta, hoidin heitä muistaakseni kolme viikkoa. Siinäkään ei tainnut palkka päätä huimata. Mutta se oli kyllä huomattavasti rankempaa, kuin oman veljen vahtiminen, koska piti laittaa lapset illalla nukkumaan ja vapaa-aikaa ei jäänyt yhtään. Äiti teki kyllä ruoat ym, minulle jäi lasten viihdyttäminen (pikkuveli siinä sivussa).
Juu tän keskustelun voi unohtaa, isovanhemmat olettavat että teinit menevät sinne ns. Ruokapalkalla lapsenvahdiksi.
Teinit kieltäytyivät nätisti.
Ap
"miehen sisaren lapsien hoitoon"
Mies soittaa nyt siskolleen ja kysyy mikä on homman nimi, hän (sisko) on palkanmaksaja ja työnantaja.
Kympin tunti ja vielä täysihoito päälle, oletteko nyt ihan tosissanne?
Työttömät ei lähde mihinkään töihin alle 2000 e/kk, miksi ihmeessä teinin pitäisi tehdä ilmaista työtä.
Sanoisin meidän nuorille, että ei kannata mennä, jos mummo veloittaa majoituksesta ja ruuasta teitä, mutta ei niiden taaperoiden vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Täysihoidossa ne serkutkin on, miksi teinien ruoka ja majoitus maksaisi jotain kun serkutkin saavat ilmaiseksi siellä olla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysihoidossa ne serkutkin on, miksi teinien ruoka ja majoitus maksaisi jotain kun serkutkin saavat ilmaiseksi siellä olla..
No niinpä, ja alaikäisille lapsille kuuluu joka tapauksessa täysihoito. Miksi he lähtisivät sitä jonnekin työllään tienaamaan.
Se on itse asiassa aika paljon, jos sen saa puhtaana käteen.