Milloin ja minkä pituinen on kesälomasi, oletko tyytyväinen ajankohtaan ja sen pituuteen?
Opettajien tmv jotka lomailevat koko kesän, n.10vkoa, ei tarvitse vastata.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkät lomat kuntapuolella on, onko se kaikille sama?
Esim. virastossa toimistohommissa, minkälaiset lomat näille kertyy?
Se riippuu työhistorian pituudesta.
On työkavereita joilla 28pv ja 30pv ja sitten me jotka olleet alan hommissa vähintään 15v ja on tuo maksimi eli 38pv. Ja sitten tuli n.5v sitten tuo lomarahan vapaaksi vaihtamisen oikeus eli 9 tai 18pv siitä lisää. Tai 0, jos ei halua vaihtaa vaan ottaa sen kokonaan rahana.
Tuolla lomarahan vapaaksi vaihtamisella saisi jo todella kivasti 8 viikkoa lomaa per vuosi :O 30 pv + 18pv
Kunnalla on 5-päivåinen lomaviikko. 48 päivää on 9,5 viikkoa.
Paitsi ettei kunnalla ole voimassa olevaa TESiä.
Kyllä entistä noudatetaan kunnes uusi tulee.
Julkisella on kyllä pitkät lomat! Oma rahatilanne on iän myötä sen verran hyvä, että voisin pitää hyvinkin tuon 18pv palkatonta muun loman jatkoksi. Ja työurani on sellainen, että varmasti löytyy virastoja, jossa työnkuvaani vastaavista töistä saisi pitää lomat ihmeemmin neuvottelematta muiden kanssa. Pitääpä tosissaan miettiä tätä vaihtoehtoa.
Kateeksi käy, kun lukee 9 viikkoa vuodessa lomailevista. Saatika opettajista, joilla lomaa on ilmeisesti 14 viikkoa. Mistä ihmeestä te taas valitatte?
Itse olen yksityisellä sektorilla. Lomaa vuodessa se 4 + 1. Työni luonteen vuoksi en ole vielä 20 v urallani koskaan lomaillut hiihtolomalla tai syyslomalla, vaan eri aikaan lasten kanssa. Tyypillisesti kesällä lomaa 1 viikko kesäkuussa ja 1,5 vkoa heinäkuussa ja 1,5 elokuussa.
Tänä vuonna ENSIMMÄISEN kerran koko elämässä lomaa 4 vkoa putkeen. Heinäkuussa! Jei!!!
Juhannuksesta 4vko eteenpäin, kiertävät lomat. Tänä vuonna olen tyytyväinen ajankohtaan.
Pituudesta noh... Aina se voisi olla pidempikin!
Ostettiin matkavene ja ollaan laitettu sitä koko talvi kuntoon vaimon kanssa. Eli merellä ollaan toivottavasti koko loma.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella on kyllä pitkät lomat! Oma rahatilanne on iän myötä sen verran hyvä, että voisin pitää hyvinkin tuon 18pv palkatonta muun loman jatkoksi. Ja työurani on sellainen, että varmasti löytyy virastoja, jossa työnkuvaani vastaavista töistä saisi pitää lomat ihmeemmin neuvottelematta muiden kanssa. Pitääpä tosissaan miettiä tätä vaihtoehtoa.
Kukas työt tekee sillä välin? Työkaverit?
4vkoa, vkot 25-28. Oon tyytyväinen. Entisessä työssä oli kiertävä kolmen vkon loma touko- syyskuussa, joten oon tyytyväinen kun saan pitää 4 vkoa koululaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kateeksi käy, kun lukee 9 viikkoa vuodessa lomailevista. Saatika opettajista, joilla lomaa on ilmeisesti 14 viikkoa. Mistä ihmeestä te taas valitatte?
Itse olen yksityisellä sektorilla. Lomaa vuodessa se 4 + 1. Työni luonteen vuoksi en ole vielä 20 v urallani koskaan lomaillut hiihtolomalla tai syyslomalla, vaan eri aikaan lasten kanssa. Tyypillisesti kesällä lomaa 1 viikko kesäkuussa ja 1,5 vkoa heinäkuussa ja 1,5 elokuussa.
Tänä vuonna ENSIMMÄISEN kerran koko elämässä lomaa 4 vkoa putkeen. Heinäkuussa! Jei!!!
Ihan itse olet varmaankin sinne yksityiselle hakeutunut sen sijaan että olisit lähtenyt julkiselle, vaikkapa opettajaksi?
Heinäkuussa kolme viikkoa, lomaoikeutta 38 päivää/vuosi mutta enempää ei saa kesällä pitää. Olen tyytyväinen kiertäviin lomiin, se on reilu toimitatapa kaikkia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkät lomat kuntapuolella on, onko se kaikille sama?
Esim. virastossa toimistohommissa, minkälaiset lomat näille kertyy?
Se riippuu työhistorian pituudesta.
On työkavereita joilla 28pv ja 30pv ja sitten me jotka olleet alan hommissa vähintään 15v ja on tuo maksimi eli 38pv. Ja sitten tuli n.5v sitten tuo lomarahan vapaaksi vaihtamisen oikeus eli 9 tai 18pv siitä lisää. Tai 0, jos ei halua vaihtaa vaan ottaa sen kokonaan rahana.
Tuolla lomarahan vapaaksi vaihtamisella saisi jo todella kivasti 8 viikkoa lomaa per vuosi :O 30 pv + 18pv
Kunnalla on 5-päivåinen lomaviikko. 48 päivää on 9,5 viikkoa.
Paitsi ettei kunnalla ole voimassa olevaa TESiä.
Kyllä entistä noudatetaan kunnes uusi tulee.
No milään pakko ei ole.
Ei hirveesti työt kyllä rasita, jos pystyy noin paljon pitämään vapaata. Meillä ei kuntayhtymässä saa mitää lomarahavapaita. Jos 38 pv ehtii pitää, se jo saavutus. Niitäkin usein loppuja päivä kerrallaan.