Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opamox - voiko ottaa 1-2 lasia viiniä?

Vierailija
12.05.2022 |

Heippa,

Sain kovaan esiintymisjännitykseen joskus 15 mg Opamoxia. Otin tänään tärkeään työesiintymiseen 1 tabletin n klo 12. Enpä muistanutkaan, että minulla on tänään illalla illallinen, johon on etukäteen ostettu ja maksettu 2 kaatoa viiniä. Siis - kuolenko tai sekoanko, jos juon 2 lasillista n klo 19?

Oon käyttänyt tätä ehkä kerran kuukaudessa n 3 kk ajan enkä koskaan isompia annoksia tai alkoholin tipankaan kanssa. Siksi vähän kujalla. Pelkään että illallisseuralaiset innostuvat minun olevan raskaana (raskasta lähisukua) jos kieltäydyn ennalta tilatuista viineistä eli mieluusti ne kyllä joisin 😅

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAATTAA JOHTAA: Kuolemaan

Jos käyttää lääkettä yhtä aikaisesti , alkoholin kanssa!

Vierailija
42/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt 100mg opamoksia viinan kanssa, ja ei ole mitään haittaa tullut vaikka olen varmaan 1000mg käyttänyt opamoksia viinan kanssa käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lääkkeen mukana tuleva info. Vastaus on: et voi.

Vierailija
44/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Oxepameja/Opamoxeja 70-luvulta saakka. Menee kuukausia ja vuosikin on mennyt, että en tarvitse. Yleensä puoli 15mg tablettia.

Kerran säikähdin, kun en muistanut ottaneeni sitä puolikasta ja illalla tuli juotua reippaasti viiniä. Ei vaikuttanut mitenkään. En kuitenkaan - tietenkään - kannusta tai neuvo ketään toimimaan noin. Eihän sitä tiedä, kuinka se muihin vaikuttaa.

-n58v-

Okei. Eli ehkä hengenlähtö ei ole nyt tässä suunnitelmassa käsillä, mutta mietin nyt kuitenkin kahdesti sit noita viinejä. Pistän sitten vaikka tupakaksi jos supina alkaa (en polta mutta mitäs tässä muutakaan).

Ap

Tee niin. Itsekin siirryn tästä nyt tupakalle. Mutta tosiaan; ei sulla ole hengenlähtö käsillä ollenkaan.

Minullakin on muuten esiintymisjännitystä ja siitä johtuvan ahdistuksen poistaa just tuo Opamox ja jos on käsien vapinaa tjn niin Propral.

Vierailija
45/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt 100mg opamoksia viinan kanssa, ja ei ole mitään haittaa tullut vaikka olen varmaan 1000mg käyttänyt opamoksia viinan kanssa käyttänyt.

Et viittis v*ttuilla oikeasti ahdistuneille ihmisille.

Vierailija
46/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle kävi niin, että sain hirveän itkuraivokohtauksen noiden yhdistelmästä.

Paljonko otit lääkettä ja paljonko alkoholia?

Raivarit kyllä tekee tuloaan tän perhedynamiikan kanssa 😅 mulla ei edes ole miestä, eli kiinnostaisi mihin haikarametodiin ne uskovat.

Ap

Vierailija
47/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o.

Vierailija
48/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o.

Siis tämä just ahdistaa, kun mistään ei saa tietoa, että olenko nyt ylivarovainen vai leikinkö hengelläni välttääkseni veemäistä turinaa. Ei kai porukka jolla on resepti nyt näillä sekoile jonkun ihan sekakäytön tyyliin? Ei mulla ainakaan mitenkään kiva olo näistä tuu, vaan esiintymistilanteessa astetta vähemmän hätääntynyt ja sähläävä.

Ap

Vierailija
49/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista että annetaan väsyttävät Opamoxit esiintymisjännitykseen, koska siihen oikea lääke on beetasalpaaja Propral. Sitä käyttää laulajat, näyttelijät, poliitikot ennen esiitymistä, puheita jne.

Kuten sanottua: Opamox vie pois ahdistuksen tunteen ja Propral siitä johtuvat oireet. Jos pidät puheen satapäiselle yleisölle niin ei siinä kyllä väsytä.

Vierailija
50/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä joko rauhottavia tai alkoholia, mutta ei molempia yhtäaikaa. Kyllä vaikutus pitää saada jommasta kummasta eikä yhteiskäytöstä. Mikäli ei pysty olla ilman alkoa, ei saisi määrätä rauhottaviakaan

Vierailija
51/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joutavaa vedä vaikka Koskenkorvaa ei vaikutusta ihan lälläri kamaa 15mg ei edes ahdistukseen auta

Vierailija
52/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o.

Siis tämä just ahdistaa, kun mistään ei saa tietoa, että olenko nyt ylivarovainen vai leikinkö hengelläni välttääkseni veemäistä turinaa. Ei kai porukka jolla on resepti nyt näillä sekoile jonkun ihan sekakäytön tyyliin? Ei mulla ainakaan mitenkään kiva olo näistä tuu, vaan esiintymistilanteessa astetta vähemmän hätääntynyt ja sähläävä.

Ap

Ai ahdistaa? Ota Opamox.

Vierailija
53/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxin puoliintumisaika on 3-21 tuntia, joten itse en ottaisi illallakaan alkoholia. Jos sukulaiset ihmettelee, sanot ottaneesi beetasalpaajaa esiintymis jännitykseen ja vaihdat puheenaihetta.

Vierailija
54/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit illalla ottaa pari lasia viiniä. Jos epäilyttää, niin siemaile hitaasti ja tunnustele omaa oloa. Tuskin huomaat mitään, jos olet perusterve ja tuo on ainoa lääke, mitä olet käyttänyt.

Hauskaa iltaa!

Vierailija
55/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o.

Ap

Täällä on aina joitain hysteerikkoja. Olen se, joka on käyttänyt lääkettä 70-luvulta saakka eikä hengenlähtö ole ollut koskaan edes lähellä.

Ei niistä kiva ole tulekaan, jos ihan vaan huvikseen ottaa vaikkapa sen puolikkaan tabletin.

Siinä vaiheessa, kun on jännittävässä tilanteessa niin se on hyvä apu.

Vierailija
56/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso tuoteseloste. Epäilen kuitenkin että olisi hyvä välttää viininjuonti.

Tosiaan sanotaan että yhteiskäyttöä olisi hyvä välttää. Mutta onko tämä yhteiskäyttöä, jos lääkkeen ottamisesta on tuossa vaiheessa 7-8 tuntia ja alkoholimäärät kuitenkin aika maltilliset?

Voishan sen jättää välistä. Sanomista kyllä tulee ei se vielä halua kertoa kun pelkää keskenmenoa mm. todettu edellisissä ristiäisissä kun erehdyin ottamaan holitonta. En halua lapsia, mutta ei mene kaaliin! En edes ole erityisen viinaanmenevä mutta ai kun houkutti juoda koko skumppatarjotin tyhjäksi..

Tämä siis ap. Ja heittomerkit sitten katosivat yllä olevasta tekstistä.

Eli et osaa päättää onko yhteiskäyttöä, jos elimistössä on samaan aikaan sekä bemtsodiatsepiinia että alkoholia?

Kai siinä ero täytyy olla ottaako pillerin viinin kyytipoikana vai 8 tuntia myöhemmin? Ehkä olen hölmö. Nämä ovat ainoat lääkkeet joita käytän ja näitäkin harvoin niin en oikein tiedä.

Ap

On eroa. 15mg on vielä tosi pieni annos, joten en usko että voi tapahtua käytännössä mitään sen kummempia sivuvaikutuksia. Voithan googlata opamoxin puoliintumisajan jos mietityttää, englanniksi ainakin löytyy helposti tuollaisia tietoja. Eri asia ottaa samaan aikaan tuo lääke tai edes parin-kolmen tunnin aika syklissä kuin 8 tuntia aiemmin.

Vierailija
57/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä joko rauhottavia tai alkoholia, mutta ei molempia yhtäaikaa. Kyllä vaikutus pitää saada jommasta kummasta eikä yhteiskäytöstä. Mikäli ei pysty olla ilman alkoa, ei saisi määrätä rauhottaviakaan

Olipa ajattelematon kommentti. Sekä lääkkeitä että alkoholia voi käyttää ilman ongelmia, jopa yhdessä.

Vaikka tänne nyt tuleekin paljon sekakäyttökommentteja, niin jokainen varmasti tajuaa, että on ihan eri asia vetää päihtymistarkoituksessa paketillinen pillereitä viinalla alas huuhdottuna, kuin ottaa pieni annos reseptilääkettä tarpeeseen ja juoda samana päivänä myöhemmin kaksi lasillista viiniä illallisella.

Vierailija
58/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2819

Et voi ottaa alkoholia. Alkoholi lisää lääkkeen vaikutusta.

Ohessa lääkeinformaatio. Lue sieltä,jos et usko.

Vierailija
59/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään jaksa uskoa, että tuosta koituisi mitään sivuvaikutuksia. Opamoxin annostus on hyvin maltillinen ja jos juot kaksi kaatoa viiniä ruuan kanssa seitsemän tuntia myöhemmin, niin olet hyvin turvallisilla vesillä. Jos silti epäilyttää, niin ota vaikka yksi lasillinen ja jätä kesken, jos alkaa tuntumaan pahalta.

Vierailija
60/76 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sölkötät sukulaisistasi ja niiden käytöksestä noin paljon?! Mitä hemmettiä?! Ei kukaan aikuinen noin ajattele, eihän? Taidat oikeasti vaan haluta juoda ja sössötät jotain mikset voi muka kieltäytyä... hohhoijaa.