Opamox - voiko ottaa 1-2 lasia viiniä?
Heippa,
Sain kovaan esiintymisjännitykseen joskus 15 mg Opamoxia. Otin tänään tärkeään työesiintymiseen 1 tabletin n klo 12. Enpä muistanutkaan, että minulla on tänään illalla illallinen, johon on etukäteen ostettu ja maksettu 2 kaatoa viiniä. Siis - kuolenko tai sekoanko, jos juon 2 lasillista n klo 19?
Oon käyttänyt tätä ehkä kerran kuukaudessa n 3 kk ajan enkä koskaan isompia annoksia tai alkoholin tipankaan kanssa. Siksi vähän kujalla. Pelkään että illallisseuralaiset innostuvat minun olevan raskaana (raskasta lähisukua) jos kieltäydyn ennalta tilatuista viineistä eli mieluusti ne kyllä joisin 😅
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sölkötät sukulaisistasi ja niiden käytöksestä noin paljon?! Mitä hemmettiä?! Ei kukaan aikuinen noin ajattele, eihän? Taidat oikeasti vaan haluta juoda ja sössötät jotain mikset voi muka kieltäytyä... hohhoijaa.
Heh, arvasin, että joku tästä ärsyyntyy. Kai musta tuntuu vähän hölmöltä vaan iskeä pelkkä kysymys ilman kontekstia 🤷
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sölkötät sukulaisistasi ja niiden käytöksestä noin paljon?! Mitä hemmettiä?! Ei kukaan aikuinen noin ajattele, eihän? Taidat oikeasti vaan haluta juoda ja sössötät jotain mikset voi muka kieltäytyä... hohhoijaa.
Heh, arvasin, että joku tästä ärsyyntyy. Kai musta tuntuu vähän hölmöltä vaan iskeä pelkkä kysymys ilman kontekstia 🤷
Ap
Suurin osa varmaan sietää pienen määrän alkoa lääkkeen kanssa, itse en kuulu heihin. Kesällä 10 mg Zyrteciä ja pieni olut, itkukohtaus saunassa. Syksyllä 5 mg ssri-lääkettä ja pari desiä punaviiniä, olin 4 t huppelissa. 10 mg samaa ja koko päivä sujuu hilpeissä merkeissä. Lopetin lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan joutavaa vedä vaikka Koskenkorvaa ei vaikutusta ihan lälläri kamaa 15mg ei edes ahdistukseen auta
Tähän tietysti vois laittaa yläpeukun, mutta tilanne on se, että jos opettaa yliopistolla niin ei kannata heilua päissään.
Vierailija kirjoitti:
https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2819
Et voi ottaa alkoholia. Alkoholi lisää lääkkeen vaikutusta.
Ohessa lääkeinformaatio. Lue sieltä,jos et usko.
Lääkeinfo nyt kertoo yleisesti asiasta. Jokainen kokee sen omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyse ei ole tuosta. Vaan siitä, et on oikeesti todella epäuskottavaa, et joku aikuinen ihminen kiinnostuu noin paljon jostain sukulaisten spekuloinnista. So what?! Siinäpähän puhuvat. Sinä pelkäät sukulaisten tyhjänpäiväisiä höpinöitä enemmän kuin sekakäyttöä.
Kyllä, sun on suorastaan PAKKO juoda. Senhän sä haluat kuulla nyt. Ei ole muutakaan vaihtoehtoa.
Taidat kärsiä jonkin asteisesta päihdeongelmasta oikeesti ennemmin. Kun tekee -ihan vaan muille näyttääksesi- mieli kumota kurkusta alas skummatarjottimen lasilliset, ettei vaan muut puhu mitään...
Vierailija kirjoitti:
Kukahan se on, joka "sölköttää ja sössöttää"?
Mitäpä itse olet vetänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Oxepameja/Opamoxeja 70-luvulta saakka. Menee kuukausia ja vuosikin on mennyt, että en tarvitse. Yleensä puoli 15mg tablettia.
Kerran säikähdin, kun en muistanut ottaneeni sitä puolikasta ja illalla tuli juotua reippaasti viiniä. Ei vaikuttanut mitenkään. En kuitenkaan - tietenkään - kannusta tai neuvo ketään toimimaan noin. Eihän sitä tiedä, kuinka se muihin vaikuttaa.
-n58v-
Okei. Eli ehkä hengenlähtö ei ole nyt tässä suunnitelmassa käsillä, mutta mietin nyt kuitenkin kahdesti sit noita viinejä. Pistän sitten vaikka tupakaksi jos supina alkaa (en polta mutta mitäs tässä muutakaan).
Ap
Miten niin "mitäs muutakaan"?
Tässä on vaihtoehto lapselliselle käytökselle: Alat käyttäytymään kuin aikuinen ihminen etkä välitä jostain typerästä kommentista.
Miten oikein selviät tässä elämässä yhtään mistään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi vahvistaa lääkkeen vaikutusta.Lääke vahvistaa alkoholin vaikutusta.Tästä voi tulla kyllä vakava ongelmatilanne.
Oikeastiko? Tämä kuulostaa joltain oudolta ikiliikkujalta, jossa tullaan kahdesta lasista ja yhdestä rauhoittavasta kymmenkertaisen tuloksiin
Vaikka teoriassa oxamin tuplaisi viinilasillisten vaikutukset niin kuvittelisin silti olevani ihan pystyssä. Mutta voiko lopputulos olla vielä huonompi?
Tosin - ehkä jos olisin ihan jumalattoman tillin tallin nämä sukulaisten kyselyt hiljensivät kertaheitolla 😅
Ap
Niin siis jotain sekoamista tai nirrin lähtemistä pelkään. Hiljenisi ne kyselyt tietty silläkin jos kuolisin ravintolapöytään sekakäyttöni johdosta.
Ap
Noni. Ei auta muuta ku kokeilla sitä kuolemista sitten kun on noin hirveän vaikeaa.
Itkut saunassa eikai kukaan nyt tuollaisista pikku cocktailista itkeskele. Hyvä jos ei sentään oksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Oxepameja/Opamoxeja 70-luvulta saakka. Menee kuukausia ja vuosikin on mennyt, että en tarvitse. Yleensä puoli 15mg tablettia.
Kerran säikähdin, kun en muistanut ottaneeni sitä puolikasta ja illalla tuli juotua reippaasti viiniä. Ei vaikuttanut mitenkään. En kuitenkaan - tietenkään - kannusta tai neuvo ketään toimimaan noin. Eihän sitä tiedä, kuinka se muihin vaikuttaa.
-n58v-
Okei. Eli ehkä hengenlähtö ei ole nyt tässä suunnitelmassa käsillä, mutta mietin nyt kuitenkin kahdesti sit noita viinejä. Pistän sitten vaikka tupakaksi jos supina alkaa (en polta mutta mitäs tässä muutakaan).
Ap
Miten niin "mitäs muutakaan"?
Tässä on vaihtoehto lapselliselle käytökselle: Alat käyttäytymään kuin aikuinen ihminen etkä välitä jostain typerästä kommentista.
Miten oikein selviät tässä elämässä yhtään mistään....
Okei, se oli yritys huumoriin, ehkä ei sitten ihan välittynyt. Pärjään ihan Ok elämässä, varsinkin nyt kun esiintymisjännitykseenkin on ratkaisu. Sukulaisten utelu pännii, mutta kyllä maailmassani muutakin on, ei hätää 😄
Viinit jätän väliin tällä kertaa ja kiristän hammasta juttuja kuunnellessani. Toivottavasti sunkin päivä paranee!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi vahvistaa lääkkeen vaikutusta.Lääke vahvistaa alkoholin vaikutusta.Tästä voi tulla kyllä vakava ongelmatilanne.
Eli lääkettä voi ottaa vähemmän ja alkoholia käyttää vähemmän. Eikös tämä ole vain hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan joutavaa vedä vaikka Koskenkorvaa ei vaikutusta ihan lälläri kamaa 15mg ei edes ahdistukseen auta
Tähän tietysti vois laittaa yläpeukun, mutta tilanne on se, että jos opettaa yliopistolla niin ei kannata heilua päissään.
Nimenomaan yliopistothan ovat olleet perinteisesti suojatyöpaikkoja. Ainakin vähän aikaa sitten jopa proffana pärjäsi mainiosti vuosia tai peräti vuosikymmeniä, vaikka heilui jatkuvasti päissään luennoilla ja muissa turhissa tapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Lääke onkin siis näköjään Oxamin, mutta vissiin samaa tavaraa.
Ap
Voit ottaa halutessasi vaikka pullollisen viiniä.
Ei se vaarallista ole, mutta muista että alkoholin tietyt vaikutukset vahvistuvat, eli kannattaa esim. varoa mitä suustaan päästelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suurin osa varmaan sietää pienen määrän alkoa lääkkeen kanssa, itse en kuulu heihin. Kesällä 10 mg Zyrteciä ja pieni olut, itkukohtaus saunassa. Syksyllä 5 mg ssri-lääkettä ja pari desiä punaviiniä, olin 4 t huppelissa. 10 mg samaa ja koko päivä sujuu hilpeissä merkeissä. Lopetin lääkkeet.
Vika ei ole lääkkeissä vaan sinussa. Oletan, että käyt jo psykoterapiassa - jos et, suosittelen käymään!
Voi hyvänen aika mikä ongelma! Ole juomatta ne viinit, jos mietityttää. Ei täällä kukaan tiedä miten sinä reagoit. Jos joku sitä ihmettelee niin miksei voi kertoa totuutta? Olen ottanut tänään lääkkeen enkä uskalla juoda viiniä. Simple.