Opamox - voiko ottaa 1-2 lasia viiniä?
Heippa,
Sain kovaan esiintymisjännitykseen joskus 15 mg Opamoxia. Otin tänään tärkeään työesiintymiseen 1 tabletin n klo 12. Enpä muistanutkaan, että minulla on tänään illalla illallinen, johon on etukäteen ostettu ja maksettu 2 kaatoa viiniä. Siis - kuolenko tai sekoanko, jos juon 2 lasillista n klo 19?
Oon käyttänyt tätä ehkä kerran kuukaudessa n 3 kk ajan enkä koskaan isompia annoksia tai alkoholin tipankaan kanssa. Siksi vähän kujalla. Pelkään että illallisseuralaiset innostuvat minun olevan raskaana (raskasta lähisukua) jos kieltäydyn ennalta tilatuista viineistä eli mieluusti ne kyllä joisin 😅
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi vahvistaa lääkkeen vaikutusta.Lääke vahvistaa alkoholin vaikutusta.Tästä voi tulla kyllä vakava ongelmatilanne.
Oikeastiko? Tämä kuulostaa joltain oudolta ikiliikkujalta, jossa tullaan kahdesta lasista ja yhdestä rauhoittavasta kymmenkertaisen tuloksiin
Vaikka teoriassa oxamin tuplaisi viinilasillisten vaikutukset niin kuvittelisin silti olevani ihan pystyssä. Mutta voiko lopputulos olla vielä huonompi?
Tosin - ehkä jos olisin ihan jumalattoman tillin tallin nämä sukulaisten kyselyt hiljensivät kertaheitolla 😅
Ap
Niin siis jotain sekoamista tai nirrin lähtemistä pelkään. Hiljenisi ne kyselyt tietty silläkin jos kuolisin ravintolapöytään sekakäyttöni johdosta.
Ap
No täällähän on kunnon virtuaalinen piritori tulilla.
Bentsot ja alkoholi ei oo hyvä yhdistelmä, mutta mistäpä sitä tietää mikä kenellekin sopii ja miten kukin reagoi. En siis ottaisi alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
No täällähän on kunnon virtuaalinen piritori tulilla.
Jaa. Onko tää jotenkin väärin kysyä? Mulla on ihan resepti näihin mutta en nyt hirveästi välittäisi maksaa 39e puhelinvastaanotosta tän asian eteen.
Ap
Olen käyttänyt Oxepameja/Opamoxeja 70-luvulta saakka. Menee kuukausia ja vuosikin on mennyt, että en tarvitse. Yleensä puoli 15mg tablettia.
Kerran säikähdin, kun en muistanut ottaneeni sitä puolikasta ja illalla tuli juotua reippaasti viiniä. Ei vaikuttanut mitenkään. En kuitenkaan - tietenkään - kannusta tai neuvo ketään toimimaan noin. Eihän sitä tiedä, kuinka se muihin vaikuttaa.
-n58v-
Mitä vaan lääkkeitä voi ottaa alkoholin kanssa vähintään kerran.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Oxepameja/Opamoxeja 70-luvulta saakka. Menee kuukausia ja vuosikin on mennyt, että en tarvitse. Yleensä puoli 15mg tablettia.
Kerran säikähdin, kun en muistanut ottaneeni sitä puolikasta ja illalla tuli juotua reippaasti viiniä. Ei vaikuttanut mitenkään. En kuitenkaan - tietenkään - kannusta tai neuvo ketään toimimaan noin. Eihän sitä tiedä, kuinka se muihin vaikuttaa.
-n58v-
Okei. Eli ehkä hengenlähtö ei ole nyt tässä suunnitelmassa käsillä, mutta mietin nyt kuitenkin kahdesti sit noita viinejä. Pistän sitten vaikka tupakaksi jos supina alkaa (en polta mutta mitäs tässä muutakaan).
Ap
Ainoa huono reaktio voi olla se että viinin +bentson ottamisen jälkeen voi tulla vakavia hengitysvaikeuksia.
Mutta Opat jne on vesiliukoisia silti, pissan mukana poistuu, ei voi verrata Diapamiin, Xanaxiin ym. jotka varastoituu elimistöön pidemmäksi aikaa.
Aika erikoista että annetaan väsyttävät Opamoxit esiintymisjännitykseen, koska siihen oikea lääke on beetasalpaaja Propral. Sitä käyttää laulajat, näyttelijät, poliitikot ennen esiitymistä, puheita jne.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa huono reaktio voi olla se että viinin +bentson ottamisen jälkeen voi tulla vakavia hengitysvaikeuksia.
Mutta Opat jne on vesiliukoisia silti, pissan mukana poistuu, ei voi verrata Diapamiin, Xanaxiin ym. jotka varastoituu elimistöön pidemmäksi aikaa.
Se että lääke varastoituu elimistöön pitkäksi ajaksi ei tarkoita, että se vaikuttaa sen koko ajan. Noiden kaikkien vaikutus mitataan tunneissa.
Kommenttini oli Asiallinen!
EI, ei voi ottaa!
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista että annetaan väsyttävät Opamoxit esiintymisjännitykseen, koska siihen oikea lääke on beetasalpaaja Propral. Sitä käyttää laulajat, näyttelijät, poliitikot ennen esiitymistä, puheita jne.
Valetta!
Eivät käytä, vaan käyttävät ihan kovia huumeita. Lässyttävät että muka beetasalpaajilla menevät.
Olet naiivi!
Vierailija kirjoitti:
Kommenttini oli Asiallinen!
EI, ei voi ottaa!
kommettisi on valetta.
Voi ottaa!
Ja pitääkin ottaa!
Minä en edes saa Oxaministä riittävää rentoutusta, jos en ota pikkasen (1-2 annosta) alkoa kylkeen. Potentiaali ilman on ehkä vaan 10%. Mihin muuhunkaan tuota käyttäisi, kun sellaiseen uneliaaseen jumitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole erikoista vaan ihan normaalia. Yhtään pahempaan jännitykseen pelkkä beetasalpaaja ei riitä, on ihan tavallista että lisäksi/sen tilalle määrätään jotain rauhoittavaa.
Itselle kävi niin, että sain hirveän itkuraivokohtauksen noiden yhdistelmästä.
Onpas täällä hysteeristä sakkia.
Jos miedon lääkkeen ja alkon välissä on useita tunteja, ei todella tarvitse ajatella yhtikäs mitään.
Monissa maissa viini on ruokajuoma, lääkityksestä viis.
Ex vaimo otti näitä ja Ouzoa. Poliisit vei putkaan.
En joisi bentsojen kanssa. Kaikki estot lähtee ja tyhmimmät jutut tuli nuorena tehtyä tolla yhdistelmällä. Kavereiden naisille supattelua ja riidan haastamista. En ole yhtään sellainen ihminen normaalisti, tai ollut nuorenakaan.
Jos nyt lasillinen vaan viiniä, niin ehkä sitten.