Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se normaalia että lintujen laulu häiritsee niin paljon lasta, ettei lapsi pysty nukkumaan?

Vierailija
12.05.2022 |

Miten on?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen ja herään lintujen räksytykseen ja "lauluun", jos tuuletusikkuna on edes raollaan.

On todellakin normaalia, että MELU HÄIRITSEE UNTA, joka muuta väittää, on itse lääkärin tarpeessa.

Ei linnunlaulu oo luonteeltaan melua, mopon räpätys ja muut ihmistekoiset koneäänet voivat olla

Vierailija
22/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen ja herään lintujen räksytykseen ja "lauluun", jos tuuletusikkuna on edes raollaan.

On todellakin normaalia, että MELU HÄIRITSEE UNTA, joka muuta väittää, on itse lääkärin tarpeessa.

Riippuu toki omasta asenteesta, kuinka paljon se häiritsee.

Osa haluaisi lentokentätkin siirrettävän pois, kun koneista tulee melua. Toiset tottuu viikossa.

Meidän ikkunan alla ruislintu pitää joskus yöllisiä laulujaan. Hirveä ääni, mutta ei haittaa, kun on sen verta mukava olento. Herään siihen joskus, mutta jatkan hymyssä suin unia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla erityisherkkä kuulo (hyperacusis) tai mahdollisesti nepsy-spektrillä. Toki nämä käyvät ilmi muistakin asioista kuin lintujen laulusta. Linnut voivat kyllä joskus aamulla olla aika äänekkäitä, mutta eivät ne minun unta ole koskaan häirinneet. Ei sillä, kyllä joitakin voi häiritä.

Niin, kun sinua ei häiritse niin ketään muuta ei voi häiritä, tai ainakin ovat "nepsy-spektrillä". :D Nyt lopettakaa nämä nepsy-höpötykset ja medikalisointi, ei jokatoinen ihminen ja lapsi ole millään "nepsy-spektrillä".

Vierailija
24/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se normaalia.

Sanot: "niin, linnut laulaa, sille ei voi mitään. Mutta nyt nukkumaan heti, onko selvä?"

Oiskin se noin yksinkertaista että komentamalla pystyy. Jos häiritsee niin häiritsee .

Pystyy kyllä. Jos ei yhdessä yössä, niin sitten viikossa.

Vierailija
25/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anthi anthi missä on se anthi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei linnunlaulu oo luonteeltaan melua, mopon räpätys ja muut ihmistekoiset koneäänet voivat olla

Kyllä se on, jos ääni on tarpeeksi kova. Mä tykkään linnunlaulusta, mutta kyllä olen siihen herännyt yöllä, tai on ollut vaikea nukahtaa sen takia. Esim. kun käki kukkuu ihan lähellä tuntitolkulla, niin siihen on oikeasti vaikea nukahtaa, kun on ikkuna auki (tai on vaikka teltassa).

Vierailija
26/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jälkikasvulla ongelma, kun lintujen äänet häiritsevät. Itse kiikuttaisin mukulan tutkimuksiin. Ei ole normaalia.

Millä perusteella ei ole normaalia?

Vierailija
27/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on merkki, että lapsella on erityiskykyjä. Hän on varmasti tavanomaista älykkäämpi. Älykkäät lapset reagoivat pienempiinkiin ääniin nukkuessaan, koska heillä on niin tarkka aivotoimintaa.

Vierailija
28/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se normaalia.

Sanot: "niin, linnut laulaa, sille ei voi mitään. Mutta nyt nukkumaan heti, onko selvä?"

Oiskin se noin yksinkertaista että komentamalla pystyy. Jos häiritsee niin häiritsee .

Kuka pystyy ja kuka ei. Ei tämä ole mikään asia joka varmasti kaikilla menee samalla tavalla.

Vierailija
29/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anthi anthi missä on se anthi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on, jos ääni on tarpeeksi kova. Mä tykkään linnunlaulusta, mutta kyllä olen siihen herännyt yöllä, tai on ollut vaikea nukahtaa sen takia. Esim. kun käki kukkuu ihan lähellä tuntitolkulla, niin siihen on oikeasti vaikea nukahtaa, kun on ikkuna auki (tai on vaikka teltassa).

minusta melu on adjektiivi, ilman -inen tahi-isa päätteitäkin, ei siis äänenvoimakkuuden mitta. Mopon näännätys kuullostaa melulta olipa se voimakkuus 1 tahi 159 desipeliä

Vierailija
30/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se normaalia.

Kuka pystyy ja kuka ei. Ei tämä ole mikään asia joka varmasti kaikilla menee samalla tavalla.

Siis varmuuden vuoksi lapsi kasvamaan pumpuliin. Selvä.

Vierailija
31/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan on. Toiset on herkkäunisempia. Meillä on tosi paljon lintuja, ja kesäisin herään kyllä lintujen ääniin yöllä ja aamulla, ja esim. ruisrääkkä on sellainen naapuri, että siihen voi olla joskus vaikea nukahtaa. Nyt ei oo onneksi ollut pariin vuoteen häntä täällä.

Häntä. 🖕

Vierailija
32/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jälkikasvulla ongelma, kun lintujen äänet häiritsevät. Itse kiikuttaisin mukulan tutkimuksiin. Ei ole normaalia.

Millä perusteella ei ole normaalia?

Sillä etten itse ole tuollainen.

Menkää tutkimuksiin.

Pitäiskö sun kirjoittaa vähän enemmän itsestäsi, niin ihmiset sitten osaisivat mennä heti tutkimuksiin, jos jotenkin poikkeavat sinusta?

Vierailija
33/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan on. Toiset on herkkäunisempia. Meillä on tosi paljon lintuja, ja kesäisin herään kyllä lintujen ääniin yöllä ja aamulla, ja esim. ruisrääkkä on sellainen naapuri, että siihen voi olla joskus vaikea nukahtaa. Nyt ei oo onneksi ollut pariin vuoteen häntä täällä.

Häntä. 🖕

Haluatko puhua enemmän siitä, mikä sua harmittaa? 

Vierailija
34/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se normaalia.

Miten tämä liittyy mihinkään?

Vierailija
35/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä. 🖕

Linnunlaulu. En ole nukkunut kuukauteen, kun varpusparviäänet kantautuvat kerrostalossa ihan joka paikkaan.

Vierailija
36/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkäunisuus on aika yleinen ominaisuus.

Vierailija
37/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se normaalia.

Miten tämä liittyy mihinkään?

Mihin sinä ajattelit liittyä tänään?

Vierailija
38/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä. 🖕

Linnunlaulu. En ole nukkunut kuukauteen, kun varpusparviäänet kantautuvat kerrostalossa ihan joka paikkaan.

Kannattaa kokeilla korvatulppia. Se ei auta, että kiukuttelet muille keskustelupalstalla.

Vierailija
39/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se normaalia.

Kuka puhui pumpulista? Sitten nää valvovat jotka eivät pysty nukkumaan. Mitä pumpulia se on? Yhtä häiritsee sateenropina,toista linnut ja kolmas ei nuku Jos on puhetta,musiikkia tms. Siinä kun toiset nukkuvat. Mikään ei ole epänormaalimpaa ja pumpulimpaa kun toinenkaan kokemus.

Vierailija
40/51 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikkuna on auki niin kyllä häiritsee minuakin! Linnut osaa olla todella kovaäänisiä.