Jos teillä on suvussa joku keittiöalalla älkää hyvänen aika pyytäkö näitä miksikään kahvinkaatajaksi juhliin
Se on nöyryyttävää. Äitiäni aina pyydettiin vaikkei hän todellakaan olisi halunnut juhlissa tehdä samaa mitä tekee arkena. Suvun akateemisia ei tietenkään koskaan pyydetty tekemään samaa. Äidin oletettiin myös tiskaavan juhlien jälkeen.
Kommentit (36)
Jos pyydetään töihin, esittää palkkion määrän ja vie verokortin.
Palkkio on tietysti reilun kokoinen (vähintään kolminkertainen tuntiliksa), koska sivuduuneista menee enemmän veroakin.
Tietysti keittiöalalla olevan sukulaisen kuuluu tehdä ilmaiseksi tarjoilut juhlaan sekä tarjoilla juhlassa ja tiskata juhlan jälkeen, muusikkosukulaiset tulevat toki soittamaan ilmaiseksi juhlaan, lääkärieno kirjoittaa saikkua, juristiserkku hoitaa lakiasiat, remppakummi remppaa talon ihan vain ilokseen...
Vierailija kirjoitti:
Itse toiminut alalla.Senpä takia en saa leipoa enkä laittaa suvulle.Kateus. Ostetaan muualta .Oma siskoni hyvänä esimerkkinä. Karjalan piirakat, joululaatikot ym ostetaan .En saa tehdä vaikka ollut alalla parikyt vuotta .
En ihmettele, jos leipomistaitosi on yhtä huono kuin kirjoitustaitosi.
Tyhmät on tyhmiä, suomalaiset tästä malliesimerkkejä. Jos järjestetään juhlia niin kaikki halvimman kautta. Sitten siellä jääkaapissa/kylmiössä saattaa olla joku voileipäkakku (joka sekin on tehty mahdollisimman halvoista raaka-aineista, tilattu joltain paikalliselta ammattikoululta oppilastyönä), Sitäkin sitten varjellaan ja pidetään jemmassa kun se naapuri kunnanvaltuutettu tai maansiirtoyrittäjä tulee juhlien kunnioitettuna vieraana, sukulaiset ovat tuoneet ihmelapsille lahjat ja stipendit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toiminut alalla.Senpä takia en saa leipoa enkä laittaa suvulle.Kateus. Ostetaan muualta .Oma siskoni hyvänä esimerkkinä. Karjalan piirakat, joululaatikot ym ostetaan .En saa tehdä vaikka ollut alalla parikyt vuotta .
Ahah.Kiitos. Asun muualla ,saattaa olla kielioppivirheitä.Voitko antaa anteeksi? Vai onko kysyttävää eikä vaan vittuilua.
Äidistäni tuntui että tuo oli lisäksi tapa osoittaa että hän kuuluu keittiöön ja palvelemaan, ei juhlavieraiden joukkoon, ne muut kun olivat korkeastikoulutettuja, hän käytännössä ainoa duunaritaustainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äidistäni tuntui että tuo oli lisäksi tapa osoittaa että hän kuuluu keittiöön ja palvelemaan, ei juhlavieraiden joukkoon, ne muut kun olivat korkeastikoulutettuja, hän käytännössä ainoa duunaritaustainen.
Ap
Olisikieltäytynyt. Itse en tule ikinä suostuman. Juhlat jonne kutsutaan ja menen lahjan kanssa, ovat sellainen tapahtuma, jossa olen juhla-asussa ja en astu keittiön puolelle.
aina pyydän suvun suuratalouskokkia hoitamaan keittiön, koska sillä keinolla saan pidettyä hänet pois juhlista. En voi sietää häntä. Röökimuija eikä välitä yhtään varmistua siitä ettei ulkopuoliset altistu tupakansavuilleen.
Eikä kannata kutsua varakkaita vanhuksia juhliin ellei edes tiedä, että vanhus kuoli jo vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahah.Kiitos. Asun muualla ,saattaa olla kielioppivirheitä.Voitko antaa anteeksi? Vai onko kysyttävää eikä vaan vittuilua.
Missä muualla jätetään välilyönti pois välimerkin jälkeen tai laitetaan väli ennen välimerkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Eikä teinityttöjä lapsenvahdeiksi.
Aivan, ikään kuin tytöt luonnostaan haluaisi olla lapsenpiikoina. EI HALUA.
Osatkaa kieltäytyä hyvät ihmiset, jos ette halua töihin suvun juhliinne!
Ei ole mitään velvollisuutta toimia palvelijana, kun toiset saavat vain juhlia.
Parasta on ottaa ulkopuolinen pitopalvelu, silloin taatusti keittiössä ei hääri kukaan sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ne sukulaiset eivät halua vaivata sinua, vaan haluavat, että sinäkin olet juhlissa ihan vain vieraana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla jätetään välilyönti pois välimerkin jälkeen tai laitetaan väli ennen välimerkkiä?
Pilkunnussijat pois näiltä sivuilta. Eikö ole muuta valittamista.
Tein samasta aiheesta aloituksen joku vuosi sitten. Ketjusta tuli muistaakseni pitkä. Mielenkiintoinen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Osatkaa kieltäytyä hyvät ihmiset, jos ette halua töihin suvun juhliinne!
Ei ole mitään velvollisuutta toimia palvelijana, kun toiset saavat vain juhlia.
Parasta on ottaa ulkopuolinen pitopalvelu, silloin taatusti keittiössä ei hääri kukaan sukulainen.
Vähän taipuvaisemmalla luonteella voi olla vaikea kieltäytyä, kun juhliin saapuessa nykäistään keittiöön.