Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En aio lainata enkä antaa rahaa kotoa pois muuttavalle aikuiselle lapselleni.

Vierailija
12.05.2022 |

Ei ole vanhemmilla enään elatusvelvollisuutta 18 ikävuoden jälkeen ainakaan tampereella!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rahoja?

Mä aion ainakin auttaa. On varoja.

Vierailija
2/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rahoja?

Ompa järkevää. Lapsi ei opi ikinä ansaittemaan itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonta se on se elämämkoulu

Vierailija
4/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, missähän moinen tampere on?

Ainakin Tampereella annetaan aikuisillekin lapsille rahaa jos on tarvetta, menee ennakkoperimisenä.

Vierailija
5/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rahoja?

Ompa järkevää. Lapsi ei opi ikinä ansaittemaan itse

Ompa? Et ole itsekään oppinut kirjoittamaan. Missä työssä tuolla pärjää?

Mutta siis elämässä pääasia on nautinto, ei työnteko. Köyhät opettavat lapsistaan työn orjia. Lapsia tuetaan, että heidän EI TARVITSE ansaita itse. Saavat, jos jokin kiinnostaa, mutta se nimenomaan ei saa olla pakko. Sellainen on hirveän köyhää.

Vierailija
6/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa, missähän moinen tampere on?

Ainakin Tampereella annetaan aikuisillekin lapsille rahaa jos on tarvetta, menee ennakkoperimisenä.

Eli lahjana.

Vierailija
7/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereellakin elatusvelvollisuus jatkuu toisen asteen koulutuksen päättymiseen, mutta toki jos lapsi muuttaa omaehtoisesti pois ennen sitä, tuskin kukaan sinua käräjille siitä haastaa. Ja en ihmettele, että haluaa muuttaa, sen verran ihanalta ihmiseltä kuullostat.

Vierailija
8/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on turha itkeä kun yksinäisenä vanhuksena ei edes omat lapset tule käymään

Vierailija
9/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se kiva ihminen olet. Omapa on päätöksesi, ei siinä mitään.

Vierailija
10/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion antaa rahaa lapsilleni, kun he muuttavat kotoa. Toivon, että molemmat opiskelevat kotoa muuttamisen jälkeen, ja opiskelu on hyvä syy tukea lapsia. Ja tietenkin hankimme heille tarvittavat tavarat kotoa muuttamiseen.

Vierailija
11/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, en lainaisi, mutta ei ole mistä ottaa näitä rahoja.

Vierailija
12/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on vahvasti periytyvää. Kun ei ole suvun jättämiä varoja, joilla voi turvata taloutta. Eikä ole rahaa tukea lapsia muuttuvissa elämäntilanteissa.

Periytyvä köyhyys aiheuttaa häpeää ja lopputuloksen saatte itse päätellä.

Vierailija
13/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää, ei enään.

Semmosta se on kun roskav ki lisääntyy.

Vierailija
14/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se fiksua auttaa lapsi alkuun, mutta jotenkin niiden on opittava myös huolehtimaan itsestään.

Vierailija
15/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se fiksua auttaa lapsi alkuun, mutta jotenkin niiden on opittava myös huolehtimaan itsestään.

Normaaliäly riittää siihen kyllä.

Vierailija
16/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin aion tukea rahallisesti niin paljon kuin voin. Omat vanhempani avustivat minua opiskeluaikana siten ettei tarvinnut ottaa lainaa tai käydä joka ilta töissä opiskelujen kanssa samaan aikaan.

Jos pystyisin mitenkään tarjoaman saman omalle lapselle, se olisi hienoa. Täytyy katsoa, mihin minun ja miehen rahat sit riittää.

Vierailija
17/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut rahaa ja ostanut tavaraa aikuisille lapsilleni. Nyt esikoinen 21v. Tienaa enemmän kuin minä ja tykkää työstään. Silti avustelen, kun haluan yllättää välillä.

Vierailija
18/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen toiminta on ymmärrettävää ainoastaan siinä tapauksessa että vanhemman oma talous on tiukalla. Mikäli rahaa Sen sijaan on yli oman tarpeen kannattaa sitä ennemmin antaa nuorelle kuin jättää perinnöksi kuusikymppiselle, joka ei sitä enää tarvitse.

Vierailija
19/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on vahvasti periytyvää. Kun ei ole suvun jättämiä varoja, joilla voi turvata taloutta. Eikä ole rahaa tukea lapsia muuttuvissa elämäntilanteissa.

Periytyvä köyhyys aiheuttaa häpeää ja lopputuloksen saatte itse päätellä.

Jokin koulutus peruskoulun jälkeen auttaa hyvin parempiin ansioihin.

20/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan arvon ymmärtäminen on talouskasvatuksen perusta,  en aijo itsekkään antaa jatkuvalla syötöllä satasia kotoa pois muuttavalle teinille, mut ei tarviikkaan, molemille pennuille on opetettu rahan arvo käytön järkevöittäminen sekä tarpeellisuuden punnitseminen. nuoremalla (8v) määräaikanen säästötili. vanhemmalla ASP-tili, molemmat pääsevät opiskelemaan Omasta kotoa käsin, eivätkä maksa vuokraa jollekin grynderille, ovat omistus asujia, koulutettuja, sekä velattomia asunnosta pääkaupunkiseudulla noin 3-kymppisinä. välttämättömyydet tulevat nyt vanhemmilta viikkorahasta laittavat automaattisesti puolet säästöön ja puolet käyttöön. Molemmilla on omat vihreät tilikortit, käyttötileilleja pitävät sielä tommosta 200€ pinkkaa, ja aina kun haluavat jotain diipa daapaa, niin maksavat omista säätöistään, (yllättävän vähän ovat halunneet,) mutta jos mä olisin koko ajan lompsa auki niin varmaan olisi kaikkea turhaa kamaa merikontillinen.  toki sillon tällön voin jotain pientä sponssata esim ruokakassi kerran kuussa. ja ihan tavan duunareita ollaan vaimon kanssa, eli ei vedetä mitää 100,000 vuodessa