Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En aio lainata enkä antaa rahaa kotoa pois muuttavalle aikuiselle lapselleni.

Vierailija
12.05.2022 |

Ei ole vanhemmilla enään elatusvelvollisuutta 18 ikävuoden jälkeen ainakaan tampereella!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan antaa lapsilleni aivan kaiken.Itse sain ajokortin,auton ym vanhemmiltani. Myös talon sain heiltä.

Vierailija
22/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sitä sinulta vaadikaan. Kunhat et luule, että lapsellasi on velvollisuus auttaa sinua rahallisesti sitten vanhuksena tai ylipäätään hoitaa sinua. Saat samalla mitalla takaisin. 👍🏻 Kyllä viimeistään veronmaksajat auttavat lapsesi alkuun, jotta itsenäistyminen on nahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut omilleen muuttavalle esimerkiksi kodinkoneita ja huonekaluja. Poika pääsi opiskeluaikana osa-aikatyöhön, mutta silti avustin joissain hankinnoissa. Oma mielipiteeni on, että lapsia tuetaan silloin, kun tarve on suurin.

Ihan tolkun eläjä hänestä on tullut. Pääsi jo opintojen loppuvaiheessa nykyiseen työpaikkaansa ja ansaitsee nyt enemmän kuin äitinsä.

Vierailija
24/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein! Oppi kantaa vastun elämästä ja itsenäistyy,kun lapsuus koti ei kukkaro aina ole auki.Itse tein sn virheen autoin,annoin rahaa en lainnannut,vaan annoin. Ruka halua kasvoi syödessä aikuisella lapsellani.Vei tuhkatkin pesästä.Emme ole väleissä koska uskalsin Kyseenalaistaa hänet ja sanoa Ei!

Vierailija
25/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli, oppii pärjäämään omillaan, sitten ikäihmisenä sanoo, millaista meidän aikanamme oli.  Eivät kaikki hekään jotka jotain saivat, arvostaneet vaan pitivät itsestään selvänä.

Vierailija
26/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan antaa lapsilleni aivan kaiken.Itse sain ajokortin,auton ym vanhemmiltani. Myös talon sain heiltä.

Haluaisko sun vanhemmat kenties adoptoida lisää lapsia? Täällä ois tarvetta kodille, autolle, ja kaikille mukavuuksille. 😍

(Jos sun vanhemmat oli oikeasti noin avuliaita, niin ole kiitollinen.)

Vierailija
27/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi teit lapsia?

Vierailija
28/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanpuute onkin varmasti ainoa asia, minkä takia lapsesi ottavat sinuun enää yhteyttä AP :D

Vierailija
29/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka kirjoittaa enään, ei voi olla vanhempi.

Vierailija
30/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse yritän kasvattaa lapsia järkeviksi rahan kanssa, ketkä eivät tarvitse enää omillaan vanhempien rahoja. Itse en kotoa juuri mitään saanut, mutta toki haluan tarjota lapsilleni paremman tuen.

Itsestäänselvyys se ei ole, eli maleksimista en aio rahoittaa. Meillä on mm. muutama asunto Helsingissä, jotka ollaan hankittu lapsille asunnoiksi, jos haluavat niihin muuttaa joskus. Jos ei, niin jatketaa asuntojen vuokrausta ja tuetaan lapsia rahallisesti. Itselleni on hienoa, että voimme auttaa lapsiamme mm. koulutöissä, taloudellisesti ja harrastuksissa. Omilla vanhemmillamme ei tätä mahdollisuutta ollut.

Vierailija
31/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika inhotus vanhemmaksi, säälin lastasi.

Miksihän kaltaisesi tekevät lainkaan lapsia? Kerropa se meille.

Kunnolliset ihmiset ja vanhemmat välttävät lapsistaan aina! Vanhemmuus ei todellakaan lopu 18v.

Vierailija
32/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on sitten vähän paremmat lähtökohdat elämään kuin ap:n lapsella. Ei siksi, että olisin mitenkään varakas, vaan siksi, että haluan auttaa ja tukea lastani elämän alkuun. Ja hyvinhän se on käynnistynytkin.

Vierailija
33/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itseasiassa on elatusvelvollisuus 2.asteen koulutuksen loppumiseen asti.

Mut tolla sun asenteella kyllä tuli mieleen että jos noin vähän lapsesta välität niin miks ylipäätään hankit sellaisen

Vierailija
34/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oo rahaa auttaa lapsiani taloudellisesti. Itse joutuvat ottamaan vastuuta elämästään heti täysi- ikäistyttyään.

Vierailija
35/35 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40811 kirjoitti:

Rahan arvon ymmärtäminen on talouskasvatuksen perusta,  en aio* itsekään* antaa jatkuvalla syötöllä satasia kotoa pois muuttavalle teinille, mut ei tarviikaan*, molemmille* pennuille on opetettu rahan arvo, *käytön järkevöittäminen sekä tarpeellisuuden punnitseminen. Nuoremmalla* (8v) määräaikainen* säästötili. Vanhemmalla ASP-tili, molemmat pääsevät opiskelemaan omasta* kodistaan* käsin, eivätkä maksa vuokraa jollekin grynderille, ovat omistusasujia*, koulutettuja, sekä velattomia asunnosta pääkaupunkiseudulla noin 3-kymppisinä. Välttämättömyydet tulevat nyt vanhemmilta viikkorahasta,* laittavat automaattisesti puolet säästöön ja puolet käyttöön. Molemmilla on omat vihreät tilikortit* käyttötileille ja pitävät sielä tommosta 200€ pinkkaa* ja aina kun haluavat jotain diipa daapaa, niin maksavat omista säästöistään*, (yllättävän vähän ovat halunneet,) mutta jos mä olisin koko ajan lompsa auki niin varmaan olisi kaikkea turhaa kamaa merikontillinen.  toki sillon tällön voin jotain pientä sponssata esim ruokakassi kerran kuussa. Ja ihan tavan duunareita ollaan vaimon kanssa, eli ei vedetä mitään* 100,000 vuodessa

Yritin hieman fiksata ylläolevaa (korjatut kohdat merkitty tähdellä) mutten jaksanut ihan joka kohtaa korjata koska korjattavaa oli niin paljon. Huoh. Lukekaa ihmiset enemmän niin kirjoittaminenkin sujuu paremmin.

palstanillittäjä