Melatoniin aloituksen jälkeen olen lihonnut jo 9 kiloa!
Kommentit (16)
Vaikuttaa nälkäreseptoreihin ja kylläisyyshormoneihin
Hidastaa kehon toimintaa ja aineenvaihduntaa. Sen jälkeen ei olekaan helppo laihtua.
Mä olen syönyt melatoniinia vuoden verran ja laihtunut pari kiloa. Johtuu varmaan siitä että nukun paremmin. Mitään vaikutusta aineenvaihduntaan en ole huomannut.
Miksi sä vedät sitä melatoniinia? Syö säännöllisesti ja kevyesti, ulkoile ja liiku, niin se unikin tulee ihan luonnollisen melatoniin avulla, eikä mistään purkista, mikä sotkee kropan kaikki omat hormonitoiminnat.
Mielenkiintoista. Luulisi tosiaan, että kun melatoniini auttaa nukkumaan kunnolla, hyvälaatuinen uni korjaisi ruoansulatusta ja auttaisi painon laskemisessa.
Jos tuo on totta, eikö olisi oiva lääke anoreksiaan?
Nussittuna nukut paremmin.
t: Mela-Toni
Läski yrittää taas keksiä jostain muusta syytä kuin itestään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta, eikö olisi oiva lääke anoreksiaan?
Jooh, koska ruokahalua lisääviä lääkkeitä siihen ei olekaan vielä kokeiltu 🙄
Väite : Melatoniini lihottaa.
Tarua. Melatoniini saattaa päinvastoin auttaa pysymään hoikempana. Rottakokeissa on todettu, että hormoni lisää rasvakudosta, joka polttaa energiaa sen sijaan, että varastoisi sitä.
Melatoniini myös lievittää lihavien rottien aineenvaihduntahäiriöitä ja madaltaa verenpainetta. Ihmisillä se on toisissa tutkimuksissa alentanut, mutta toisissa taas nostanut verenpainetta.
Vierailija kirjoitti:
Nussittuna nukut paremmin.
t: Mela-Toni
Hei Toni, mä rakastan sua. Olen nauranut, niin että maha repee.😘
Uniongelmat lihottavat. Ei se melatoniini. Mene lääkäriin pyytämään labrat. Ainakin rauta ja kilpirauhasarvot.
Syö vähempi, liiku enämpi