Onko sairastamani korona syynä tähän kuukautisiin liittyvään asiaan vai vaihdevuodet?
Eli sairastin helmikuussa melko voimakas-ja laajaoireisen Koronan jonka jälkeen kuukautiskierto ollut aivan sekaisin. Ensimmäiset oli myöhässä 4pv, toiset peräti tasan 2vkoa ja nyt näköjään taas myöhässä, piti alkaa eilen.
Ennen Koronaa tulivat joka ikinen kuukausi suht ajallaan, kierron ollessa n.25pv.
Vaihdevuodet vai Korona syynä, täytyy sanoa, että perin veemäistä yhtäkaikki🤯🤬🤯
Ja voiko olla vaihdevuodet ilman mitään muita vaihdevuosiin sopivia oireita, mitä niitä nyt onkaan kuumien aaltojen, yövalvomisten ym lisäksi, en muista.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan että kenelläkään olisi korona vaikuttanut kuukautiskiertoon. Tästä olisi varmasti uutisoitu jos tällaisia sivuoireita olisi laajasti (aivan kuten rokotteen aiheuttamien kuukautishäiriöiden kohdalla uutisoitiin).
Mikä on ikäsi? Vaihdevuodet kuulostavat realistisemmalta syyltä.
Kommenttisi kertoo vain siitä, että et sitten ole lukenut niitä uutisia. Tässä eka vastaan tullut linkki aiheesta:
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008607578.htmlKiitos linkistä, mutta kyllä pääpaino täällä ulkomailla uutisoinnissa on ollut rokotteen vaikutuksesta kuukautisiin. En juurikaan lue Suomen iltapäivälehtiä, joten tuo juttu on tosiaan mennyt ohi.
Ok, ulkomailla tai ei, en tajua miten on tällänen voinut jäädä lukematta/kuulematta. Tai jos on lukenut, että rokote voi vaikuttaa kiertoon, niin miten ei itse tule ajatelleeksi, että ehkäpä se sairastettu koronakin voi vaikuttaa samoin. Mutta hei samapa tuo, vaikeuksia välillä ymmärtää ihmisten ajatuksen juoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan että kenelläkään olisi korona vaikuttanut kuukautiskiertoon. Tästä olisi varmasti uutisoitu jos tällaisia sivuoireita olisi laajasti (aivan kuten rokotteen aiheuttamien kuukautishäiriöiden kohdalla uutisoitiin).
Mikä on ikäsi? Vaihdevuodet kuulostavat realistisemmalta syyltä.
Ihmettelen, jos et ole asiasta kuullut/lukenut, kokeilepa googlettaa.
En ajatellut eksaktin ikätiedon tässä nyt olevan oleellinen asia, koska enhän olisi maininnutkaan koko vaihdevuosiasiaa edes vaihtoehtona, jos se ei sitä voisi olla=eli ikäni puolesta voi olla, mutta kun myös Koronan kerrottu vaikuttavan kiertoon niin pohdinpa vain. Ja mitään muita vaihdevuosiin sopivia oireita en ole havainnut.
Tällä hetkellä muuten särkee ja juilii alaselkää tuttuun tyyliin eli ehkäpä, toivottavasti, ovat pian tulossa..Ap*46v*
Olen saman ikäinen ja en muuta toivoakaan kun että loppuisi jo kuukautiset. Kiinnostaa, että miksi sä niitä toivot? Raskauden takia vielä?
En tiedä "toivonko", mutta kun ovat siitä 12v ikäisestä aina rinnalla kulkeneet ja ilman suurempia ongelmia, niin tokihan tämä tilanne nyt hieman mietityttää, ihan jo sekin, että voiko olla jotakin "vakavampaa" kyseessä🤔.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotus hakeutuu muunmuassa munasarjoihin, eli se saattaa olla selitys.
Kröhöm, no ei sinänsä "hakeudu" munasarjoihin mutta rokotteen lipidinanopartikkeleita on kyllä mm. japanilaistutkimuksissa löydetty kaikista mahdollisista elimistä, eli myös munasarjoista. Kukaan ei voi etukäteen tietää mihin kaikkialle rokotteainetta kehossa päätyy ja miten paljon.
"Nanopartikkelit" eli rokotteen molekyylit hajoavat kahdessa viikossa. Ei niitä elimistöön varastoidu. Viittaamasi nanot lienevät niitä yhdestä rokote-erästä löydettyjä epäpuhtauksia, jotka liittyivät tuotantolinjan käynnistämiseen Japanissa. Eli eivät olleet rokotteen ainesosia ollenkaan vaan irronneet laitteista.
Olet oikeassa, lipidinanopartikkelit hajoavat suht pian, se on tarkoituskin. Mutta sitä ennen ne kulkeutuvat sisältöineen kaikkialle kehoon ja saavat kehon omat solut muodostamaan piikkiproteiinia. Rokoteaine ei siis yleensä jää ainoastaan rokotuskohdan lihakseen, kuten on harhaanjohtavasti väitetty.
MInä en väittänyt rokotteesta muuta kuin että ne epäpuhtaudet eivät siihen kuuluneet. Älä käynnistä puppugeneraattoriasi minua varten, tiedän kyllä miten valkosolut tunnistavat proteiinin, vievät tiedon siitä imukudokseen jne.
Kukaan ei ole väittänyt, että rokote jäisi olkavarteen, vaan se aiheuttaa siinä pienen ruhjeen, joka saattaa kipeytyä.
Lipidi eli pallomainen rasvamolekyyli ei ole vaaraksi niin pienenä määränä kuin sitä piikkiproteiinissa on. Ei se ole vaaraksi edes leivän päällä, ellet syö järjettömästi voita.
Rokotteen ainemäärä on niin pieni, että sitä ei kovin laajasti ehdi elimistöön levitä kun se jo metaboloituu. Siinä vaiheessa imukudos on jo valmistamassa vasta-ainetta. Kun vasta-aine on valmis noin kaksi viikkoa pistoksesta, kaikki rokotteen ainesosat on metaboloitu.
Mulla on minipillerit pitäneet menkat poissa vuosikausia.
Kolmannen rokotteen jälkeen tulivat muutaman kerran, mutta nyt ei ole onneksi näkynyt.
Jep, ikäloppu kurppa olen. Se olit muuten sinä joka naiseuskortin tähän vedit, itse en koe/näe siihen syytä, vaikka en vaihdevuosia vielä riesakseni haluakaan.
Minulle muuten gynekologi tuumasi, että "parempi käyttää ehkäisyä vähintään 50+v ikäiseksi, kun olet niin helposti raskautuvaa sorttia" 🤣
Ap