Mitä tavallista ruokaa ette mieluusti syö?
Kommentit (50)
Keittoja, varsinkaan hernekeittoa. Kaikki silakkaruuat, silli, kiusaukset.
Inhoan perunaa, koska koko lapsuuden ja nuoruuden ajan sitä oli aina ja kaikkialla. Kerran pari kesässä uudet potut menettelevät mutta ovat muuten ällöttävää tärkkelysbulkkia.
Punajuuri ja pinaattikeitto. En syö lainkaan ellei ole ihan pakko (esim. vanha sukulainen tehnyt ruokaa)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi syödä mitään sellaista, mistä ei pidä? Kai aikuiset ihmiset itse päättävät mitä suuhunsa pistävät ja osaavat tarvittaessa sanoa "ei kiitos".
Aikuiset ihmiset osaavat myös olla kohteliaita, ja syödä kylässä sitä mitä tarjotaan, jos ei ole terveydellistä syytä kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi syödä mitään sellaista, mistä ei pidä? Kai aikuiset ihmiset itse päättävät mitä suuhunsa pistävät ja osaavat tarvittaessa sanoa "ei kiitos".
Aikuiset ihmiset osaavat myös olla kohteliaita, ja syödä kylässä sitä mitä tarjotaan, jos ei ole terveydellistä syytä kieltäytyä.
En minä kyllä syö kylässä sitä mitä tarjotaan. Mikä järki? Jos joku tarjoaa vaikka jauhelihakastiketta + jotain sen kanssa niin kyllä se jäisi lautaselleni joka sitten jouduttaisiin myöhemmin heittämään pois.
Järkevämpää kieltäytyä ja antaa oma annos sitä haluavalle.
Inhoan jauhelihaa johon en edes kohteliaisuudesta koske.
Eri
Mulla jää pasta usein väliin, samoin tumma riisi. En vaan kauheasti välitä.
Vierailija kirjoitti:
Sieniä, tomaattia, parsaa, keitettyä tai paistettua kaalta, maissia.
Kaalta? Kaalia tarkoitat ilmeisesti!
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait päähäsi että kenenkään pitäisi syödä mitään mistä ei pidä? Ketjun tarkoitushan on vaan listata ns. epälempiruokia. Ei sen syvällisempää merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä syö kylässä sitä mitä tarjotaan. Mikä järki? Jos joku tarjoaa vaikka jauhelihakastiketta + jotain sen kanssa niin kyllä se jäisi lautaselleni joka sitten jouduttaisiin myöhemmin heittämään pois.
Järkevämpää kieltäytyä ja antaa oma annos sitä haluavalle.
Inhoan jauhelihaa johon en edes kohteliaisuudesta koske.
Eri
Epäkohteliaampaa olisikin jättää ruoka lautaselle koskemattomaksi sen sijaan että reilusti sanoo ettei aio syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalta? Kaalia tarkoitat ilmeisesti!
Olet ainoa, joka ei sano kaalta. Olen vm-71 ja en ole tähän päivään mennessä kuullut kenenkään suusta, että "en syö kaalia" vaan nimenomaan sanovat ja itse sanon kaalta. Se Suomen kieli vaan nyt taipuu tuohon, oli kieliopillista tai ei.
Kiusauksia, maitovellejä, kermakastikkeita, puuroa, keittoja, munakkaita, kylmiä leikkeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on kaalta??? Jos mulle tarjotaan paistettua kaalia, sen syön mielelläni, mutta mikä on tuo sinun inhokki?
Vierailija kirjoitti:
Tilliliha ja klimppisoppa, sekä erilaiset kihtiä lisäävät ruoat. Niin, ja hiilareita syön myös mahdollisimman vähän. Sokeritauti, nääs.
Tillilihahan on ihan herkkua, kun sen itse tekee. Kouluissa oli aikoinaan aika kammottavaa, lienevätkö käyttäneet perunajauhoja suurustukseen. Se on myös suht vähähiilarinen, mitä nyt suurustusjauhoissa on hiilareita. Klimppisoppa jäisi mullakin koskematta, voi olla hankala laskea siitä hiilarit.
T DM1
Kraavikalat