Minusta tuntuu että lenkkimakkaraa ei arvosteta tarpeeksi. Milloin söit viimeksi lenkkimakkaraa ja mihin voisit käyttää sitä?
Minä söin viikonloppuna uunimakkaraa emmentaljuustolla.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt lenkkimakkarasta yleensä makkarakeittoa, on hyvää :)
Jos teen makkarakeittoa niin ruskistan makkarapalat ennen keittoon laittamista. Miten muut? Hyvää on kuten kirjoitit.
kyllä ne on ruskistettava, muuten on raa'an näköisiä, vähemmän herkullisia
en syönyt tuota paskaa lapsena koulussakaan ikinä, päätin itse että sianliha on kielletty. ja pahaahan se on, joskus maistanut ja sylkenyt pois.
olen kai maistanut joskus 10 vuotiaana ja siitä on 45 vuotta! hyi olkoon mitä paskaa!
Siskonmakkarakeitto on hyvää, teettekö? Varsinkin Korpelan siskonmakkarat ovat mielestäni parhaat. Täytyykin tehdä pitkästä aikaa.
Viimeksi 2006. Taloraksan aikaan paistettiin kerran pihalla nuotiossa lenkkiä
Syön mut broilerin. K-menu vastaa Hk:n broilerlenkkiä.
Hk sinistä ruisleivälle sinapin kanssa😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt lenkkimakkarasta yleensä makkarakeittoa, on hyvää :)
Jos teen makkarakeittoa niin ruskistan makkarapalat ennen keittoon laittamista. Miten muut? Hyvää on kuten kirjoitit.
kyllä ne on ruskistettava, muuten on raa'an näköisiä, vähemmän herkullisia
Siinä on puolensa ja puolensa osa tykkää siitä, että makkaroista tulee makua keittoon ja toisin päin, että makkaroihin tulee keitosta makua. Makkarapalojen ruskistaminen kyllä lisää itse makkaraan makua, koska maillardin reaktiossa pinta ei vain saa väriä vaan myös makua.
Itse heitän palat keittoon, koska haluan, että keittoon tulee enempi makua ja makkarapalat saa keitosta makua. Lisäksi makkaranpaistamisesta syntyy haitallisia yhdisteitä ja makkara kypsennetään kypsänä pariin kertaan vielä ensin paistamalla ja sitten keittämällä.
Mutta makuja on monia
Teen usein makkarakeittoa. Uunimakkaraa, juustolla ja tomaateilla. Joskus makkarakastiketta. Saunamakkarat kiukaalla, kesällä grillissä.
Yksin ollessa, teen usein keittoa niin, että keitän paljon porkkana-ja lanttukuutioita, kun ovat kypsiä, lisään makkaraa.
Hyvää, nopeaa ja edullista. Maitoa ja ruisleipää. Muuta ei tarvitse.
Voit työntää sen kalkkunan peräsuoleesi. Siinä ei ole yhtään mitään.
Rumin onkin vuohipukki 🐐 hyi helvetti sarvipää.
Mitäs luulet että mikä vitamiini vuohipukissa on ? Kun oikein katsoo pukkeja niin ihan selvästi muistuttaa appelsiinia.
Ei kyllä lammas ja koira eroa mitenkään toisistaan nekään.
Mutta kamelin nahka se vasta herkku ruokaa onkin. Eikö niin. Ja suomuton tonnikala.
Viimeksi viikko sitten, tein makkarastroganoffia! Aivan taivaallista, varsinkin näin kylminä päivinä. Tämä ei ole sellainen tyypillinen porsaanvärinen kermaseos kelluvine nakkeineen, vaan parempi versio :)
Kannelliseen pannuun tai pataan:
Vähän öljyä pannuun, 2 valkosipulikynttä palasiksi hienonnettuna, 1 sipuli kuutioiksi hienonnettuna, Snellmanin kuoretonta lenkkimakkaraa palasina (koko paketti), iso kourallinen savupekonia palasina, purkillinen tomaattimurskaa, paahdettua punaista säilykepaprikaa palasina (puolikas purkki), kunnolla makeaa savupaprikajauhetta (niitä espanjalaisia jotka pienissä kulmikkaissa peltipurkkisirottimissa, löytyy kauppojen maustehyllyltä), hyppysellinen kuivattua rosmariinia ja seos annetaan hautua hiljalleen kannen alla 10 min.
Kun 10 min mennyt, suolaa ja pippuria, ja vähän kermaa, koska se kerma rikkoo kivasti tomaattien happamuutta.
Tarjoillaan perunamuusin tai keitetyn riisin kanssa, itse suosin perunamuusia.
Makkarastroganoff-seosta muusin tai riisin päälle, siihen vielä nokare smetanaa pintaan ja lohkottua suolakurkkua.
Oinaan rasvassa kun Jahve ui niin se leppyy . Oinaan reilut vitamiinit . Jehova tykkää.
HK:n sinisestä oli joskus saatavilla Juhla-versio. Enää en löytänyt, onko se lopetettu? Kaupassa oli vain perus-sininen, kevyt ja juusto.
Tex mex mausteet ja reilusti hyvää lihaa. Ylikypsää. Ja tomaattia.
Tuli syötyä suklaata mikähän vitamiini siinä ?
Makkaraperunoilla me nuorina työtä tehtiin vuorotyössä eikä kukaan ole kuollut. Itsetehtyä perunalaatikkoa välillä. Sikanautaa.