Olen hoitaja ja olen aivan loppu tähän haukkumiseen
En tiedä onko tämä joku psyykkinen puolustuskeino, mutta en jaksa edes välittää enää. Joo, olen huono hoitaja. Kunpa tämä jo loppuisi jotenkin.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Enkä nyt tarkoita vain tätä työtaistelua. Hoitajia ei ole ennenkään arvostettu. Ihan samalla tavalla nämä samat ongelmat ovat olleet olemassa vuodesta toiseen. Nyt ne ovat vain tulleet esille mediahuomion myötä.
Ap
Olen ollut hoitoalalla 32 vuotta. En vieläkään ymmärrä tätä "arvostuksen" puutetta tai palkka kuoppaa. Menen töihin ja teen työni, yksinkertaista.
Jos arvostuksesta puhutaan niin arvostan itseäni, perheeni arvostaa minua.
Toki näin on, että omaiset on joskus hankalampia kuin hoidettavat, tulen toimeen molempien kanssa. Terve ihminen toimii toisin.
Kaksi ihmisryhmää nousee esiin melko usein: valkoihoiset keski-ikäiset setämiehet ja toinen, lippalakkipäiset metripetet nuuska huulessa. Näiden mielipiteet sivuutan täysin näissä keskusteluissa. Yleensä heidän koulutustaso on ehkä peruskoulu nippanappa läpikäyty ja mielipiteet noudattaa MV-lehden mielipiteitä. Muut osaavatkin sitten keskustella aiheesta, menemättä henkilökohtaisuuksiin.
Kyllähän työpaikkakiusaamista, lapsellisuutta, nurkkakuntaisuutta ja pahan puhumista tällä alalla esiintyy eniten. Asiaa ei auta että opiskelijoille psykologisia testejä ei enää tehdä, alalle kelpaa kuka vaan. Lisäksi alalla paljon yh-äitejä, pienellä palkalla kitkuttelevia, paljon alkoholia käyttäviä, tupakoivia ja kiroilevia työntekijöitä että ei ihme että paha olo tällä työ-alalla kärjistyy.