Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko varanneet kotiin käteistä rahaa mahdollisen kyberhyökkäyksen varalle?

Vierailija
11.05.2022 |

Itse en ole vielä, mutta harkinnassa on. Pitänee siirtää myös jonkin verran rahaa toisen pankin tilille.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat sukulaiset on opettaneet, että AINA pitää olla kotona ja autossa hiukan käteistä. Tätä olen pyrkinyt noudattamaan koko aikuisikäni ja muutaman kerran olen pelastunut nololta tilanteelta, kun esim. lompsa onkin jäänyt toisen takin taskuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on, mutta aion nostaa pari saturaista lähiaikoina.

Vierailija
4/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikon talousrahat käteisenä kotona nyt. Aiemmin ei ollut yhtään koskaan mutta nyt tosiaan näin. Samoin auton tankin pidän mahdollisimman täynnä koko ajan.

Vierailija
5/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat sukulaiset on opettaneet, että AINA pitää olla kotona ja autossa hiukan käteistä. Tätä olen pyrkinyt noudattamaan koko aikuisikäni ja muutaman kerran olen pelastunut nololta tilanteelta, kun esim. lompsa onkin jäänyt toisen takin taskuun. 

Voi taivas, autossa käteistä??? Ei ihme että autonikkuinoita isketään paskaksi näennäisesti huvikseen. Näillekin on varmaan mummot opettaneet että autoissa säilytetään käteistä.

Vierailija
6/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina viiskyt donaa sitä varten jos haluun ostaa jotain kivaa.

t. Andy

Vierailija
7/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas, autossa käteistä??? Ei ihme että autonikkuinoita isketään paskaksi näennäisesti huvikseen. Näillekin on varmaan mummot opettaneet että autoissa säilytetään käteistä.

Rauhoitu. Jos mulla on autossa hyvin piilotettuna pari kymppiä, niin se tuskin on vielä ihan hirveä kimmoke kenellekään ryhtyä rikollisiin puuhiin. Autossa itsessään on jo paljon enemmän arvokkaita osia, joita ei mukaankaan voi ottaa, kun auton parkkeeraa. 

8/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikissa autoissa 90 jemmassa (1*50 ja 2*20; tapa on jäänyt kun kerran iski noidannuoli ja piti soittaa taksi tienposkesta hakemaan), lompakkoon nostan uutta kun käteinen alittaa 50 € ja kotona on jokunen satanen. Kolikoita on pussilliset autoissa, kauppakasseissa sarjat ja kotona tölkillinen.

Ei olla nyt varauduttu tuon enemmällä, mutta useamman pankin kortit pidän nyt mukana (OP, Nordea, S). On ollut häikkää, mutta ei kaiketi Venäjään liittyen.

Vierailija
9/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 ekiä on nyt kotona. Nostan toisen mokoman, kunhan seuraavan kerran kävelen automaatin ohi.

Vierailija
10/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina viiskyt donaa sitä varten jos haluun ostaa jotain kivaa.

t. Andy

Näin meillä turuus.

Vierailija
11/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostorajan puitteissa nostan tänään rahaa.

Vierailija
12/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parjattu käteinen uuteen nousuun , niin ne tilanneet ja mielipiteet muuttuu.

Vierailija
13/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2000 käteisenä kotona. Autossa en oo kyllä koskaan pitänyt rahaa. Mistähän sieltä löytyis hyvä "piilo" vai ootteko ihan hansikaslokerossa pitänyt muutamaa kymppiä? 🤔

Vierailija
14/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joku 500 euroa tällä hetkellä.

Vierailija
15/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona piilotettuna on, nimenomaan pieniä seteleitä, koska maksaessa vastapuolella ei ehkä olekaan vaihtorahaa. Euron kolikoitakin on, koska satunnaisesti käytän taloyhtiön isoa pyykkikonetta. (Lompakossa on tietysti myös viikymmensenttinen kauppakärryyn ja euroja kaupan säilytyslokeroihin. Nämä rahat saa tietysti takaisin.)

Ihan normaaliaikanakin moni pienyrittäjä, kuten parturi-kampaaja, hieroja-jäsenkorjaaja, torimyyjä ja nykyään myös isojen kauppojen kassat ottavat mielellään vastaan pieniä seteleitä ja pienimpiä kolikoita (vaihtoraha maksaa myös liikkeille, eivät pankit sitä ilmaiseksi vaihda).

Vierailija
16/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varaamassa käteistä. Mihin sitä olisi tarkoitus käyttää? Suurin osa palveluista perustuu isoihin maksujärjestelmiin, jotka eivät toimi yhtään sen enempää silloin kuin pankitkaan. 

Uskon, että kybersodan uhka on liioiteltua. Sillähän olisi nimenomaan  juuri se vaikutus, että ilman muuta mennään Natoon. 

Vierailija
17/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "vahingossa" jäänyt kotiin kaksi 500:n seteliä, jotka olen joskus vuosia sitten saanut vanhemmiltani joululahjaksi (kahtena peräkkäisenä jouluna). En ole toimeentunut kiikuttamaan niitä pankkiin, mutta hyvä niin, sillä nyt on käteistä kotona.

Vierailija
18/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan paljon rahaa, joten on vaikea varata käteistä satoja euroja. Pitäisi sitten nostaa koko tili tyhjäksi, ja ei onnistuisi laskujen maksaminen eikä itsepalvelukassan käyttäminen. Ja kuun lopulla käteistä ei sitten kuitenkaan olisi.

Vierailija
19/20 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on minullakin kotona käteistä rahaa 20€ seteleinä ja kolikkojakin jonkun verran.

Vierailija
20/20 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ pieninä seteleinä ja kolikoitakin jonkun kympin verran.