Kannattaako yrittää saada kolmatta lasta, jos sisimmässäni toivon hartaasti sen olevan tiettyä sukupuolta?
Siis, haaveilen kolmannesta lapsesta, mies vähän epäröi mutta on alkanut antaa positiivisia merkkejä. Elämäntilanteeseemme kolmas lapsi sopisi ja mahtuisi ihan mukavasti, kaksi poikaamme ovat 3v ja 5v.
MUTTA (kuten moni jo varmaan arvasikin), toivoisin tyttöä. Tiedän etten voi siihen vaikuttaa, mutta mitä enemmän asiaa ajattelen, sitä enemmän toivon että jos saisimme kolmannen lapsen, että saisin samalla tilaisuuden olla myös tytön äiti.
Jos tällaista (näin itsekästä) edes ajattelee, ja tässä vaiheessa jo kun kolmatta ei vielä edes yritetä tehdä, niin pitäisikö unohtaa koko juttu sittenkin?
Kommentit (48)
Ilmiselvää vain on, että miehesi ei tiedä asiasta kaikea. Eikä siinä mitään pahaa ole vaikka loukkaannuitsin. :) t:17
Vierailija:
Että ei ne ovispäivätkään ratkaise.Että ei niitä sukupuolia valita tekopäivän mukaan, tai sitten mun miehellä ei ole kuin pojan siementä.
Siitä asti kun menkat alkoi, eli vuonna kypärä ja miekka, 31 päivää.
Eli siksi mekin " tehtiin" toisesta tyttöä, koska tiedettiin tarkka ovispäivä.
Eli ei niitä sukupuolia tosiaankaan tekemällä valita!
t:26
En mä ainakaan viitsis. Kaks lasta on ihan hyvä määrä lapsia. Ja ei niissä tytöissä mitään ihmeellistä ole, ei ainakaan sen ihmeellisempää kuin pojassissakaan.
T: tytön ja pojan äiti
ja ainakin alku-ultran perusteella (olen siis käynyt ultrassa n. rv 7-8) on tosiaan ollut niin, että laskettu aika on siirtynyt pari päivää eteenpäin ts. olisiko sitten ollut niin, että tytöt on laitettu " alulle" pari päivää ennen ovista.
Eikö olisi jotain muita käteviä pojan/tytön tekemisvinkkejä, kun ei jaksaisi ruveta ovista vahtimaan ;-) Esim. kirves/kaulin sängyn alla tms. ja varmasti tulee tyttö tai poika?
Hassua, mutta ekan tytön jälkeen olin kovasti sitä vastaan, että toivoisin jompaa kumpaa sukupuolta, mutta nyt voin ihan avoimesti myöntää, että kolmas (jos sellaista joskus saamme) voisi olla poikakin. Olisihan se vaihtelua, mutta suoraan sanottuna minä (itse kolmilapsisen perheen kolmesta tytöstä vanhin) luulen, että jos kolmannen saamme, niin ihanainen tyttöhän sieltä tulla tupsahtaa! Eikä oikeastaan haittaa yhtään. Ehkä minä pääsen joskus tädiksi pojalle? Ja tuleepahan noita vävyjäkin sitten joskus ;-) Suvun/sukunimen jatkajaksi en poikaa tarvitse, kun tytötkin ovat minun nimelläni.
meillä on nykyisin kotona aikamoista macho-meininkiä kun kaksi villikkoani melskaavat milloin viikinkeinä, inkkareina, dinoina, turtleseina, ritareina, sotureina, palomiehinä jne jne :), siis tosi hauskaahan se on ja rakastan ihania poikiani hurjasti. He olisivat varmasti mielissään, jos joukkoon tulisi kolmas viikinki mellestämään!
Mutta jotenkin tämänhetkisen perheeni ainoana naisena mietin mielessäni usein, kuinka ihanaa olis saada tehdä lapseni kanssa myös tyttöjuttuja... Välillä sellainen kaipuu tuntuu ihan fyysisenä ikävänä.
Ja näitä ajatuksia en edes kehtaa miehelleni tunnustaa...
ap
ole aina samaan aikaan. Kiertoni on aina ollut 28 vrk ja ovis vaihtee kierron 8-14 päivinä.
Vierailija:
meillä on nykyisin kotona aikamoista macho-meininkiä kun kaksi villikkoani melskaavat milloin viikinkeinä, inkkareina, dinoina, turtleseina, ritareina, sotureina, palomiehinä jne jne :), siis tosi hauskaahan se on ja rakastan ihania poikiani hurjasti. He olisivat varmasti mielissään, jos joukkoon tulisi kolmas viikinki mellestämään!
Mutta jotenkin tämänhetkisen perheeni ainoana naisena mietin mielessäni usein, kuinka ihanaa olis saada tehdä lapseni kanssa myös tyttöjuttuja... Välillä sellainen kaipuu tuntuu ihan fyysisenä ikävänä.
Ja näitä ajatuksia en edes kehtaa miehelleni tunnustaa...ap
minä olen ajatellut taas, että kaipaisiko mieheni toista miestä taloon. Onneksi ystäväpiirissä on useita, useita 2-3 tytön isiä, jotka kyllä ovat minusta aika pehmoja, niinkuin tuo meilläkin oleva ;-) Mies sanoo, että ihan sama, kumpia ovat, mutta ehkä hän sittenkin toivoisi, että olisi poikakin? Mutta minä en kyllä usko, että tyttöjä ja poikia tehdään, vaan se nyt vain on fifty-fifty, kumpi sieltä paukahtaa. Minusta tärkeintä on, että lapsia saa!!!!
Totta kai ymmärrän, että jos kolmatta yritettäisiin saada, mun täytyis lähteä siitä, että sieltä olis tulossa mitä luultavimmin poika, tai 50% todennäköisyydellä (vai jopa korkeammalla?) kuitenkin.
Siksi yritänkin tässä jotenkin suhteuttaa itselleni sitä, että - karkeasti sanottuna - 1) haluanko kolmannen lapsen VAI 2) haluanko tytön, ja vain tytön.
Jos vain vaihtoehto 2 tuntuu mulle oikealta, sitten luulen, että on parempi jättää yrittämättä lasta, koska en halua toimia niin itsekkäästi, kun kyseessä on näinkin iso asia kuin uusi ihminen.
ap
onnellinen kun tulisin raskaaksi ja saisin VAUVAN.
Jos mielit saada tytön, harrastelet vaakamamboa ennen ovista, poikaa taas toivoessa harrastellaan sitten ovis aikaan. Rautalangasta väännettynä jos ovis ois nyt vaikka ensi viikon maanantaina, niin to, pe ja la tehdään tyttöä ja su, ma ja ti poikaa. Noin suurin piirtein. MUTTA jos miehen simpat " tekee" vaan toista niin siinä onkin sitten vähän yks ja sama milloin vaakamamboilee.. ;P
Töstö nyt ei ole oikeasti mitään apua, mutta mun siskolla on kaksi poikaa ja yksi tyttö. Eka tuli pojat ja nyt tämä tyttö. Että mahdollistahan se sullakin on!
...tyhmiä ku vasemman jalan saappaat! Mut saanpahan nauraa!
Eli haluanko minä/me kolmannen ja jos niin olisihan se poika itse asiassa tosi kiva vaikka tyttökin kävisi hyvin.
Minulla on vaan semmoinen kutina, että poikaa on meillä turha koittaa. Joka tapauksessa taitais tulla tyttö ja taas ihan saman näköinen mikä on minusta hauskaa.
No joka tapauksessa asia ei ole vielä ihan ajankohtainen ehkä vuoden päästä jos sittenkään. Kuume nostaa kuitenkin päätään kun on kerran erehtynyt miettimään kolmatta niin ei ajatus suostu päästä pois lähtemään.
Että ei ne ovispäivätkään ratkaise.
Eka lapsi eli poikamme sai alkunsa ovispäivänä.
Toka lapsemme, joka myöski poika, " tehtiin" kolme päivää ennen ovista. Kaikki tytön raskauoireet oli alusta asti ja itsekin luulin, että tyttö tulee. Sitä ne kaikki tutut ja sukulaisetkin hoki. Vaan meillepä syntyi komea poika :)
Että ei niitä sukupuolia valita tekopäivän mukaan, tai sitten mun miehellä ei ole kuin pojan siementä.