Suositelkaa hyvää asuinaluetta Espoossa!
Ollaan mahdollisesti muuttamassa kyseiselle paikkakunnalle piakkoin!
Kommentit (627)
Vierailija kirjoitti:
Hyvistä asuinalueista en niinkään osaa sanoa, kun en Espoota tunne, mutta yksi kaveri asui hetken Suvelassa ja olen kuullut, että kyseessä on aika kamala paikka.
Suvela on Helsingin Kontula tai Itis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapiolan keskusta on pilattu rakentamisella ja edelleenkin se näyttää keskeneräiseltä rakennustyömaalta. Stockmann on ainoa kiinnostava kauppa. Leppävaarassa ja Omenassa on isot bulkkikauppakeskukset täynnä täysin samanlaisia ulkomaisia ketjuliikkeita. Kunnon vaatekauppoja saa etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Espoon keskuksessa on pari pienempää ostoskeskusta, Kauniaisissa ei senkään vertaa.
Siis ostoksille pitää aika usein mennä Helsingin keskustaan.
Jos haluaa lapsiperheen asunnon, sen pitää olla pientalo, mieluiten omakotitalo, jossa on iso tontti. Kuulemma Westendiinkin rakennettiin taloja, joiden tontti on 600 neliötä. Naapurin ruokavalion näkee helposti keittiön ikkunasta. Westend on kuitenkin vielä toistaiseksi aika väljää aluetta.
Mä en tunne ilmiötä, että espoolaiset menisivät Helsingin keskustaan ostoksille. Kyllä espoolaiset käyvät ihan Espoossa ostoksilla suurimmaksi osaksi. Lisäksi nettishoppailu nyt yleistynyt varmasti ihan kaikkialla.
Taitaa nykyisin toimia enemmän toistepäin. Helsinkiläiset tulee Espooseen ostoksille. Selloon ja Isoon Omenaan. Mitä tarjottavaa Helsingin keskustalla on näihin verrattuna? Ehkä jos haluaa Espalle mennä ökykallista huippumuotia ostamaan. Oikein mitään muuta ei tule mieleen mitä Espoolainen lähtisi Helsingin keskustasta ostamaan. Ennen asia oli toisin, mutta niin se ajat muuttuu...
100% totta. En ihan oikeasti keksi mitä tarvitsisi lähteä Helsingin keskustaan ostamaan. Ehkä jotain erikoisharrastustarviketta mutta nekin on helpompi tilata netistä niin ei tarvitse "nauttia" metromatkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olari on kiva. Siistit isot asunnot, hyvät koulut ja palvelut ja luonto lähellä. En ymmärrä huonoa mainetta, en ole mitään häröilyä nähnyt täällä koskaan.
rumia asuntoja ja kuitinmäki täynnä tiedät kyllä mitä
Isoja asuntoja joissa mahtuu iso perhe asumaan mukavasti? Silleen että huoneeseen mahtuu sekä sänky että pöytä ja vielä mahtuu kävelemään. Ihan nättiä meillä on meidän 70-luvun juuri linjasaneeratussa viisiössä Olarissa. Sisustuksellahan se tehdään se nätteys. Toiset tykkää vanhoista asunnoista.
Ja Kuitinmäki on täynnä lapsiperheitä ja rakennustyömaita ja eläkeläisiä. Oikein mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tunne ilmiötä, että espoolaiset menisivät Helsingin keskustaan ostoksille. Kyllä espoolaiset käyvät ihan Espoossa ostoksilla suurimmaksi osaksi. Lisäksi nettishoppailu nyt yleistynyt varmasti ihan kaikkialla.
No puhun nyt omasta puolestani, mutta itse menen ostoksille Helsingin keskustaan, kun haluan ostaa uusia vaatteita. Niitä paria liikettä, joista lähes kaikki vaatteeni ostan, ei Espoossa (jostain kumman syystä) ole, ja nettishoppailusta en välitä. Kaikki muu tarvittava kyllä löytyy Iso Omenasta, Ikeasta jne.
Se on helppo tuomita nimbyily jos itse asuu rauhallisella pientaloalueella. Pakko asua kalliilla alueella jos haluaa elää rauhassa ja laittaa lapset turvalliseen kouluun.
Omahyväisyys nousee kunniaan kun oikein espoolainen paheksuu "yököttävää nimbyilyä" muutettuaan ensin itse Espooseen nimenomaan siksi että pääsee turvalliseen pientaloidylliin kaltaisensa, vähän muita paremman väen, keskuuteen ja varmistettuaan lapselleen paikan tarhasta lähtien linjalle jossa ei ole tavisten lapsia haisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitä Kekkosen ja Koiviston aikaa se kun Stocca oli hienointa mitä suomalainen saattoi kuvitella ja Helsingin keskustan kivijalat olivat täynnä pieniä erikoisliikkeitä jotka olivat ainoa paikka koko maassa josta tiettyjä erikoistuotteita saattoi ostaa. Silloin Espoostakin lähdettiin vielä Helsinkiin oikein ostoksille.
Sitten tulikin EU:n myötä yhteinen valuutta, tullimuurien poistuminen ja verkkokauppa jonka avulla mökinmummo Polvijärveltäkin sai tilattua kaiken 1000x suuremmasta valikoimasta kotiovelle toimitettuna 80% Helsingin kivijalkaputiikin hintaa halvemmalla.
Se aika on historiaa samoin kuin Helsingin keskusta ostos- tai työpaikkana. Perseet siellä voi vielä käydä vetämässä, eivät helsinkiläisetkään siellä enää muuta tee.
Kyllä minusta Helsingin keskustassa on kaikin puolin viihtyisämpää ja hauskempaa kuin täällä Espoossa.
Olen asunut siellä enkä muuttaisi mistään hinnasta takaisin sinne ratikoiden kolkkeeseen ja spurgujen keskuuteen sekä niihin ahtaisiin vanhanaikaisiin koppeihin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin hämmentynyt ilmaisusta hyvä koulu.
Tarkoittaa varmaan, että oppilaat tulisivat vähintään keskiluokasta ja olisivat valkoihoisia?
Oletteko varmoja, että se tekee teidän lapsienne koulusta paremman tai että he pärjäävät paremmin? Itse en olisi ollenkaan varma, eihän se mene niin.
Vai onko koulu vain jotenkin hyväksytty syy ilmaista tämä toive tietynlaisesta asuinalueesta. En minä muuten mutta lasten takia..?
Mikä siinä hämmentää? Lika barn läka bäst. Jos olet keskiluokkainen tai vaikka vähän parempiosainen haluat lastesi kolun olevan oppimistulosten ensisijoilla, eikö totta. Jos haluat lapsillesi paremman tulevaisuuden olit sitten mitä tahansa "luokkaa" tai tulotasoa valitset koulun samalla periaatteella. Erikieliset koulutkin valitaan parempien vaihtoehtojen toivossa. Tai koska vanhemmat tai jompi kumpi ei puhu suomea äidinkielenään. Ei tässä pitäisi olla mitään ihmeteltävää sen enempää kuin ainesta pahoitta mieltään muiden puolesta. Koska itse selvästi teet ihonväristä issuen niin totean tähän, että ihonväri ei ratkaise omassa kommentissani vanhempien valintoja.
Kysynpä vaan käänteisesti mitne paljon pitää omia lapsiaan vihata jos väkisin haluaa heidät kouluun, missä valtaosa oppilaista on luku- ja kirjoitustaidottomia eikä opi suomen kieltä edes 10 vuodessa? Siinä olis lasun ja huostaanoton paikka.
espoon keskuksessa on sen verran vilkasta että pääsee,viereen kremaanikin tai mullan alle sukkelasti. ellei joku häiriköivä tee perässässi jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olemme katselleet asuntoa Sunasta ja/tai Suurpellosta / Olarista ostomielessä.
Täällä ainakin Suurpeltoa haukuttu paljon
Suurpeltoa ajattelimme Olarin sijasta koska uudempia asuntoja ja joutuisimme myös ostamaan toki pienemmän (koska hinnat korkeammat).
Entä Suna?
Sunassa asunut lapsuuteni ja nuoruuteni ja nyt aikuisena muuttanut takaisin oman perheen kanssa. Rauhallinen pientaloalue Tuomarilan vieressä, erittäin hyvä alakoulu, parempaa ei voisi toivoa. Keskuspuisto vieressä, lenkille tai talvella ladulle pääsee suoraan omalta pihalta. Ja se monien mielestä niin hurjan pelottava Espoon keskuskaan ei näy mitenkään täällä ja toisekseen, se on rauhoittunut aivan hurjasti niistä levottomista ajoistaan, vanhoja virastotaloja on purettu ja uutta rakennetaan. Monet eivät taida myöskään tietää, että Espoon keskuksessa sijaitsee Espoon vanhin rakennus, upea keskiaikainen kivikirkko todella idyllisellä paikalla. Espoon keskus ei ole pelkästään juna-asema ja sen ympäristö vaan paljon muutakin. Enemmänkin Leppävaara on se levoton paikka nykyään, mitä nyt Sellossa on tullut käytyä ja huomioitua.
Ja tämä nyt vain ihan kokemuksen äänellä, ei minkään mielikuvan tai huhupuheiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitä Kekkosen ja Koiviston aikaa se kun Stocca oli hienointa mitä suomalainen saattoi kuvitella ja Helsingin keskustan kivijalat olivat täynnä pieniä erikoisliikkeitä jotka olivat ainoa paikka koko maassa josta tiettyjä erikoistuotteita saattoi ostaa. Silloin Espoostakin lähdettiin vielä Helsinkiin oikein ostoksille.
Sitten tulikin EU:n myötä yhteinen valuutta, tullimuurien poistuminen ja verkkokauppa jonka avulla mökinmummo Polvijärveltäkin sai tilattua kaiken 1000x suuremmasta valikoimasta kotiovelle toimitettuna 80% Helsingin kivijalkaputiikin hintaa halvemmalla.
Se aika on historiaa samoin kuin Helsingin keskusta ostos- tai työpaikkana. Perseet siellä voi vielä käydä vetämässä, eivät helsinkiläisetkään siellä enää muuta tee.
Kyllä minusta Helsingin keskustassa on kaikin puolin viihtyisämpää ja hauskempaa kuin täällä Espoossa.
Olen asunut siellä enkä muuttaisi mistään hinnasta takaisin sinne ratikoiden kolkkeeseen ja spurgujen keskuuteen sekä niihin ahtaisiin vanhanaikaisiin koppeihin takaisin.
Sä et selvästi ole Helsingin keskustassa käynytkään. Meillä on 150 neliötä etu-Töölössä eli kauhean ahtaasti ei asuta. Asuntokin on viisi vuotta sitten rempattu. Spurguja ei näillä kaduilla ole näkynyt. Lyhyt kävelymatka meren rantaan ja puistoihin, viihdytään erinomaisesti koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
espoon keskuksessa on sen verran vilkasta että pääsee,viereen kremaanikin tai mullan alle sukkelasti. ellei joku häiriköivä tee perässässi jotain muuta.
Kirjoitustaidostasi päätellen taidat liikkua niissä piireissä, jossa tuollainen elämä on ihan normaalia. Itse liikun Espoon keskuksessa päivittäin enkä ole huomannut siellä yhtään mitään levottomuutta päiväsaikaan ainakaan, aivan normaali alue, jollaisia pääkaupunkiseudulla on vaikka kuinka paljon.
Kauniaunen..Jopa Westend on pilattu, ennen maineikas huvilakaupunginosa miljonääreille, nyt rakennettu niin täyteen, ettei talojen välistä mahdu kulkemaan, kuin sivuittain. Menee vuosikymmen, se muistuttaa enemmän favelaa Rio De Janeirossa, kuin miljonäärien asuinaluetta Espoossa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et selvästi ole Helsingin keskustassa käynytkään. Meillä on 150 neliötä etu-Töölössä eli kauhean ahtaasti ei asuta. Asuntokin on viisi vuotta sitten rempattu. Spurguja ei näillä kaduilla ole näkynyt. Lyhyt kävelymatka meren rantaan ja puistoihin, viihdytään erinomaisesti koko perhe.
Nyt kyllä kuvailit hyvin keskimääräisen helsinkiläisen kokemuksen asumisestaan. Not.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa on paljon mukavia alueita. Riippuu tosiaan minkälaisia tarpeita ja toiveita omalla perheellä on, että minne kannattaa muuttaa.
Muutimme pari vuotta sitten Kauklahteen ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Hyvät palvelut (etenkin hyvästä ruuasta pitäville), luonto lähellä, rauhallista ja mukava kylätunnelma.
Onko Kauklahti kokemuksesi mukaan kokonaisuudessaan rauhallista? Onko joku katu tai osa levottomampi? Olen katsellut asuntoja Kauklahdesta, siksi kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän riippuu ihan siitä, mistä tykkää ja mitä hakee. Itse olen Kampissakin asunut, eikä siellä ollut koskaan mitään häiritsevää, sporan kolinaankin totuin ja jopa kaipasin sitä, kun muutin pois. Tykkäsin asua keskustassa ja asuisin vieläkin mielelläni vaikka Töölössä, mutta mieheni ei sinne halunnut. Lopulta meillä molemmilla uudehko pientalo omine pihoineen ja rauhallisine ympäristöineen Espoossa vei voiton, kun alettiin katsoa ensiasuntoa.
En ole alun perin pääkaupunkiseudulta, ja osaan tarkastella asioiden eri puolia. Useilla täältä kotoisin olevillani tutuilla taas on hyvin voimakkaasti se, etteivät ikimaailmassa muuttaisi pois Helsingistä/Espoosta/Vantaalta tai vaikka Alppilasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ostamassa vai vuokraamassa asuntoa?
Jos ostamassa, Tapiola lähiympäristöineen.
On syytä olla pinkka kunnossa jos haluaa tilavan perheasunnon Tapiolasta. Alkaa olemaan sellaista "hinnat alkaen puoli miljoonaa euroa" osastoa. Ihan kerrostalo kolmioista lähtien. Alkaa nuo alueet vähitellen karkaamaan tavallisilta työssäkäyviltä saavuttamattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No puhun nyt omasta puolestani, mutta itse menen ostoksille Helsingin keskustaan, kun haluan ostaa uusia vaatteita. Niitä paria liikettä, joista lähes kaikki vaatteeni ostan, ei Espoossa (jostain kumman syystä) ole, ja nettishoppailusta en välitä. Kaikki muu tarvittava kyllä löytyy Iso Omenasta, Ikeasta jne.
Eihän Iso Omenassa ole kuin nelisenkymmentä erilaista vaatekauppaa. Tietysti jos tykkää ostaa jostain yhdestä tietystä pienestä putiikista niin eihän siinä ole vaihtoehtoa. Sinne se pitää sitten mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö miljoona euroa 150 neliön kämpän ostamiseen Etu-Töölöstä? En jaksa käydä Etuovessa katsomassa. Veikkaisin että miljoona euroa ei edes ihan riitä. Vähän pitää pistää siitä vielä lisää pätäkkää pöytään.
On syytä olla pinkka kunnossa jos haluaa tilavan perheasunnon Tapiolasta. Alkaa olemaan sellaista "hinnat alkaen puoli miljoonaa euroa" osastoa. Ihan kerrostalo kolmioista lähtien. Alkaa nuo alueet vähitellen karkaamaan tavallisilta työssäkäyviltä saavuttamattomiin.
Missäköhän rinnakkaistodellisuudessa elävät nämä tyypit jotka selittävät miten puolen miljoonan perheasunnot ALKAVAT vähtellen karkaamaan "tavallisten palkansaajien" tavoittamattomiin.
Ikuisiksi kuvitellut nollakorot ja bussikuski-sairaanhoitajapariskunnille "ihan normaalina" tyrkytetyt 400 000 asuntolainat ovat saaneet suomalaiset irtoamaan todellisuudesta sen verran tukevasti että paluu tälle planeetalle tulee päättymään syvään, savuavaan kuoppaan.
Ei tarvitse. Esim Karakallio on rauhallinen, väljä puistomainen alue ja lähellä Leppävaaraa, jossa kaikki tarvittava. Myös jatkoyhteys Helsinkiin.