Oletko työpaikkasi mutaa, jos olet sihteeri, assari tai toimistotyöntekijä? ev
Kommentit (12)
Pomon mielestä saa vittuilla mulle miten haluaa, simputtaa jne. Työkaverit ihania. Arvatkaapa kuka etsii toista työpaikkaa?
Yksi ystäväni on rakennusliikkeessä sihteerinä yliopistopohjalta. Työnkuvaan kuuluu lähinnä kahvinkeittelyä, postien avaamista ja lähettämistä, laskutusta jne.
Pomo, saatika raksamiehet, ei arvosta lainkaan.
Toinen ystäväni on kenttäsihteerinä rekrytointifirmassa ja avainasemassa siinä, miten rekrytoitavat saavat omanlaistaan työtä. Siinä firmassa sihteereitä arvostetaan, mielipiteet huomioidaan, osallistuvat firman työtapojen kehittämiseen jne. Jos kenttäsihteeri hoitaa työnsä huonosti, ei mikään toimi.
Päinvastoin, tunsin olevani erittäin tärkeä ja että työtäni arvostettiin.
Itse en siis ole assari, mutta arvostan työpaikkani assareita, varsinkin niitä jotka osaavat hommansa ja näin ollen auttavan minua oman työni tekemisessä!
Olen Nokiassa assistenttina ja meillä kyllä assareita arvostetaan. Ja hauskaa on huomata kuinka miehet rivi-insinööreistä johtajiin tekevät mitä assari käskee (koskee siis niitä käytännön asioita joita assistentti hoitaa). Ja kyllä saadut positiiviset palautteet yms todistavat että assareista pidetään.
Olen työpaikassa, jossa assari on alimman alinta kastia. Olisipa ihanaa olla paikassa, jossa työtä arvostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen Nokiassa assistenttina ja meillä kyllä assareita arvostetaan. Ja hauskaa on huomata kuinka miehet rivi-insinööreistä johtajiin tekevät mitä assari käskee (koskee siis niitä käytännön asioita joita assistentti hoitaa). Ja kyllä saadut positiiviset palautteet yms todistavat että assareista pidetään.
Oletko vielä Nokiassa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, lähdin siinä vaiheessa kun myytiin Microsoftille. Saman teki monet kollegani. "Viimeisessä" YT:ssä otettiin paketit. Samana päivänä kun allekirjoitin irtisanoutumisen kuittasin uuden työpaikan toisaalla.
Olen kunnalla sihteerinä ja teetetään välillä naurettavia töitä. Olemme todella alinta kastia. Yksityiselle haluan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, lähdin siinä vaiheessa kun myytiin Microsoftille. Saman teki monet kollegani. "Viimeisessä" YT:ssä otettiin paketit. Samana päivänä kun allekirjoitin irtisanoutumisen kuittasin uuden työpaikan toisaalla.
Hyvä kuulla, että Nokiasta lähteminen meni hyvin. Monihan Nokialla oli töissä ja sen jälkeen työllistyminen on ollut vaihtelevaa.
Ja työkavereiden.
Olen ollut hyvin itsenäisessä ja vastuullisessakin sihteerin hommassa pitkään. Olen saanut arvostusta ja työpanostani on pidetty tärkeänä vaikka hierarkiassa olenkin selkeästi pienen yksikkömme (alle 10 henkilöä) alinta kastia. Pomo vaihtui 1,5 vuotta sitten ja sen jälkeen on ollut yhtä helvettiä. Pomo ei tiedä eikä välitä mitä me tehdään ja sen seurauksena on noussut muista työkavereista varsinaisia pikkuhitlereitä. Nyt on motivaatio nolla kun arvostuskin nolla ja uusi työpaikka hakusessa koko ajna.