Tuntuuko teistä, että viimeiset reilut pari vuotta on sisältäneet ihan tolkuttoman määrän käänteitä?
Koronan tulo, Uudenmaan sulkeminen, kaikki sulut ynnä muut, sitten USA:n levottomuudet, Kongressin valtausyritys, sitten Afganistanin romahtaminen, evakuoinnit sieltä, nyt sota ja uusi maailmanjärjestys.. ja kaikki muu sen päälle. Ollaanko nyt jossakin oudossa aikapoimussa, jossa tapahtuu jatkuvalla syötöllä asioita. Ei ennen tällä tavalla tapahtunut.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Äitini (kuollut jo vuosia sitten) puhui lopun ajoista, mikä ärsytti minua.
Nyt taidamme elää juurikin näitä aikoja.
Mitähän seuraavaksi?
Kulkutauti, sota.. ei kahta ilman kolmatta, kuten vanha kansa sanoi. Olisiko nälänhätä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän seuraavaksi?
Pyöreäsilmäisten, koiraa syömättömien orjuutus ja/tai kansanmurha. Niin kaukaa haetulta kuin kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän seuraavaksi?Kulkutauti, sota.. ei kahta ilman kolmatta, kuten vanha kansa sanoi. Olisiko nälänhätä.
On jo ilmeisesti tulossa.
Ihan normaaleja historian käännekohtia. Ensin on pitkään tasaista, mutta sitten kun alkaa tapahtumaan, tapahtuu nopeasti ja paljon. Tosiaan kylmän sodan loppuminen taisi olla edellinen tällainen. Silloinkin tapahtui parin vuoden aikana koko ajan jotakin. Muuri murtui, levottomuuksissa Baltiassa kuoli porukkaa kun tankit ajoi päälle, Neukkula romahti, Ceaucescu ammuttiin vaimoineen, kohta pukkasi Suomeen megalama, Persianlahden sota ja mitä näitä oli. Uutiset vaan vilisi silmissä, kunnes se oli ohi ja taas rauhoittui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän seuraavaksi?Kulkutauti, sota.. ei kahta ilman kolmatta, kuten vanha kansa sanoi. Olisiko nälänhätä.
On jo ilmeisesti tulossa.
Niinhän ne sanoo, kun Ukrainan pellot ja sato tuhotaan. Ja sitten kun ruoka loppuu, lähtee väki liikkeelle ja Afrikasta pukkaa kymmeniä miljoonia ihmisiä kohti pohjoista. Eikä meilläkään kovin täydet mahat ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, elämme outoa aikaa. Itse olen ajatellut, että Marinille osui historiallisen rankka pääministeriys, jonka hän on hoitanut hyvin, vaikka on nuori vielä.
Räksyttäminen Putinille ja Suomen ajaminen sotaan venäjän kanssa olemattoman natosopimuksen toivossa ei ole pääministeriyden hyvin hoitamista.
Suomi menee Natoon että heilahtaa. Idän rakit saavat rauhassa räksyttää. Vapaus idän kahleista koittaa, ihanaa, kuoharit esiin.
Vierailija kirjoitti:
No joo kyllä. Jos vaikka miettii vuosia 2010-2019 kuinka loppupeleissä oli aika rauhaisaa ja normaalia (tarkoitan nyt siis ihan vain yleisesti). Kaikki meni omalla painollaan. Nyt tilanne on ihan toinen.
Tämä ajanjakso oli sellainen narsismin ja hedonismin aika, mikä on aina seurausta liian pitkään kestäneestä hyvinvoinnista. Nyt se kuitenkin loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi maailmanjärjestys... höh höh hörhöilyä.
Muut on oikeita juttuja, tuo on folio-osastoa. Trollihälytys pärähti päälle.
Jos Venäjä romahtaa tai siellä syntyy sisäinen liikehdintä, vaikuttaa se maailmanjärjestykseen. Ja on vaikuttanut jo. Paluuta vanhaan ei enää ole, yksi aikakausi on loppunut.
Googlaa nwo, kun et selvästikään tiedä mistä puhutaan.
Tuohon nwo-hörhöilyyn törmää joka salaliittosivustolla, mutta ei tarvitse olla niin tyhmä että siihen uskoisi.
Kyllä se vielä rauhoittuu.. ei voida kuin odotella.
Tapahtumien merkitys selviää yleensä vasta jälkikäteen. Tässä mainitut 1989-1991 tapahtuneet asiat vain vyöryivät ohi ja vasta jälkeenpäin päästiin arvioimaan, mitä tapahtui ja mihin kaikki johti. Nyt on taas tapahtumien vyöryä liikkeellä eikä se ole tainnut vielä loppuakaan. Ehkä kohta vaihtuu itänaapurissa johto, ja mitä siitä sitten seuraa . . .
Ei ihan täysin tunnu. Koska usko tai älä, joidenkin elämä on ollut samanlaista haipakkaa sitten 90-luvun alun, ellei rauhoittunut vähän. Ja uutispäiviä oli ennenkin. Myös ajattelun uudelleen miettimistä ja elämänarvojen.
Tämä on vähän niin kuin omassa elämässä joskus, kun kaikki perheen ja lähisuvun vakavat sairastumiset, kuolemat ja kriisit sattuvat yhtä aikaa. Meillä oli tällainen kriisien aalto joitakin vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtumien merkitys selviää yleensä vasta jälkikäteen. Tässä mainitut 1989-1991 tapahtuneet asiat vain vyöryivät ohi ja vasta jälkeenpäin päästiin arvioimaan, mitä tapahtui ja mihin kaikki johti. Nyt on taas tapahtumien vyöryä liikkeellä eikä se ole tainnut vielä loppuakaan. Ehkä kohta vaihtuu itänaapurissa johto, ja mitä siitä sitten seuraa . . .
Olin tuolloin 10-12 vuotias ja muistan sen hyvin. Jo lapsi käsitti, että nyt taitaa tapahtua jotakin erikoista ja tuntui että sitä tuli koko ajan. Sitten -92 oli jo aika rauhallista, mitä nyt lama oli päällä mutta siihen tottui kuten koronaankin. Ja -95 sekin oli ohi ja sitten alkoi hyvät ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, elämme outoa aikaa. Itse olen ajatellut, että Marinille osui historiallisen rankka pääministeriys, jonka hän on hoitanut hyvin, vaikka on nuori vielä.
Räksyttäminen Putinille ja Suomen ajaminen sotaan venäjän kanssa olemattoman natosopimuksen toivossa ei ole pääministeriyden hyvin hoitamista.
Suomi menee Natoon että heilahtaa. Idän rakit saavat rauhassa räksyttää. Vapaus idän kahleista koittaa, ihanaa, kuoharit esiin.
Mikä saa sinut luulemaan, että esim. USA suostuisi ottamaan riskin Venäjän rajanaapurin kanssa.
Sehän tarkoittaisi suoraa rehellistä sotaa kahden ydinaseistetun suurvallan välillä.
Tää on tällaista vuoristorataa.. ei voi kuin toivoa että Suomi pysyy pahimpien hommien ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi maailmanjärjestys... höh höh hörhöilyä.
Muut on oikeita juttuja, tuo on folio-osastoa. Trollihälytys pärähti päälle.
Jos Venäjä romahtaa tai siellä syntyy sisäinen liikehdintä, vaikuttaa se maailmanjärjestykseen. Ja on vaikuttanut jo. Paluuta vanhaan ei enää ole, yksi aikakausi on loppunut.
Googlaa nwo, kun et selvästikään tiedä mistä puhutaan.
Tuohon nwo-hörhöilyyn törmää joka salaliittosivustolla, mutta ei tarvitse olla niin tyhmä että siihen uskoisi.
NWO ei tarkoita liskoihmisiä, vaan sitä, että Kiina syrjäyttäisi länsimaat. Vilkaisepas joskus WEF:n sivustot, voisit välillä luulla lukevasi lukisit Xinhuaa tai Global Timesia.
Vierailija kirjoitti:
Tää on tällaista vuoristorataa.. ei voi kuin toivoa että Suomi pysyy pahimpien hommien ulkopuolella.
Suomi jo haastaa riitaa Venäjän kanssa ja vaihtaa energiatalouttansa joten eipä pysy
Silti on lähinnä istuttu kotona ilman housuja viime vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Oon lukenut viittä eri ketjua jossa kirjoitat tän saman tekstin.
Oliskohan ihan Sanna itse. Noloa.
Mitähän seuraavaksi?