Totuus hiustenvaalennuksesta, jota kampaajat eivät kuluttajille kerro.
Hius on vaalennuksen jälkeen keltainen, mutta kampaaja laittaa siihen pesupaikalla päälle poispeseytyvän sävytteen, että hiuksista saa kauniin näköiset hetkeksi, sitten napsaistaan valokuva Instagramiin. Tuo sävy sitten kuluu pois muutamassa pesussa.
Jäljelle jää:
- Vähintään 100 euroa, jopa 200 euroa tyhjempi lompakko
- Kellertävät ja katkeilevat hiukset. Vaalennettu hius katkeilee, koska sen rikkisillat on katkenneet vaalennuksessa.
- Kuluttaja, joka on värjäys ja hopeashampookierteessä
Kommentit (41)
tulee ihan mieleen ettei taka-aasialainen miesasiakkaan perässä kiljuva parturi ole edes blondattuna mitenkään kiinnostava.
Jassoo. Mutta minäpä olen ikäni vaalennuttanut. Lisänä vielä permis. Tukkani on kuohkea eikä rasvoitu. Se ei ole keltainen vaan puhtaan vaalea. Jokaisella kerralla otetaan latvoista 2cm. Maksaa 45-55 luottokampaajallani.
T.tyytyväinen🙂
Eihän tää nyt ole mitään uutta tietoa. Itse vaalennan kotona ja sävytän tarpeen mukaan, kun alkavat kellastua. Nyt ei ole tarvinnut sävyttää ainakaan puoleen vuoteen. T. Latvat vaaleat, tyvi tummanvaalea
Vierailija kirjoitti:
Vaalennettu hius näyttää lähes aina feikiltä.
Niin näyttää myös tummennetut.
Ihan samalla tavalla se kampaamovaalennus tuottaa ensin vaaleankeltaisen hiuksen, kuin kotivaalennuskin. Erona on vain usein se, että kotivaalennuksen jälkeen hiukset jätetään keltaisiksi tai ehkä lotrataan hopeashampoota, jolloin shampoo levittyy vaalennuksessa kuivuneisiin hiuksiin epätasaisesti ja osa hiuksista on sitten harmahtavia ja osa kellertäviä. Vaalennuksen jälkeen hiuksiin tulee laittaa sävyte, joka taittaa vaalennusta haluttuun suuntaan, joko lämpimämmäksi tai viileämmäksi ja samalla antaa hiuksille kiiltoa. Itse vaalennan kotona, ja mielestäni lopputuloksesta tulee hyvä kun käyttää vaaleankeltaiseksi vaalennetun hiuksen päälle sävytettä. Olen saanut tällä haluamani helmenvaalean sävyn. Tietysti sävyte ajan kanssa kuluu, ja viileää sävyä on ylläpidettävä hopeatuotteilla.
Myrkyllisiä nuo vaalennuskemikaalit....
Riippuu lähtötilanteestakin. Minulla on vahvat, paksut hiukset. Olen vaalentanut hiuksiani 24 vuotta. Kyllä, luit oikein, aloitin 90-luvulla. Hiukseni ovat edelleen 50-vuotiaana, pitkät, paksut, terveet ja kauniin väriset ilman hopeashampoota.
Mikä tuo sävyte on ja mistä sellaisia saa kotikampaaja.
Ihan perustietoa. Rakastan pitkiä, hopeanvaaleita hiuksia enkä aio lopettaa vaalentamista ennen kuin harmaankin luonnollisesti vaaleaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo sävyte on ja mistä sellaisia saa kotikampaaja.
Sävytteitä saa kun googlaa kiiltosävyte esim vivahdehairilla on hyvä valikoima
Jokainen värinpoiston kokenut tietää kyllä minkälaiset ne hiukset on sen jälkeen, takkuuntuvaa haperoa. Hiuksia voi vaalentaa myös ilman värinpoistoa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen värinpoiston kokenut tietää kyllä minkälaiset ne hiukset on sen jälkeen, takkuuntuvaa haperoa. Hiuksia voi vaalentaa myös ilman värinpoistoa.
Millä neitsythiuksia saa vaalennettua ilman värinpoistoa? C-vitamiinivaalennus ei taida tehota omaan väriin- Sitruunalla toki saa varmasti jotain aurinkoraidan henkistä vaalennusta aikaan, mutta monen asteen vaalennus ei taida onnistua.
Jos en värjäisi hiuksiani, ne olisivat maantienvärinen, liukas nopeasti rasvoittuva liru, joka ei pysy edes poninhännällä.
Värjäyksellä ja vaaleilla raidoilla saa sentään hiukan karkeutta ja rakennetta hiuksiin. Mitä sillä on väliä, vaikka vähän vaurioituvat, leikataan sitten latvaa pois niin näyttää suht' terveeltä. Ja saa pysymään jonkinlaisessa muodossa.
Jos minulla olisi paksut latinohiukset, en tietenkään värjäisi.
n50
Mikä tahansa viileä sävy kuluu muutamassa pesussa pois. Siksi sitä sävyä ylläpidetään kotona sävyttävillä naamioilla/hoitoaineilla.
Ei kai nyt kukaan kuvittele minkään värin pysyvän viikkokausia haalistumatta?
Vierailija kirjoitti:
Myrkyllisiä nuo vaalennuskemikaalit....
Kyllä, mutta tummennuskemikaalit ovat vielä niitäkin myrkyllisempiä.
Mutta kertokaapas ammattikampaajat, miksi kuluttajalle myydään vitaminoituja shampoita? Ihan kuin kuollut hiussolukko jotenkin hyötyisi niistä minimaalisen pienistä vitamiinimääristä. Ja ei, päänahan läpi eivät hiustenpesun yhteydessä kyllä imeydy myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kertokaapas ammattikampaajat, miksi kuluttajalle myydään vitaminoituja shampoita? Ihan kuin kuollut hiussolukko jotenkin hyötyisi niistä minimaalisen pienistä vitamiinimääristä. Ja ei, päänahan läpi eivät hiustenpesun yhteydessä kyllä imeydy myöskään.
Markkinointikikka. Nykyäänhän kaikessa on muka jotain vitamiineja ja kollageenia (joka sitäpaitsi syötynä hajoaa vatsahappojen vaikutuksesta niin kuin kaikki muukin ruoka). Saat vapaasti säästää rahasi oikeasti tehokkaisiin tuotteisiin.
Ei tehottomien tuotteiden myynti ole laitonta, kunhan ei markkinoi niitä katteettomilla lupauksilla. Jos shampoopullossa lukee että siinä on C-vitamiinia, niin ei se vielä tarkoita että se vaikuttaisi mihinkään.
Vaalennettuun hiukseen ei kannata laittaa kauppojen "kestovärejä". Ne on liian tuhteja. Käyttäkää mieluummin kampaamoiden Luxima-sävytyspalvelua. Hellävarainen ja kauniit sävyt <;