Missä iässä aloit rupsahtamaan?
Ja mitkä olivat ensimmäisiä huomattavia muutoksia?
Itse olen 35, ja alan näyttämään pikkuhiljaa vanhalta tädiltä...
Selkä on alkanut roikkumaan, kaulan/leuan seutu vanhentunut, otsajuonteet ja huulen yläpuolen juonteet jämähtämään.
Kommentit (55)
40-vuotiaana lopullinen rupsahu (leukalinja katosi, huomasi valokuvista), mutta kyllä se alamäki alkaa näin 35-vuotiaana. Joillakin jo sitä ennen.
51. Lihominen ja leukalinja valahti.
11-vuotiaana kiinnostuksen kohteet ovat muuttuneet
Vierailija kirjoitti:
Noin 12-vuotiaana, kun pulskistuin, leikkautin tukan lyhyeksi ja kiinnostuin valtavasti sisäkasveista.
Tuota voisi kutsua jo aikamatkailuksi.
Nyt viittäkymppiä lähestyessä alkaa posket roikkua ja leukalinja valahtaa. Kroppa on kohtuullisessa kunnossa ja mikään ei pahemmin roiku. Jotenkin selvästi väsähtäneempi ilme kuin aiemmin. Ja missä ne hiton vaihdevuodet on? Menkat tulee kellontarkasti, eli naama roikkuu mutta hormonit pelittää.
1-vuotiaasta lähtein tullu rupsuteltua
Nelivitosena en mennyt enää parikymppisestä.
M48
Harmaata on tullut koko päähän mutta korvien ylle eritoten, tummanruskee tukka noin yleensä, jotenki kuivbantuntonen tukka myös, ei semmone liukas kuohkea wella-kuontalo kuten vielä 10 v sitten
Odotan. Varmaan muutamassa vuodessa alkaa raju alamäki. Nyt olen vielä lapsenkasvoinen ja rypytön. Akne parani viime vuonna. N32
Täytän 42 kuukauden päästä mutta mitään ei vielä havaittavissa kasvoissa tai kropassa.
Tukka alkoi harmaantua jo 25-vuotiaana, sukuvika. Nyt se on kokonaan harmaa mutta ei rupsahtanut.
29v. Stressi on tehnyt tehtävänsä.
38 v. Koronarajoitukset olivat kohtaloni.
Vierailija kirjoitti:
38 v. Koronarajoitukset olivat kohtaloni.
Ehkä ilman niitä rajoituksia sinunkaan ei tarvitsisi rupsahduksia voivotella.
Vierailija kirjoitti:
Nainen alkaa aina rupsahtelemaan viimeistään noin 25-vuotiaina. Poikkeuksia ei ole.
No mieskin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi japanilaiset.
Ne muuttuu suoraan mummoiksi yhtäkkiä. Niiltä puuttuu se välikausi.
35 vuotiaana aloin harmaantua. Se nyt ei mitään, mutta vuosi myöhemmin kaula ja leukalinja romahti pariin kuukauteen ja iho kauttaaltaan muuttui haparoksi ja ryppyiseksi. (vertaisin päälle 60-vuotiaisiin, heidän kanssaan työskentelen niin näen mikä yleensä siinä iässä normi) Eli alle 40 vuotiaana olin pieneen hetkeen muuttunut kuin 20 vuotta vanhemmaksi. Lääkärit tutkivat onko estrogeenit tippuneet, eipä ollut eikä esivaihdevuosista heidän mielestä tietoakaan vaikka itse sitä epäilin. Eli en saanut muuta selitystä nopealle rupsahtamiselle kuin äärimmäisen stressin vaikutuksen.
Nyt välttelen ihmisiä koska en näytä todellakaan ikäiseltäni vaan 20 vuotta vanhemmalta. Ja sitten se turhamainen puoli kai.. Pelottaa nähdä tuttuja kun vielä viime vuosiin olin se lapsenkasvoinen tyyppi. Varmaan luuleevat että minulla joku vakava sairaus nyt. Tuntuu kyllä itsestäkin että koko elämä ohi kun iho tuohoutui tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
30, niin kuin kaikki naiset.
Tämä totta että vaikka kuinka olisi kaunis ja rypytön, eikä piirteet alkaisi roikkua, joku nuoruuden hehku silti katoaa kasvoilta tuossa vaiheessa. Ehkä liittyy siihen kun aivot samaan aikaan ovat vihdoin kasvaneet valmiiksi. Sitten alkaa todellisuus ja alamäki? Näin ainakin itsellä.
N41
35-40 v. kasvot valahtivat jotenkin. Alle 35 v. näytin tosi nuorelta. Nyt ikäiseltäni. Myös Sibelius-rypyt ilmestyivät tässä iässä. Ihon väri muuttui jotenkin sameaksi. Myös ystävieni ulkonäkö muuttunut tuossa iässä, joten ilmeisesti biologinen fakta. Vartaloni yritän pitää kunnossa, jos kasvot on menetetty :D