Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä aloit rupsahtamaan?

Vierailija
10.05.2022 |

Ja mitkä olivat ensimmäisiä huomattavia muutoksia?
Itse olen 35, ja alan näyttämään pikkuhiljaa vanhalta tädiltä...
Selkä on alkanut roikkumaan, kaulan/leuan seutu vanhentunut, otsajuonteet ja huulen yläpuolen juonteet jämähtämään.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-40 v. kasvot valahtivat jotenkin. Alle 35 v. näytin tosi nuorelta. Nyt ikäiseltäni. Myös Sibelius-rypyt ilmestyivät tässä iässä. Ihon väri muuttui jotenkin sameaksi. Myös ystävieni ulkonäkö muuttunut tuossa iässä, joten ilmeisesti biologinen fakta. Vartaloni yritän pitää kunnossa, jos kasvot on menetetty :D

Vierailija
22/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana lopullinen rupsahu (leukalinja katosi, huomasi valokuvista), mutta kyllä se alamäki alkaa näin 35-vuotiaana. Joillakin jo sitä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

51. Lihominen ja leukalinja valahti.

Vierailija
24/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaana kiinnostuksen kohteet ovat muuttuneet

Vierailija
25/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 12-vuotiaana, kun pulskistuin, leikkautin tukan lyhyeksi ja kiinnostuin valtavasti sisäkasveista. 

Tuota voisi kutsua jo aikamatkailuksi.

Vierailija
26/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viittäkymppiä lähestyessä alkaa posket roikkua ja leukalinja valahtaa. Kroppa on kohtuullisessa kunnossa ja mikään ei pahemmin roiku. Jotenkin selvästi väsähtäneempi ilme kuin aiemmin. Ja missä ne hiton vaihdevuodet on? Menkat tulee kellontarkasti, eli naama roikkuu mutta hormonit pelittää.

Vierailija
27/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaasta lähtein tullu rupsuteltua

Vierailija
28/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivitosena en mennyt enää parikymppisestä.

M48

Vierailija
29/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata on tullut koko päähän mutta korvien ylle eritoten, tummanruskee tukka noin yleensä, jotenki kuivbantuntonen tukka myös, ei semmone liukas kuohkea wella-kuontalo kuten  vielä 10 v sitten

Vierailija
30/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan. Varmaan muutamassa vuodessa alkaa raju alamäki. Nyt olen vielä lapsenkasvoinen ja rypytön. Akne parani viime vuonna. N32

Vierailija
31/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 42 kuukauden päästä mutta mitään ei vielä havaittavissa kasvoissa tai kropassa.

Tukka alkoi harmaantua jo 25-vuotiaana, sukuvika. Nyt se on kokonaan harmaa mutta ei rupsahtanut.

Vierailija
32/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

29v. Stressi on tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
33/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 v. Koronarajoitukset olivat kohtaloni.

Vierailija
34/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38 v. Koronarajoitukset olivat kohtaloni.

Ehkä ilman niitä rajoituksia sinunkaan ei tarvitsisi rupsahduksia voivotella.

Vierailija
35/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, niin kuin kaikki naiset.

Vierailija
36/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi japanilaiset.

Vierailija
37/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen alkaa aina rupsahtelemaan viimeistään noin 25-vuotiaina. Poikkeuksia ei ole.

No mieskin kyllä.

Vierailija
38/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi japanilaiset.

Ne muuttuu suoraan mummoiksi yhtäkkiä. Niiltä puuttuu se välikausi.

Vierailija
39/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotiaana aloin harmaantua. Se nyt ei mitään, mutta vuosi myöhemmin kaula ja leukalinja romahti pariin kuukauteen ja iho kauttaaltaan muuttui haparoksi ja ryppyiseksi. (vertaisin päälle 60-vuotiaisiin, heidän kanssaan työskentelen niin näen mikä yleensä siinä iässä normi) Eli alle 40 vuotiaana olin pieneen hetkeen muuttunut kuin 20 vuotta vanhemmaksi. Lääkärit tutkivat onko estrogeenit tippuneet, eipä ollut eikä esivaihdevuosista heidän mielestä tietoakaan vaikka itse sitä epäilin. Eli en saanut muuta selitystä nopealle rupsahtamiselle kuin äärimmäisen stressin vaikutuksen. 

Nyt välttelen ihmisiä koska en näytä todellakaan ikäiseltäni vaan 20 vuotta vanhemmalta. Ja sitten se turhamainen puoli kai.. Pelottaa nähdä tuttuja kun vielä viime vuosiin olin se lapsenkasvoinen tyyppi. Varmaan luuleevat että minulla joku vakava sairaus nyt. Tuntuu kyllä itsestäkin että koko elämä ohi kun iho tuohoutui tässä iässä.

Vierailija
40/55 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30, niin kuin kaikki naiset.

Tämä totta että vaikka kuinka olisi kaunis ja rypytön, eikä piirteet alkaisi roikkua, joku nuoruuden hehku silti katoaa kasvoilta tuossa vaiheessa. Ehkä liittyy siihen kun aivot samaan aikaan ovat vihdoin kasvaneet valmiiksi. Sitten alkaa todellisuus ja alamäki? Näin ainakin itsellä.

N41