Mitä teen kun mies "kiukuttelee" näin?
Lainausmerkit, kun en tiedä mitä tämä käytös on . Siitä tulee olo että minua pelataan jotenkin, vedetään luo ja työnnetään pois.
Toinen tulee asian kanssa X ja hän tuntee siitä surua/pahaa mieltä.
Yritän kuunnella ja sanoa mitä osaan .
Toisen mielestä sanat ovat vääriä tai hiljaiset hetket liian kestämättömiä.
Alan lepytellä.
Toinen alkaakin vitsailla tai vaihtaa puheenaihetta tyyliin "katsopas tuota lintua taivaalla", jolloin keskustelu lopahtaa siihen. Toinen sanoo haluavansa olla rauhassa ja työntää luotaan.
Annan olla rauhassa ja kunnioitan toisen tilaa, mutta minulle tuo asia ei ole käsitelty. Se asia X jääkin minulle pyörimään mieleen. Ja samalla myös itselle torjutuksi tulemisen tunne ja hämmennys, kun toinen ensin vetää luo ja työntää pois.
Kommentit (50)
Okei, en kyllä ymmärtänyt yhtään mistä oli kyse🤣
Manipulointia. Alkaa kohta kutsua sua hulluksi ellei ole jo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä et ymmärtänyt?
A.r.t.i.k.u.l.o.i s.e.l.v.e.m.m.i.n a.p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä et ymmärtänyt?
En ym-mär-tä-nyt yh-tään
Vierailija kirjoitti:
Sama, mutta olen varma, että sianjätöllä aloittajan ongelma ratkeaa joka tapauksessa.
Ette osaa kuvitella dialogia mielessänne siis .
Vaikuttaa manipuloinnilta, tai sitten miehesi kaipasi vain kuuntelua, ei neuvoja.
Seuraavalla kerralla, kun miehesi avautuu, keskity kuuntelemaan ja nyötäelämään. Älä tarjoa neuvoja ja ratkaisuja ellei hän niitä pyydä. Jos kylmä-kuuma kohtelu taas toistuu on kyse manipuloinnista.
Ja voithan suoraan kysyä mieheltäsi, mitä hän toivoo sinulta huolistaan kertoessaan.
Voi voi, kyllä on suuret murheet... ja ikää oli...13?
Ymmärsin jotain, mutta vähän oli kyllä epäselvää. En nyt oikein saanut varmuutta oliko toisella hätä vai ei, ilmeisesti ei, mutta halusi sinulta vain hieman huomiota, mitä sitten saikin.
Hiljaisten hetkien/väärien sanojen kestämättömyys ei kyllä auennut minulle yhtään, eli moittiko mies niistä ja miten? Vai keksitkö sen kohdan ihan itse ja lisäsit vähän lihaa köyhään tarinaan? :)
En jäisi miettimään asiaa yhtään enempää, vaan elämä jatkuisi. Opetelkaa juttelemaan hyvinä hetkinä, niin huonoina hetkinä juttelu onnistuu. Syy juttelemattomuiteen ei ole mielestäni vain miehessä, vaan myös sinussa ap.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa manipuloinnilta, tai sitten miehesi kaipasi vain kuuntelua, ei neuvoja.
Seuraavalla kerralla, kun miehesi avautuu, keskity kuuntelemaan ja nyötäelämään. Älä tarjoa neuvoja ja ratkaisuja ellei hän niitä pyydä. Jos kylmä-kuuma kohtelu taas toistuu on kyse manipuloinnista.
Ja voithan suoraan kysyä mieheltäsi, mitä hän toivoo sinulta huolistaan kertoessaan.
Olen tehnyt näitä. Kuuntelun tulkitsee hiljaisuudeksi ja torjunnaksi.
Olen kysynyt, mitä haluaisi. Joskus haluaa halauksen, mutta usein sanoo haluavansa olla yksin ja rauhassa (vaikka itse tuli luokseni).
Manipulointia, tunteensiirtoa, ehkä narsismia taustalla miehellä, lapsuudesta opittu tapa käsitellä muita, vallan käyttöä. Joka tapauksessa ei ole normaalia, ei missään nimessä ole tervettä kommunikaatioita, jos sinulle tulee paha olo. Lopeta suhde tai tuo vaan jatkuu ja lopulta hullu olet sinä, teet tai sanot mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä et ymmärtänyt?
En ym-mär-tä-nyt yh-tään
EN ym-mär-tä-nyt yh-tään! Mut-ta Mi-nä En A-su Mie-hen Kans-sa!
Älä ala lepytellä. Anna tilanteen vaan mennä itsestään ohi. Anna hänelle aikaa ja rauhaa elää tunteensa läpi ilman neuvoja tai lepyttelyjä.
Mies kertoo tlanteestaan, mutta ei luultavasti kaipaa siihen tukea tai apua oikeasti, vain kuuntelijaa. Tai ainakin tajuaa puheet kuultuaan että ei, ei näistä ole apua ja "myrtsähtää" siitä. Ymmärtää lopulta että turha näistä puhua, kun ei se mitään hyödytä, ja alkaa puhua vaikka linnuista saadakseen vaivaannuttavan ja hyödyttömän tilanteen loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, mutta olen varma, että sianjätöllä aloittajan ongelma ratkeaa joka tapauksessa.
Täähän se ois.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin jotain, mutta vähän oli kyllä epäselvää. En nyt oikein saanut varmuutta oliko toisella hätä vai ei, ilmeisesti ei, mutta halusi sinulta vain hieman huomiota, mitä sitten saikin.
Hiljaisten hetkien/väärien sanojen kestämättömyys ei kyllä auennut minulle yhtään, eli moittiko mies niistä ja miten? Vai keksitkö sen kohdan ihan itse ja lisäsit vähän lihaa köyhään tarinaan? :)
En jäisi miettimään asiaa yhtään enempää, vaan elämä jatkuisi. Opetelkaa juttelemaan hyvinä hetkinä, niin huonoina hetkinä juttelu onnistuu. Syy juttelemattomuiteen ei ole mielestäni vain miehessä, vaan myös sinussa ap.
En keksinyt. On sanonut suoraan, että "tämä hiljaisuus tappaa minut", kun syy on ollut kuunteluun keskittyminen. Myös huutanut "sano jotakin! Minä en voi keskustella yksin!"
Hyviä hetkiä on välissä, jolloin huonoista ei voi mainita. Elämä jatkuu, mutta tiedän seuraavan "kiukuttelun" tulevan viikon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksinyt. On sanonut suoraan, että "tämä hiljaisuus tappaa minut", kun syy on ollut kuunteluun keskittyminen. Myös huutanut "sano jotakin! Minä en voi keskustella yksin!"
Hyviä hetkiä on välissä, jolloin huonoista ei voi mainita. Elämä jatkuu, mutta tiedän seuraavan "kiukuttelun" tulevan viikon sisällä.
Oletteko molemmat ihan aikuisia? Kuulostaa ihan oudolta. Joka tapauksessa parempi antaa koko homman olla. Ei tuollaista ihme kiukuttelijaa kannata katsoa.
Jätä se sika