Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suuriosa ihmisistä lopetti maskin käytön vaikka korona ei ole poistunut mihinkään?

Vierailija
10.05.2022 |

Kaupassa suurinosa oli ilman maskia, ovatko ihmiset tosiaan niin tottelevaisia että kuuntelevat kaikki ohjeet mitä ylhäältä sanotaan eivätkä osaa itse tehdä päätöksiä? Itse jatkan maskin käyttöä enkä kuuntele joidenkin virkamiesten päätöksiä koska pitää käyttää maskia, nytkö se ongelma muka yhtäkkiä poistui ja maskit ovat turhia?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna pitää matkata ruuhkabussilla. Taatusti viritän maskin naamalleni. Astma on pahana ja yskin aivan tautisesti. Astma ei estä mulla maskin käyttöä, koska sitä täytyy pitää vain rajallisen ajan.

Noi THL:n touhut on hiukan outoja ja päätökset tempoilevia. Ihmetyttää kyllä sekin, että mitä se maskin käyttö muita haittaa ja miksi siitä pitää jauhaa kuin rukousmylly. Tuskin syynä on kiihkeä halu pelastaa muita vaarallisilta hengityssuojaimilta. Jotkut ovat vain todenneet, että aiheella on helppo kettuilla ja osoittaa jotain kuviteltua tietämystä ja ylemmyyttä.

Jos naurattaa muiden maskit, niin helpot on huvit. Jokainen tietää oman terveytensä ja sairastumisensa riskin.

Vierailija
42/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vielä ffp2 maskia kaupoilla, mutta yhtään koronapiikkiä en ole ottanut. En ole ollut kipeänä ollenkaan koko korona-aikana, ennen saattoi olla flunssa korkeintaan kerran vuodessa. Aloitin syömään tiettyjä ravintolisiä ja vitamiineja säännöllisesti silloin kun korona levisi Suomeen ja ne ovat varmaan kasvattaneet vastustuskykyäni. Teen niin kuin itse katson parhaaksi, käytin maskia jo alussa kun suurin osa ei vielä käyttänyt enkä ottanut piikkejä vaikka kovasti painostettiin ja syyllistettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiuru jäi Äitiyslomalle niin Sanna pääsi julistamaan että korona on ohi.

Krista Kiuru oli hallituksen ainoa vastuullinen ministeri. Muita kiinnostaa vain oma ja kavereiden etu ja kansansuosion kalastelu, tyhjäpäiltäkin. Ja tulos on nyt nähty: Suomen koronakuolleisuus on suurinta maailmassa. Noudattavatko päättäjät todella tartuntatautilakia?

Vierailija
44/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on laumaeläin, minä muiden mukana. Jos kaikki käyttävät maskia, kaikki käyttävät maskia. Tai ainakin suurin osa. Jos juuri kukaan ei käytätä, suurin osa luopuu maskista. Tämä on psykologiasta tuttu ilmiö. Totta kai meidän kannattaisi käyttää edelleen maskia, kyllä niistä on yhä hyötyä. 

Onneksi itselläni on sellainen luonne, että osaan tarvittaessa käyttää omiakin aivojani ja uskalla poiketa siitä, mitä muut tekevät - en vain maskien käytön suhteen, vaan muissakin asioissa. Olen vakaasti sitä mieltä, että individualismi ja epäsosiaalisuus ovat ominaisuuksina syntyneet ja säilyneet evoluutiossa sen takia, että ne auttavat selviämään pandemioissa, kun taas laumassa kulkevat seurariippuvaiset tuhoutuvat.

Vierailija
45/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin maskin käytön, koska päättelin että on parempi nyt sairastaa omikron, joka ei ole yhtä paha kuin aiemmat variantit. Korona on tullut jäädäkseen kuten influenssatkin enkä aio loppuelämääni viettää maskin kanssa ja koko aika varoen. Olen 60 v, ykköstyypin diabeetikko ja sepelvaltimotautinen, silti hyväkuntoinen. Sairastuin koronaan kolme viikkoa sitten, mutta tauti oli lievä. Olin väsynyt ja oireet olivat flunssan kaltaiset ilman kuumetta. Ei jälkioireita. Nyt on hyvä matkustaa, kun on luonnollinen immuniteetti kolmen rokotuksen lisäksi. Kukin valitkoon sellaisen elämäntavan, joka tuntuu luontevalta...

Vierailija
46/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyödy maskin käytöstä mitenkään.

Vierailija
47/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lammas. Kun kukaan muukaan ei käytä, en kehtaa, vaikka haluaisin. Lähikaupassa käydessä olin ainoa, jolla oli, ei edes myyjillä ollut. Kaikki tuijottivat, tai ainakin tuntui siltä ja sen jälkeen ole ollut ilman. Suositus olisi saanut jatkua, niin en tuntisi itseäni niin kummajaiseksi, jos edes osalla olisi. 

Vierailija
48/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut kolme rokotetta ja lisäksi sairastanut taudin lievänä kuukausi sitten, lapsi toi sen päiväkodista. Tieäkseni olen tällä hetkellä niin immuuni kuin vain voin olla. Olen kyllästynyt varomaan jatkuvasti, ja oireisena en muutenkaan kulje missään, joten en katso maskia nykytilanteessa tarpeelliseksi.

Vierailija
49/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet koronatartunnan sairastaneista eri ikäisistä henkilöistä kärsii koronaviruksen aiheuttamista oireista vielä yli puolen vuoden kuluttuakin erittäin laajan, 236 miljoonan rokottamattoman koronaan sairastaneen henkilön tiedot sisältäneen koontitutkimuksen mukaan. 

Half of COVID survivors experience lingering symptoms six months after recovery

More than half of the 236 million people who have been diagnosed with COVID-19 worldwide since December 2019 will experience post-COVID symptoms — more commonly known as “long COVID” — up to six months after recovering, according to Penn State College of Medicine researchers. 

To better understand the short- and long-term health effects of the virus, the researchers examined worldwide studies involving unvaccinated patients who recovered from COVID-19. According to the findings, adults, as well as children, can experience several adverse health issues for six months or longer after recovering from COVID-19.

The researchers conducted a systematic review of 57 reports that included data from 250,351 unvaccinated adults and children who were diagnosed with COVID-19 from December 2019 through March 2021.

The investigators noted several trends among survivors, such as:

General well-being: More than half of all patients reported weight loss, fatigue, fever or pain.

Mobility: Roughly one in five survivors experienced a decrease in mobility.

Neurologic concerns: Nearly one in four survivors experienced difficulty concentrating.

Mental health disorders: Nearly one in three patients were diagnosed with generalized anxiety disorders.

Lung abnormalities: Six in ten survivors had chest imaging abnormality and more than a quarter of patients had difficulty breathing.

Cardiovascular issues: Chest pain and palpitations were among the commonly reported conditions.

Skin conditions: Nearly one in five patients experienced hair loss or rashes.

Digestive issues: Stomach pain, lack of appetite, diarrhea and vomiting were among the commonly reported conditions.

The mechanisms by which COVID-19 causes lingering symptoms in survivors are not fully understood. These symptoms could result from immune-system overdrive triggered by the virus, lingering infection, reinfection or an increased production of autoantibodies (antibodies directed at their own tissues). The SARS-CoV-2 virus, the agent that causes COVID-19, can access, enter and live in the nervous system. As a result, nervous system symptoms such as taste or smell disorders, memory impairment and decreased attention and concentration commonly occur in survivors. https://www.psu.edu/news/research/story/how-many-people-get-long-covid-…

Vierailija
50/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päivää näitä huuhaa salaliittoilijoita!

Vierailija
51/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonat ihmiset sairastumassa AIDS:iin mRNA-koronarokotusten seurauksena

Tohtori Elisabeth Eads, joka on 25-vuotta virassaan työskennellyt floridalainen osteopaattisen lääketieteen lääkäri, kertoi USA Watchdogs Greg Hunterille tiistaina haastattelussa, että kolmesti mRNA-piikitetyillä on vakavat AIDS:n merkit, ja että hän sekä hänen kollegansa kamppailevat selvittääkseen, että kuinka heitä voitaisiin hoitaa immuuniteetin romahtaessa, koska tehokkaita vasta-aineita koronaviruksen hoitoon tarjonneilla hydroksiklorokiinilla, ivermektiinillä, ja muilla menetelmillä, kuten loislääkkeillä, ei ole havaittu vastaavaa positiivista vaikutusta.

Kyllä, näemme nyt sairaalassa rokotteisiin liittyvää hankittua immuunipuutostilaa kolminkertaisesta rokotuksesta Se on vamma, emmekä ole varmoja siitä, kuinka tätä hoidetaan, Eads sanoi. Heitämme kaikki tiskiin Yritämme käyttää kaikkea, mitä voimme ajatella, lisätäksemme CD4- ja CD8-arvoja ja kääntääksemme tämän romahduksen vahvistamiseksi, tämän immuunijärjestelmän romahtamisen onnettomuuden. Se on erittäin tyrmistyttävää.

Eads kertoi etulinjan kokemuksistaan, että mitä enemmän COVID-rokotteita potilaat ottivat, sitä pahemmiksi heidän autoimmuuni- ja hermostoa rappeuttavat oireet ovat kehittyneet, ja kuvaili kolmatta mRNA-COVID-annosta tappopistokseksi.

Kill Shot, Money Ball tai miksi haluat sitä kutsua. Se on vain tuhoisaa immuunijärjestelmälle, ja kerron sinulle miksi. Jos katsot äskettäistä Stanfordin tutkimusta, aion vain lukea muutaman lauseen Stanfordin tutkimuksesta: CV19-rokotteiden piikkiproteiinia, josta kaikki puhuvat, kutsutaan lentivirukseksi. Lenti sisältää HIV:n yhdistelmän, tyypit 1-3, SRV/1, joka on AIDS, MERS ja SARS.

Stanfordin tutkimuksessa tunnetuin lentivirus on ihmisen immuunipuutoksen patogeeni, joka aiheuttaa AIDS:in. Tästä syystä näemme autoimmuuni- ja neurodegeneratiivisen rappeutumisen Covid 19:n (rokote) jälkeen, erityisesti tehosteen Se muuttaa pysyvästi solun genomia. Siksi tämä on niin pelottavaa meille lääketieteellisessä yhteisössä. Emme vain tiedä kuinka hyökätä tätä vastaan.

Tämä on mitä piikki-lentivirus on. Se koostuu HIV:stä ja AIDSista sekä SARSista ja MERS:stä, hän painotti. Siksi rokotetut ja tehostetut ovat niin sairaita. Siksi he hallitsevat myös Covid-tautiin liittyviä sairaalahoitoja.

Kun Eadsilta kysyttiin, kuinka pahaksi hän uskoo AIDS-rokotteen aiheuttaman vammautumisen olevan useiden kuukausien aikana, Eads sanoi:

Luulen, että huhtikuusta kohti kesää alamme nähdä AIDS-tapauksia, erityisesti 18-39-vuotiaiden keskuudessa. Sekä keskellä olevat kategoriat, 40- ja 50-vuotiaat, luultavasti seuraavan vuoden aikana alamme näkemään immuunijärjestelmän romahduksen.