Mikä kala olisi helppo ja hyvänmakuinen ottaa ruokavalioon kun lähinnä lohi on nyt se mitä valmistan?
Ei ruotoja/perkaamista eikä mitään kokonaisena syötäviä muikkuja tms ällöttävää
Kommentit (24)
Lohi on kaloista paras omega3:n takia.
Silli, ihan lasipurkista haarukalla.
Jos rahaa riittää niin kuhafileistä on helppo leikata veitsellä keskiruodot niin että kalaan tulee pieni lovi.
Ihan mitä tahansa valmista filettä ilman ruotoja vakuumissa tai tiskiltä jos perkaaminen ja ruodot ällöttää. Mä niin odotan,tällä viikolla telttailee ja kalastaa. Ai että. Tässä pitää alkaa pakkailee kamoja.
Turska on tosi helppo ja monipuolinen kala, myydään yleensä valmiina fileenä. Sitä voi tosin olla vaikea saada tuoreena, mutta sei ajaa melkein saman asian.
Särki kasvattaa järkeä, esim Ukrainassa suosittu kala jota Suomestakin viedään sinne.
Syön ahventa, haukea, nieriää ja lohta.
Vierailija kirjoitti:
Pakaste seiti,paras kala kaikista
Oikeesti? Mun mielestä kamalin kaikista, en osta koskaan. Kalan pitää maistua hyvälle ja siinä pitää olla myös omena 3:sta. Seiti ei ole mitään noista.
Itse syön ainoastaan hanhenmaksa palleroita ja kaviaaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakaste seiti,paras kala kaikista
Oikeesti? Mun mielestä kamalin kaikista, en osta koskaan. Kalan pitää maistua hyvälle ja siinä pitää olla myös omena 3:sta. Seiti ei ole mitään noista.
Omega 3:sta.
Kampela on hyvää ja helppoa valmistaa. Kala-autosta kilon pussi fileitä pakkaseen ja ei ole ruotojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Särki kasvattaa järkeä, esim Ukrainassa suosittu kala jota Suomestakin viedään sinne.
Saisipa kaupasta tuoretta särkeä tai lahnaa. Särkikalat kasvattaa suosiotaan koko ajan, ne säilykkeet on tosi hyviä, mutta toivottavasti päätyisivät myös kalatiskeille.
Savupallas ja savustettu makrilli on mun ehdottomia suosikkeja ennen lohta.
No kuhahan se olis savustettuna ja kokonaisena suoraan kylmätiskiltä vakuumissa.
Savustettu siika valmiiksi kypsennettynä kylmätiskiltä.
Särmäneula ja kolmipiikki ovat hyviä kaloja. Myös törö ja mutu ovat herkullisia.
Siikafile. Hyvinkin helppo valmistaa. Hyvin varustetusta kaupasta.
Paras savustettuna.
Voi paistaa voissa tai margariinissa pannulla, pri minuuttia puoleltaan, maustaa suolalla ja ehkä hieman sitruunamehulla.
Lisänä perunat ja porkkanaraaste.
Seiti tahtoo haista ja maku paranee ja peittyy juustolla.
Silakat ja muikut paistettuina, ovat parempia kylminä.
Lohi on niin perus.
Hyvä kysymys, samaa minäkin mietin kuluneella viikolla pari kertaa.
ps. pidän kyllä paistetuista muikuistakin, mutta ei niitäkään aina jaksaisi ...