Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on jossakin salattu velipuoli

Vierailija
10.05.2022 |

Isäni kuoli viime vuonna syöpään. Ennen kuolemaansa hän kertoi minulle (olen ainut lapsi) että nuoruutensa päivinä hän sai silloisen tyttöystävänsä raskaaksi. Tyttö synnytti pojan, ja isäni maksoi elatusta siihen saakka, kunnes poika taytti 18. Kukaan muu perheenjäsen ei tästä tiedä, ja isäni vannottikin minua olemaan kertomatta nimenomaan äidilleni.
Minä haluaisin niin löytää hänet, vaikka taitaa olla mahdotonta, kun ei tiedossani ole kuin syntymävuosi, lääni, ja hyvin yleinen pojan etunimi. Ja mitä jos, kuten on mahdollista, tämä poika (nyt 49v) ei tiedä asiasta, ja tämä murtaisi hänen (tai äitinsä, tai "isänsä") koko elaman? Tai... Mitä jos hän tietääkin, ja on etsinyt minua kaikki nämä vuodet?
En oikein tiedä mikä olisi se oikea päätös. En halua aiheuttaa surua, mutta olisihan se ihanaa jos hän löytyisi. Tai sitten romantisoin liikaa tätä asiaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi siskopuoli kun isovanhempani kuolivat. Siinä oli joitain lakijuttuja ja isäni oli pakko kertoa hänestä. Siskopuoli on koko ajan tiennyt minusta, mutta ei koskaan ottanut yhteyttä. Myös hänen puolen suku on tiennyt tarinan, mutta meidän puolen suvussa on pidetty salassa. Kukaan ei tiennyt isän toisesta perheestä. Silloin kun asia tuli julkiseksi olin itse noin 40 ja sisko muutaman vuoden nuorempi. Tavattiin pari kertaa, mutta siihen se jäi - ei pidetä yhteyttä.

Vierailija
2/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen veljen olis pitänyt olla perunkirjotuksissa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tunnustettu lapsi niin ei voi olla perunkirjoituksessa.

Vierailija
4/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata romantisoida asiaa liikaa. Samassa tilanteessa olleena todellisuus oli se että ei tultu ollenkaan toimeen siskopuolen kanssa. Tämä jäi vieraaksi ihmiseksi. En laske tätä edes sukulaiseksi, en varsinkaan siskoksi.

Vierailija
5/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulis että on tunnustettu kun isä elatusmaksutkin maksoi.

Vierailija
6/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus DNA-testin myötä löytyy yllättäviå sukulaisia, tosin veljen löytyminen riippuu siitä, onko hän tai mahdolliset lapsensa tehneet testiä.

Vierailija
7/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin pojan tiedot olisivat näkyneet perunkirjoitusta varten hankitussa virkatodistuksessa, ja hänet olisi pitänyt kutsua perunkirjoitukseen. Elatuksesta voi maksaa myös epävirallisesti, tekemättä asiasta mitään papereita.

Aloittajan tilanteessa kyselisin asiasta niiltä ihmisiltä, jotka tunsivat isän nuorena. Jollakulla on varmasti aavistus, kuka velipuolen äiti voisi olla.

Vierailija
8/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
9/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on näemmä useampiakin joiden isät ovat maksaneet jotain rahaa jollekulle pitkän aikaa....isäni vaan ei kertonut koskaan minne rahat menivät. Oli siinä kiva sisarusten kanssa miettiä tuleeko hautajaisiin sisko- vai velipuoli. Kumpaakaan ei näkynyt (isän kuolinilmoitus oli lehdessä). Onneksi.

Vierailija
10/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee MyHeritagen DNA-testi (49€). Toimii tosiaan vain, jos hän tai hänen lapsensa ovat tehneet testin, tai tulevat joskus sen tekemään. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
11/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan niitä ruokkoja maksaa vaikka ei olisikaan tunnustanut!

Saivat sovittua keskenään.

Vierailija
12/12 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee MyHeritagen DNA-testi (49€). Toimii tosiaan vain, jos hän tai hänen lapsensa ovat tehneet testin, tai tulevat joskus sen tekemään. Kannattaa kokeilla.

En ole ap mutta ei kyllä tulisi mieleenkään lähetellä dna:tani yhtään mihinkään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan