Astianpesukone vuotaa, kellään kokemusta?
Koneen etu-alareunoista tulee, joko tipoittain tai joskus enemmänkin, vettä lattialle pesun aikana. Ei ihan joka pesukerta mutta useimmiten. Kone on uudehko, 3 vuotta vanha. Huoltomies on käynyt kaksi kertaa, vaihtoi tiivisteen, mistä ei ollut apua. Nyt ollaan ihan ymmällämme. Kone vuotaa myös tyhjänä, joten astioiden sijoittelu ei ainakaan vaikuta. Mitä ihmettä voisi vielä tehdä...
Kommentit (31)
Candy n.4kk vanha tiputtaa oven alareunasta.
Huolto kävi paikanpäällä,vika löytyi.(pesuaineen kotelon tiiviste tiputti vettä,ei olisi heti tullut mieleen)
Vierailija kirjoitti:
Huolto kävi paikanpäällä,vika löytyi.(pesuaineen kotelon tiiviste tiputti vettä,ei olisi heti tullut mieleen)
Ja ap. vuodelta 2010 tulee sinua kiittämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolto kävi paikanpäällä,vika löytyi.(pesuaineen kotelon tiiviste tiputti vettä,ei olisi heti tullut mieleen)Ja ap. vuodelta 2010 tulee sinua kiittämään?
Tuskin, mutta joku saman ongelman kohdannut saattaa kiittää vaikka vuonna 2021, jos vanhat ketjut silloin vielä löytyvät.
Itse olen moneenkin pähkäilyyn löytänyt googletettuani juuri vauva.fin viestiketjut, joista olen saanut ongelmaani vastauksen. Itseasiassa tuota kautta löysin tieni palstalle noin neljä vuotta sitten, silloin oli mielenkiintoisia keskusteluja eikä vastaukset olleet läheskään yhtä hyökkääviä ja ilkeitä kuin nykyään.
täysin uusi ikean astianpesukone ensi käytössä ja tiputtaa.... vmp...
Samaa vikaa vuonna 2019 googlaava kiittää ainakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolto kävi paikanpäällä,vika löytyi.(pesuaineen kotelon tiiviste tiputti vettä,ei olisi heti tullut mieleen)Ja ap. vuodelta 2010 tulee sinua kiittämään?
Ei ehkä ap., mutta moni muu kyllä hyötyy näistä.
Täällä juuri yksi saman ongelman kanssa painiva vuonna 2021 päätyi tänne googlehaun kautta :D
Kiitos ketjusta, näillä löytyi syy
Itselläni AEG 40860 "Made in Germany" ja tämä on niin skeidaa laatua kuin voi kuvitella. Vuotaa niin säiliön saumoista kuin korikiskojen kiinnityspisteistä. Nuo olisi helppo ulkopuolelta tiivistää, ellei koko hökötystä kiinni pitävät pystytuet olisi niitattu säiliöön kiinni niin, ettei niitä saa mitenkään auki. Koko rakenne on sen verran hutera, että saumat elävät ja vuotavat tosi helposti, kun niitä ei ole vaivauduttu kunnolla tiivistämään.
Lapsi astui (integroidun) luukun päälle ja se vääntyi sen verran vinoon että vuoti vettä yläreunasta aina silloin tällöin. Tilasin AEG:ltä vaihtosaranat alesta 60€ hintaan ja vaihdoin ne itse nettiohjetta soveltaen. Näyttää toimineen ja nyt vuoto on onneksi pysynyt poissa.
Whirlpool ja pesulapa halki, vettä tunki luukun tiivisteiden välistä.