Vieläkö joku uskoo rasvattomaan maitoon
ja margariiniin? Luulis jo kaikkien tajuuvan terveellisen ravinnon päälle.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt koskaan rasvatonta maitoa. Margariinia käytin joskus aikaisemmin, nyt voita ja neitsyt oliiviöljyä. Molemmat luomuna, niinkuin maitokin.
Samat setit paitsi, että oliiviöljyäkin käytän hyvin harkiten. Kannattaa kokeilla gheetä ja kookosrasvaa.
Tuleva aivoinfarktipotilas päätti avata aivonsa jo kaikkien nähtäville. Avaushan sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään viimeksi 2 litran purkkia D-vitaminoitua kurria, joka on erittäin hyvä ruokajuoma lämpimän aterian kanssa ja sopii myös murojen kanssa. Kahvin kanssa käytän kevytkermaa, en maitoa. Eihän sitä ehdoin tahdoin kannata lisätä suolan, sokerin tai rasvan määrää omassa ruokavaliossa, jos niitä pystyy järkevästi rajoittamaan.
Terveellisempää sulle olisi heivata ne murot helvettiin ja juoda punaista maitoa.
Arvasin, että tämä ketju on jonkun keto-vouhottajan aikaansaannos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaito maistuu pahalta. Siitä jää suuhun rasvainen kerros, vaikka on olevinaan kevyt maitoa. Miä se sun napaa kaivaa, jos minä käytän rasvatonta maitoa? Juon myös Pepsi Maxia, koska Coca Cola maistuu pahalta. Ja karpalomehu on parempaa kuin mandariinimehu. Latte rasvattomalla maidolla on parempaa kuin vihreä tee.
Nää on makuasioita, joten zip it.
Kuulostat läskiltä.
Kuulostat kusipäältä.
Ainesosat: Rasvaton maitojauhe, vesi, D-vitamiini. Noin luki ysärin puolivälissä ostamani kurripurkin kyljessä. Siihen loppui minulla tuon tuotteen osto, aamukahviin käytin silloin. Arvelin, että jos maitoa milloin ostan, saa se olla tavallista eli käyttötarkoituksen mukaan sinistä tai punaista. Riisipuuro pitää tehdä aina punaiseen maitoon, muuten ei tule hyvää. Aamukahvinikin olen opetellut juomaan mustana.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaton maito on ainoo joka toimii cafe lattee.
Vaahdottuu.
Olisin hyvin yllättynyt jos rasvainen maito ei vaahdottuisi. Kermakin kun tuppaa tehdä niin ja siinä on vielä enemmän rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kevyttuotteisiin osittain kyllä, jos ei ole allergisoivia tai haitallisia ainesosia. Nykyään pelkkää voita ja kermaa kaupassa, ei kai sekään ole terveellistä.
Kyllä ne voit ja kermat on vähemmistönä kaupan hyllyissä. Se ei todella ole terveellistä, että ne on melkeimpä piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kevyttuotteisiin osittain kyllä, jos ei ole allergisoivia tai haitallisia ainesosia. Nykyään pelkkää voita ja kermaa kaupassa, ei kai sekään ole terveellistä.
Voi ja kerma on miltei terveellisintä mitä ihminen voi syödä.
Minä juon rasvatonta maun takia, en pelkää eläinrasvaa lainkaan. Käytän voita kaiken paistamiseen yms. Sokeria koetan kyllä välttää.
Aika hauska.. juuri juon lasillista rasvatonta maitoa :) Miksikö, no siksi, että se on hyvän makuista iltapalaksi esim. perunaleposkan kanssa. En halua ehdoin tahdoin juoda maitorasvaa. Käytän myös Beceliä leivän päällä. Ja sinä et voi sille mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän maitoa jonkin verran ruuanlaitossa ja leivonnassa, en kuitenkaan koskaan niin paljoa, että saisin koko tölkin käytettyä siihen. Rasvaton maito on ainoa, mistä pystyn juomaan ruuanlaitosta ylijäävän osan, muut maidot maistuu pahalta. En kuitenkaan raaski heittää ruokaa pois, joten mikä tässä on aloittajan mielestä ongelma?
Margariinia tai voita en osta koskaan. En käytä lisärasvoja muutoin, kun ruuan valmistuksessa ja siinä toimii joko seesami- tai oliiviöljy. Noilla tai rypsiöljyllä pystyy korvaamaan rasvan myös leivonnassa.
Arvostat siis huonoja rasvoja.
Minua kiinnostaa enemmän ruuan maku. Laktovegetaristina olen todennut seesamiöljyn toimivan parhaiten suurimmassa osassa kokkailemistani ruuista. BMI 18.7, rasvapros 21, viskeraalinen rasva 2.5 ja kolesterolitasot ihanteelliset, joten ei nuo käyttämäni "huonot rasvat" ole ainakaan terveydellisesti aiheuttaneet hirveän suurta hallaa ;)
Mikään noista listaamistasi luvuista ei kerro siitä, että sisäelimesi olisivat terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään viimeksi 2 litran purkkia D-vitaminoitua kurria, joka on erittäin hyvä ruokajuoma lämpimän aterian kanssa ja sopii myös murojen kanssa. Kahvin kanssa käytän kevytkermaa, en maitoa. Eihän sitä ehdoin tahdoin kannata lisätä suolan, sokerin tai rasvan määrää omassa ruokavaliossa, jos niitä pystyy järkevästi rajoittamaan.
Terveellisempää sulle olisi heivata ne murot helvettiin ja juoda punaista maitoa.
En ole koskaan ketoillut.
Minä uskon! Käyn joka sunnuntai rasvattoman maidon palveluksessa ja rukoilen rasvatonta maitoa joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaito maistuu pahalta. Siitä jää suuhun rasvainen kerros, vaikka on olevinaan kevyt maitoa. Miä se sun napaa kaivaa, jos minä käytän rasvatonta maitoa? Juon myös Pepsi Maxia, koska Coca Cola maistuu pahalta. Ja karpalomehu on parempaa kuin mandariinimehu. Latte rasvattomalla maidolla on parempaa kuin vihreä tee.
Kuulostat läskiltä.
Kuulostat kusipäältä.
Mut oonko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ketoillut.
Mutta karppaat?
Vierailija kirjoitti:
Minä juon rasvatonta maun takia, en pelkää eläinrasvaa lainkaan. Käytän voita kaiken paistamiseen yms. Sokeria koetan kyllä välttää.
Onko sun makunystyrät jotenkin vahingoittuneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat läskiltä.
Mikä sinunlaistasi läskiä kiukuttaa? Sekö kun joku sattuu olemaan noin 100 kiloa sinua kevyempi? ;)
Vierailija kirjoitti:
Aika hauska.. juuri juon lasillista rasvatonta maitoa :) Miksikö, no siksi, että se on hyvän makuista iltapalaksi esim. perunaleposkan kanssa. En halua ehdoin tahdoin juoda maitorasvaa. Käytän myös Beceliä leivän päällä. Ja sinä et voi sille mitään!
Mut me joudutaan maksamaan sun lääkekulut sitten muutaman vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
En toki voikaan. Mutta sääliksi käy elimistöäsi.
Minua kiinnostaa enemmän ruuan maku. Laktovegetaristina olen todennut seesamiöljyn toimivan parhaiten suurimmassa osassa kokkailemistani ruuista. BMI 18.7, rasvapros 21, viskeraalinen rasva 2.5 ja kolesterolitasot ihanteelliset, joten ei nuo käyttämäni "huonot rasvat" ole ainakaan terveydellisesti aiheuttaneet hirveän suurta hallaa ;)