jos teet itsellesi drinkin kotona, millaisen teet?
itse "aloittelevana kotibaarimestarina" ajattelin alkaa tehdä itselleni gin toniceja.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Tonic-vettä saa ruokakaupoistakin. On ainakin Hartwallii ja Schweppesii.
Pirkkana saa myös tonicia ja russiania.
Maku on hieman laimeampi toki.
En suosittele mun drinkkejä. Iso lasi tai tuoppi. Paljon kirkasta viinaa ja. appelsiinimehua sen verran että menee alas. Seuraneidit on pystyneet enimmillään kolme. Kun otan niin se on taju pois juomista.
Bacardikaakaoita , gintonicceja, screwdrivereita jos on hirvee happo niin välii. Mut nautiskeluun gin tonic bacardikaakao kylmänä tai kuumana. Irish coffeenkinkin voi toteuttaa rommin kanssa jos ei niin tuosta whiskystä pidä kuten minä. Toisaalta whiskyn maku uppoaa kahvin fariinisokerin ja kermavaahdon sekaan niin hyvin että niitä irish coffeita voi juoda. Itse tekisin rommiversioina. Krapulajuomana bloody mary on erittäin jees. Sitten pastis tai ouzo jääkylmänä veden kera. ERittäin raikasta. Tequila on kallista mutta jos varaa niin appelsiinimehun ja jäiden kera uppoaa kanssa erittäin hyvin. Sillä tulee jotenkin erilainen humala vaiko harhaa vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1/3 valkoviiniä 2/3 kivennäisvettä, mukava hellejuoma.
Mulla 2/3 Valkkaria 1/3 tonic
Mulla 3/3 valkkaria 0/0 tonic
Vierailija kirjoitti:
Laadukasta samppanjaa ei viitsisi sotkea mihinkään, mutta jos on heittää jotakin suosituksia, niin tähän voisi laittaa vinkkiä!
Mimosa
No jos nyt ihan rehellinen olen, niin reilu kaato konjakkia.
N50
Muistaako joku Lumumba drinkin, tais olla kaakaota ja konjakkia
Vierailija kirjoitti:
Gin tonic helppo.Vodkaa ja cokista samoin. Tai vodka ja appelsiinimehu.
Ihmettelen tuota vodka ja cokis -suosittelua. Ei ole ollenkaan hyvä mielestäni. Menee, jos ei muuta ole. Mutta esim. Russchian ja vodka on hyvä ja helppo. Tai marjamehu(tiiviste) ja vesi sen vodkan kanssa.
Rommikolan, koska juon sitä aina, kun flunssa meinaa iskeä. Muuten en juo mitään drinkkejä.
Tiukan budjetin gin tonic. Saksasta tilaa Lordson giniä 3l tonkan, Lidlistä freeway tonicia. Vodka tonicia varten tilaa 3l tonkan Jelzin vodkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1/3 valkoviiniä 2/3 kivennäisvettä, mukava hellejuoma.
Mulla 2/3 Valkkaria 1/3 tonic
Mulla 3/3 valkkaria 0/0 tonic
Mulle 0/4 valkkaria, 1/4 vodkaa, 1/4 marjamehua, 2/4 vettä.
Suomiviinaa, mansikkalikööriä ja spriteä.
Jos tuo kuulostaa liian makealta niin..
Suomiviinaa, karpalolikööriä ja vichyä.
Kesällä tulee tehtyä joskys mansikkamargaritoja, on järisyttävän hyviä ja petollisia... Sitten joskus on tehty pina coladat. Uusin villitys tältä talvelta on minttukaakao, kylmän talvi-illan pelastus.
GT
Vodka + glögi
Vodka + Sitruuna-lime limsa (Lidlin)
Em. sitruunalimelimsa + punaviinin jämät (en pysty juomaan koko pullollista punkkua kerralla, aina jää piripintaan viinilasillinen pohjalle, niin siitä teen tuollaisen nakedsangrian.
Vierailija kirjoitti:
Suomiviinaa, mansikkalikööriä ja spriteä.
Jos tuo kuulostaa liian makealta niin..
Suomiviinaa, karpalolikööriä ja vichyä.
Miksi nimenomaan Suomiviinaa? Aivan uusimmilla hinnoilla en ole laskenut, mutta Tapio ja Sisu ovat olleet teho/hintasuhteeltaan halvempia. Sisu on suomalaista, Tapio tanskalaista, mistä Suomiviinan etanoli tulee?
Cloverclub mutta jätän munan valkuaisen pois.
Eli
Shakeriin muutama tuore vadelma puristettuna (olen joskus käyttänyt myös pakastettuja suomalaisia vadelmia jos kaupassa ollut huonoja tuoreita vadelmia)
2 cl sokerisiirappia
2 cl lime tai sitruunamehua
4 cl giniä
Jäitä puolet shakerista
Sitten vain shakeaat niin kauan, että shaker tuntuu jäiseltä. N. 15-20 sekuntia.
Kaada lasiin siivilän läpi jollet halua vadelmamurskaa juomaan.
Piňa coladaa tai vodkaa spritellä ja sitruunamehulla ja sit vähän esim.appelsiinimehua
Ans kattoo, katoaako tämä ketju piakkoin. Tässähän on peräti asiapohjaista keskustelua ilman mitään henkilöönkäyvää herjaamista tai muuta epämääräisten "SÄÄNTÖJEN" vastaista. Kai tämäkin on jollekulle vääränlaista keskustelua.
No tosi harvoin teen drinkkejä kotona, mutta oon kyllä vääntänyt itelle ja siipalle ja kavereille joskus Bloody Maryt, Irish coffeet ja mojitotkin on tullut värkättyä.
Ja nuorempana jotain booleja varmaan tuli tehtyä joidenkin ohjeiden mukaan johonkin pippaloihin, en ees enää muistaa.
Drinkiksi ei ehkä voi laskea spritzereitä, lantraan siis valkoviiniä kesäkuumalla, ettei mee prosentit ihan janoon.