Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa +45v miehiä suhteeseen, joita ei kiinnosta seksi?

Vierailija
09.05.2022 |

Omat seksihalut on hiipuneet ja erostakin on jo vuosia aikaa. Kuitenkin kun lapset lentävät muutaman vuoden sisällä pesästä, en välttämättä halua olla ihan yksin. Kumppani, jonka kanssa voisi jakaa arjen, olisi mukava löytää vielä. Mutta se seksi. Olen ihan kaunis kasvoiltani ja herätän miehissä yleensä ensin sen seksiasian. Mutta kun asia ei enää kiinnosta itseäni. Onkohan mitään toivoa löytää kumppani, jolle se seksi ei ole enää elämän tärkein asia?

Kommentit (394)

Vierailija
341/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on tänne asti kahlannut näitä kommentteja (286 kpl), niin aika ankea näkökulma niistä välittyy heteroparisuhteeseen. No toki moni kirjoittaa vahvoja yleistyksiä omia henkilökohtaisina totuuksinaan, osa on muutoin vain katkeroitunut. Mutta ilmeisesti äänessä ovat taas ne kovaääniset ääripäät, parisuhteeseensa tyytyväiset eivät näytä kirjoittavan tänne.

Onko siis kyseessä näkökulmavinouma vai olenko oikeasti poikkeustapaus, kun olen yli kuusikymppisenä niin tyytyväinen parisuhteeseeni? Minulla on itseäni vanhempi vaimo ja meillä on todella yhteiselämä. Meillä on yhteiset harrastukset, tykkäämme kävellä ja harrastaa sisäliikuntaa, erityisesti voimailulajeja ym. Ja ei, emme ole voimakkaita lihaskimppuja, vaikka salilla käymme. Tykkäämme juoda yhdessä olutta, tykkäämme samoista ruuista ja televisio-ohjelmista. Ja tykkäämme myös siitä seksistä, meillä ei ole vielä kertaakaan ollut kahtaviikkoa pitempää taukoa kuusivuotisen avioliittomme aikana.

Vaimo itse sanoo olevansa miehekäs, ja se taitaa pitää paikkansa. Miehekkyys tarkoittaa tässä psyykkisiä omonaisuuksia, ei fyysisiä. Vaimo ei halua pelastaa koko maailmaa, hän ei ole kiinnostunut käymään jatkuvia parisuhteen kehityskeskusteluja, hän ei "hempeile" eikä analysoi. Välillä tuntuu, että itse olen pariuhteessamme se psyykkisesti feminiinimpi osapuoli. Ehkä onnemme saluisuus onkin siinä, että meillä ei ole isoja perinteisiä miehen ja naisen välisiä kulttuurieroja.

Ota huomioon että minä laitoin kommentin jossa sanoin miehen olevan (oikeassa elämässä) kykeneviä rakkauteen ja seksi ei ole pakollista.

Ja sain alapeukkuja.

Monilla miehillä on järkyttävä kuva miehistä.

Naiset on vain seksivälineitä ja kodinhoitokoneita tämän palstan mukaan.

Naisia pusketaan harrastamaan seksiä jota he eivät halua.

Tietenkin jos haluaa lukea ja uskoa vain ne kaikkein provokatiivisimmat kirjoitukset. Kyllä täällä kirjoittelee moni ihan fiksu mies kauniistikin naisista.

Kyllä täällä on ehkä pari miestä jotka kirjoittavat kauniisti. 

Vierailija
342/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nainen ystäväksi. Ongelma ratkaistu! Jos taas on hyödyke haussa niin se on eri juttu.

Nainen ystävänä ei ole sama asia kuin mies romanttisessa parisuhteessa, eikä voi mitenkään tätä aukkoa elämässä täyttää.

En ymmärrä, miksei tätä ymmärretä. Vaikka olisi ihan täysin 100% aseksuaali, voi silti haluta heteroromanttisen suhteen, eli ei siihen silloin sovi oman sukupuolen edustaja. 

Koska se on valtaosalle miehistä ihan yhtä vieras konsepti kuin naisille näyttää olevan se että seksi ja romantinen rakkaus kulkisivat käsi kädessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on tänne asti kahlannut näitä kommentteja (286 kpl), niin aika ankea näkökulma niistä välittyy heteroparisuhteeseen. No toki moni kirjoittaa vahvoja yleistyksiä omia henkilökohtaisina totuuksinaan, osa on muutoin vain katkeroitunut. Mutta ilmeisesti äänessä ovat taas ne kovaääniset ääripäät, parisuhteeseensa tyytyväiset eivät näytä kirjoittavan tänne.

Onko siis kyseessä näkökulmavinouma vai olenko oikeasti poikkeustapaus, kun olen yli kuusikymppisenä niin tyytyväinen parisuhteeseeni? Minulla on itseäni vanhempi vaimo ja meillä on todella yhteiselämä. Meillä on yhteiset harrastukset, tykkäämme kävellä ja harrastaa sisäliikuntaa, erityisesti voimailulajeja ym. Ja ei, emme ole voimakkaita lihaskimppuja, vaikka salilla käymme. Tykkäämme juoda yhdessä olutta, tykkäämme samoista ruuista ja televisio-ohjelmista. Ja tykkäämme myös siitä seksistä, meillä ei ole vielä kertaakaan ollut kahtaviikkoa pitempää taukoa kuusivuotisen avioliittomme aikana.

Vaimo itse sanoo olevansa miehekäs, ja se taitaa pitää paikkansa. Miehekkyys tarkoittaa tässä psyykkisiä omonaisuuksia, ei fyysisiä. Vaimo ei halua pelastaa koko maailmaa, hän ei ole kiinnostunut käymään jatkuvia parisuhteen kehityskeskusteluja, hän ei "hempeile" eikä analysoi. Välillä tuntuu, että itse olen pariuhteessamme se psyykkisesti feminiinimpi osapuoli. Ehkä onnemme saluisuus onkin siinä, että meillä ei ole isoja perinteisiä miehen ja naisen välisiä kulttuurieroja.

Ota huomioon että minä laitoin kommentin jossa sanoin miehen olevan (oikeassa elämässä) kykeneviä rakkauteen ja seksi ei ole pakollista.

Ja sain alapeukkuja.

Tietenkin jos haluaa lukea ja uskoa vain ne kaikkein provokatiivisimmat kirjoitukset. Kyllä täällä kirjoittelee moni ihan fiksu mies kauniistikin naisista.

Jaa missä, ei ainakaan tällä kyseisellä ketjulla.

Vierailija
344/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne, olen vähän nuorempi kuin ap. Ero tuli yli 5 vuotta sitten, enkä ole seksiä sen koommin kaivannut. On vaikea kokea ongelmana sellaista, minkä muut väittävät olevan ongelma, mutta itselle se ei sitä ole. Olen harrastanut seksiä vain toisen halujen vuoksi ja se ei ole hyvä tie se. Aiheuttaa ennenpitkää vähäistenkin halujen kuolemisen ja inhoa toista kohtaan.

Kun lapset lentävät pesästä, kaipaisin myös mieskaveria luonnossa liikkumiseen, leffailtoihin, tapahtumiin jne. Vaikea uskoa ettei ketään vastaavaa haluavaa miestä muka olisi. Hellyys ja läheisyys ei ole mulle vastentahtoista, sitä olisi kyllä tarjolla. Ehkä silloin tällöin seksiäkin, mutta varmasti olisi harvinaista. Tiedän että moni mies on yksinäinen, miehillä ei usein ole samantasoista sosiaalista verkostoa kuin naisilla. Eikö muka kukaan mies tykkäisi naisen seurasta yksinäisiin iltoihin?

Kyllähän tuo siltä kuulostaa, että inho tulisi olemaan molemminpuolista; joku voi peittää sen paremmin kuin toinen.

Nainen, jonka kanssa ei harrasteta seksiä on olemukseltaan nainen, mutta ei tekemiseltään nainen siinä parisuhteessa, jos sitä voi suhteeksi kutsua; hän ei toteuta niitä tekoja, jotka liittyisivät naiselle ominaisiin toimintoihin miehen ja naisen kanssakäymisessä. Sitä voisi verrata siihen, että sinulla on terapiasuhde, jossa menet laillistetun terapeutin luo ja tämä ei suostu avaamaan suutaan koko aikana etkä pääse käsittelemään ongelmiasi. 

Sen terapiavastaanoton tarkoituksena on olla sellainen rauhallinen tyyssija, jossa voi jakaa asioita, joita ei muualla voi luontevasti käsitellä. Samalla tavalla se miehen ja naisen suhde on seksuaalisuuden paljastus- ja levähdyspaikka, jossa saa näyttää ja jakaa sen puolen itsestään. 

Mietin tuotakin, että kelpaisiko sinulle homomies leffailtoihin ja kainaloon? Haluat miehen mutta et seksiä. Mikä ajatus tässä oikein on? Ethän vain suinkaan ajattele, että itsestään huolehtiva, mutta sopivan reppana heteromies tarjoaisi sinulle ihailua ja kuuntelisi juttujasi tarkkaan seksin toivossa, vaikka samalla kiellät seksin merkityksen ja annat miehen ymmärtää, että se satuttaa sinua? Eli haluat miehen haluavan sinulta seksiä ja paljon, koska ainoastaan se saa hänet jaksamaan ja kiinnostumaan seurastasi, mutta kuitenkin haluat jakaa sitä säästellysti kuin kirkko almujaan. Näinköhän asia on vai mitä annettavaa sinulla on miehelle, mitä hän ei saa juttelemalla kaverin kanssa?

VMP nyt taas. Eikö tässä nyt nimenomaan haeta suhteeseen miestä jolle seksi ei ole tärkeää tai ei halua sitä lainkaan? Ei se mies silloin ole kärkkymässä sitä seksiä samalla kun nainen käyttää häntä terapeuttina. Vaan siinä ollaan silloin romanttisessa parisuhteessa (eli ei, siihen ei sovi homomies tai toinen nainen) ja kumpikin saa sitä mitä haluaa. Tällaisen miehen löytäminen on tietenkin todella harvinaista joten siksi me tällaiset naiset olemmekin yleensä yksin. T. Eri

Haluttomia miehiä on vaikka millä mitalla, mutta piruako halunsa menettänyt mies enää naisella tekee?

Draamaa saa mennä katsomaan vaikka teatterista. Harva sitä haluaa omaan elämäänsä. Yksin elävä mies osaa hoitaa asiansa itsekin, osaa laittaa ruoat, tiskata ja siivota ainakin sen verran kuin itse katsoo tarpeelliseksi.

Naiset ei kiinnosta muuten kuin kaverina. Seppo Räty esimerkiksi myönsi olevansa tällainen. Elää omillaan, naisia on kavereina, mutta ei halua parisuhdetta, koska omien sanojensa mukaan "ei enää muista, mitä sillä naisella oikein tekee".

Komppaan.

Ei ole kyse tästä. Toiveena on löytää kumppani onnelliseen, tasapainoiseen suhteeseen. Elämää jakamaan. Ei siinä ole kyse siitä etteikö osaisi elää yksin ja tiskata omia tiskejänsä (wtf?). "Mitä sillä naisella tekee" - jos tällainen olo on, eihän silloin edes etsi parisuhdetta? Nyt puhutaan ihmisestä joka sen parisuhteen haluaa.

Vierailija
345/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sain alapeukkuja.

Kyllä täällä on ehkä pari miestä jotka kirjoittavat kauniisti. 

Kirjoituksista ei voi tietää kuka on mies ja kuka nainen joten moni sellainen kommentti jonka luulet olevan naisen kirjoittama voikin olla miehen.

Vierailija
346/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sain alapeukkuja.

Jaa missä, ei ainakaan tällä kyseisellä ketjulla.

Täällä provoilee muutama mies ja nainen keskenään mutta jos ottaa mukaan vain asialliset kommentit niin kyllä sielä fiksuja löytyy paljonkin.

Vierailija
347/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hanki sitten kavereita äläkä miestä. Suurin osa miehistä on muutenkin toivotonta seuraa verrattuna naisiin.

Vierailija
348/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä motiivi sellaisella miehellä olisi parisuhteeseen?

Eikö parisuhteessa olla siksi, että halutaan jakaa elämä toisen aikuisen kanssa? Halutaan viettää aikaa toisen kanssa. Ei seksin takia tarvitse olla parisuhteessa, seksiä saa ja voi harrastaa kyllä muutenkin.  Nainen, sivusta.

Miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa "jakaa arkea" naisen kanssa jos ei muuta tapahdu.Siinä on enemmän rasitteita kuin hyötyjä.

Kuten vastata jokaisen samanlaisen työpäivän jälkeen kysymykseen "Miten päivä meni?"

Vierailija
349/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaalisen ihmisen ajattelutapa on erilainen kuin normiseksuaalin. Ei sitä halua, että kukaan alkaa mitään haluja virittelemään esiin. Asia ei kertakaikkiaan ole tärkeä. Sitä voisi verrata vaikka siihen, että toinen sanoo että "laitesukellus on sitten aivan mahtavaa, sun täytyy koittaa! Opetan sut ja neuvon ja ohjaan sut, jäät takuulla niin koukkuun että haluat lisää!" Jos toista ei koko laitesukellus kiinnosta, niin ei hän kaipaa siihen ketään virittelijää eikä itse jaksa nähdä vaivaa asian eteen. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Ei sitä silloin halua kenenkään vievän sitä väkisin harrastamaan vaikka voisikin olla ihan kivaa kokeillessa.

Eli aseksuaali on lähtökohtaisesti asiaan vastahakoisesti suhtautuva ja rajoittunut ihminen joka ei ole avoin kokemaan uutta? Kuulostaa kyllä minusta jonkinlaiselta henkiseltä lukolta ennemminkin kuin välinpitämättömyydeltä tai haluttomuudelta. Ei minuakaan laitesukellus millään tavoin kiinnosta mutta voisin koettaa ilman että tulee mitään ahdistusta tai vastustusta lähtökohtaisesti koska asia on minulle neutraali, ei negatiivisuuden puolelle menevä jonka luen kyllä vahvasti kommenttisi rivien välistä.

Ei se kokeilu asiaa muuta, että seksi on oikeastaan aika turhaa ajankäyttöä.

Orgasmin saamisesta ja tuottamisesta on tänä päivänä kaikenlaista tieteellistä näyttöä ihmisen hyvinvointiin liittyen. Ap on vaan saanut huonoa s eksiä, ei siinä muuta.

Aseksuaali ei saa seksistä mitään iloa. Aivot ei reagoi samoin. Minä tylsistyn jo seksin aikana. Jälkeenpäin on vihainen päiväkausia. Joka kerta seksin jälkeen miettii että senkin ajan olisi voinut käyttää johonkin muuhun.

Osasitpa hyvin sanoa, juuri noin. Se tuntuu tylsältä ja turhalta.

Mulla toimi aikoinaan siten, että keho saattoi fyysisesti nauttiakin jollain tasolla, sain mekaanisesti orgasmin, mutten silti ymmärtänyt hommaa. En, vaikka sitä vuosia harrastin. Lopulta reilusti yli 30 v. tajusin olevani aseksuaali. Tuntuu samalta, kuin joku haluaisi joka ilta saada heilutella sormea mun korvassa. En vaan jaksaisi, en näkisi mitään mieltä siinä. Jos sallisin sen toisen iloksi, alkais aika nopeasti mokoma korvan rassaaminen ärsyttää. Ei aseksuaali kärsi aseksuaalisuudestaan, muuta kuin välillisesti, jos ei sen vuoksi saa parisuhdettakaan. Kaikki ei halua sitäkään. Uskoisin, että aseksuaalin elämä on jopa jollain lailla helpompaa kuin seksuaalin. Seksuaalinen tarve ei ohjaa millään tavalla käytöstä. Olen nähnyt ihmisten pistävän omia ja toisten elämiä, +lasten, p***päreiksi vain seksuaaliviettinsä takia. Ahdisteluja ja Rais**** en ees mainitse. Eikö olekin helppoa kun aseksuaali ei tee mitään näistä?

Molemmissa kommenteissa seksuaalisuus koetaan negatiivisena, ei neutraalina. Kun jonkun sanan eteen laitetaan a, niin se viittaa siihen että kyse on sen asian puutteesta. Esim. ateisti on uskonnoton, ei uskontoa vastaan. Tämä on eri asia selvästikin. Voisitte olla avomielisiä ja pohtia (varsinkin jälkimmäinen kommentoija joka koki positiivisia asioita seksiin liittyen kuitenkin) että miksi koette sen negatiivisena?

Sulla on nyt joku pakkomielle tuosta avomielisyydestä. Ei siinä ole välttämättä mitään umpimielistä jos kokee seksin negatiivisena asiana. Etenkin jos sitä on kokeillut eikä siitä tykännyt.

Aseksuaalin määritelmä on se, että hänelle seksuaalisuus on yhdentekevää.

Antiseksuaalin määritelmä voisi olla se, että hänelle seksuaalisuus on negatiivinen/paha/vihattava asia.

Setakin taitaa määritellä asian niin, että aseksuaalia ei välttämättä haittaa seksin harrastaminen joskus, jos kumppani haluaa, tai vaikkapa lisääntymistarkoituksessa.

Antiseksuaali taas ei siedä seksiä vähääkään.

Ei ihan näin. Aseksuaalisuus on sitä, että ei koe seksuaalista vetoa toisiin ihmisiin. Siinä se yksinkertaisimmillaan on - eikä se määrittele ihmisen suhdetta itse seksiin vielä mitenkään. Sitten kun mennään yksilötasolle, tulee ilmi erot siinä. Eli joku ei siedä yhtään, toinen harrastaa päivittäin. 

Pointtini oli joka tapauksessa se, että ei se ole _umpimielistä_ jos ei halua kokeilla jotain asiaa josta jo tietää ettei siitä tykkää. Riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta. Eihän alloseksuaalikaan välttämättä kokeile jotain erikoisempaa viritelmää, eikä se tee hänestä vähemmän avomielistä kuin sellaista jolle käy ihan kaikki.

Vierailija
350/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet kykene rakkauteen.

Suuriosa miehistä vihaa naisia.

Panna niitä ne kyllä haluaa ja siivoamaan kotinsa.

Kyllä näistä kommenteissakin jo voi lukea ettei miehet naisista pidä.

Voivat lässyttää romantiikasta jota saavat seksistä mutta paska käryää tänne asti.

Fiksut naiset on hiffanneet miehet jo kauan aikaa sitten ja pysyvät kaukana näistä sääliöistä.

Oletko kertonut tämän mielipiteesi isoisällesi, isällesi, veljellesi, pojallesi?

Oletan, että miestä sinulla ei olekaan.

Täh!?!

Just miesten takiahan totuuden tiedänkin!

Hassu olet!!

Eli siis sinä olet kasvanut kusipäiden ympäröimänä ja siksi kuvittelet että koko maailma on kuten sinun kokemuksesi. On toki todella surullista että sinun elämäsi on ollut tuollaista mutta olisi ehkä jo aika herätä siitä harhasta että kaikkien muiden kokemus olisi samanlainen. Se voi lohduttaa sinun itseäsi että kuvittelet että muiden elämä ei olisi sen kummempaa kuin sinunkaan mutta se ei tee siitä totta.

Maailma on täynnä kusipää miehiä.
Harvinaisempaa se on jos ei ole moneen törmännyt, varmaan mahdotonta ettei yhteenkään ole koskaan törmännyt.

Ellei standardit miehille ole pohjamudissa, se on tietenkin eri juttu.

Se että on elämänsä aikana törmännyt useisiin kusipäisiin miehiin ei kyllä vielä tarkoita ettei olisi voinut tutustua pääosin mukaviin ja kunnollisiin miehiin. Kyllä minä väittäisin että tavallinen nainen tuntee melkoisen määrän ihan ok miehiä ja sitten ne muutamat kusipäät eikä toisinpäin.

Ohiksena, mutta koen olevani ihan tavallinen nainen.

Valtaosa miehistä tietenkin ihan mitään sanomattomia, enhän ole heihin syvemmin tutustunut.

Mutta ne joihin vähän enemmän ajan kanssa tutustunut, tuntuu omaavan aika ikävän kuvan naisista, tietenkin on paljon naisia jota tämä ei haitta, koska hehän ovat not like the other girls, mutta minulla on tarkka vainu tälle, enkä siedä sitä yhtään.

Joten nämä miehet eivät ole enää linjalla ok.

Minulle, muilla tietenkin eri standardit.

Ja sitten on niitä suorastaan inhottavia miehiä.

Ok miehiä on suht vähän loppujen lopuksi.

Hyviä miehiä, minulle se tarkoittaa miehiä jotka aktiivisesti haluavat paremman maailman naisille, en tunne yhtään.

Jos minulla tilanne olisi noin synkkä niin miettisin kyllä ihan todella että mistä se johtuu. Miten olen joutunut sellaiseen joukkoon jossa ei olisi yhtään normaalia, mukavaa ja fiksua miestä.

Itse kun tunnen todella monta miestä jotka haluavat vain hyvää muille.

Vierailija
351/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae lapsilleni isäpuolta, enkä elättäjää. Kyse on sen jälkeisestä ajasta, kun lapset lentävät omiin pesiinsä. Minkäänlainen hallitseminen ei kuulu mihinkään ihmissuhteeseen, minulla. Enkä myöskään varaile ihmisiä yksityiskäyttööni. Molemmilla pitää olla omaa elämää, mitä siihen ikinä kuuluukaan. En ole seitsemään vuoteen etsinyt mitään ja olen näköjään tuossa ajassa tipahtanut totaalisesti kärryiltä. Joillekin on hankalaa ymmärtää se, että minulla on naispuolisia ystäviä ja heidän kanssaan oleilu on minulle eri asia kuin miehen. Olen nainen ja minulla on naisten jutut. Vastapainoksi kaipaan miestä antamaan asioihin miehen näkökulmaa, seuraksi molemminpuolisiin harrastuksiin esim., huumoria ja hauskaa yhdessä kokemista ja näkemistä, mitä ne milloinkin sattuvat olemaan. Tämän ketjun perusteella seksitöntä tai vähän seksiä sisältävää suhdetta haluavia miehiä on vähän. Ja eihän siinä mitään. Pystyn kyllä elämään elämäni ilman miestäkin, jos en kohtaa samankaltaista, joka ei niin välitä seksistä. En aio huijata ketään suhteeseen tissit törröllä, laittaakseni myöhemmin paidannapit tiukasti kiinni. Ap

Kaikinpuolin asiallista tekstiä.

alkp. M.

Vierailija
352/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae lapsilleni isäpuolta, enkä elättäjää. Kyse on sen jälkeisestä ajasta, kun lapset lentävät omiin pesiinsä. Minkäänlainen hallitseminen ei kuulu mihinkään ihmissuhteeseen, minulla. Enkä myöskään varaile ihmisiä yksityiskäyttööni. Molemmilla pitää olla omaa elämää, mitä siihen ikinä kuuluukaan. En ole seitsemään vuoteen etsinyt mitään ja olen näköjään tuossa ajassa tipahtanut totaalisesti kärryiltä. Joillekin on hankalaa ymmärtää se, että minulla on naispuolisia ystäviä ja heidän kanssaan oleilu on minulle eri asia kuin miehen. Olen nainen ja minulla on naisten jutut. Vastapainoksi kaipaan miestä antamaan asioihin miehen näkökulmaa, seuraksi molemminpuolisiin harrastuksiin esim., huumoria ja hauskaa yhdessä kokemista ja näkemistä, mitä ne milloinkin sattuvat olemaan. Tämän ketjun perusteella seksitöntä tai vähän seksiä sisältävää suhdetta haluavia miehiä on vähän. Ja eihän siinä mitään. Pystyn kyllä elämään elämäni ilman miestäkin, jos en kohtaa samankaltaista, joka ei niin välitä seksistä. En aio huijata ketään suhteeseen tissit törröllä, laittaakseni myöhemmin paidannapit tiukasti kiinni. Ap

Miksi sitten jaksat täällä jauhaa? Elä yksin. Ei sen pitäisi niin monimutkaista olla.

Ikäisistäsi pitkään sinkkuna olleista miehistä ehkä puolet kaipaa parisuhdetta. Ja 90% niistä, jotka kaipaavat parisuhdetta, haluavat myös seksiä. 

Ne miehet - etenkin jo tuossa kypsässä iässä olevat - jotka eivät halua seksiä, eivät kyllä etsi parisuhdettakaan.

Vierailija
353/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat lässyttää romantiikasta jota saavat seksistä mutta paska käryää tänne asti.

Fiksut naiset on hiffanneet miehet jo kauan aikaa sitten ja pysyvät kaukana näistä sääliöistä.

Oletko kertonut tämän mielipiteesi isoisällesi, isällesi, veljellesi, pojallesi?

Täh!?!

Hassu olet!!

Eli siis sinä olet kasvanut kusipäiden ympäröimänä ja siksi kuvittelet että koko maailma on kuten sinun kokemuksesi. On toki todella surullista että sinun elämäsi on ollut tuollaista mutta olisi ehkä jo aika herätä siitä harhasta että kaikkien muiden kokemus olisi samanlainen. Se voi lohduttaa sinun itseäsi että kuvittelet että muiden elämä ei olisi sen kummempaa kuin sinunkaan mutta se ei tee siitä totta.

Harvinaisempaa se on jos ei ole moneen törmännyt, varmaan mahdotonta ettei yhteenkään ole koskaan törmännyt.

Se että on elämänsä aikana törmännyt useisiin kusipäisiin miehiin ei kyllä vielä tarkoita ettei olisi voinut tutustua pääosin mukaviin ja kunnollisiin miehiin. Kyllä minä väittäisin että tavallinen nainen tuntee melkoisen määrän ihan ok miehiä ja sitten ne muutamat kusipäät eikä toisinpäin.

Valtaosa miehistä tietenkin ihan mitään sanomattomia, enhän ole heihin syvemmin tutustunut.

Mutta ne joihin vähän enemmän ajan kanssa tutustunut, tuntuu omaavan aika ikävän kuvan naisista, tietenkin on paljon naisia jota tämä ei haitta, koska hehän ovat not like the other girls, mutta minulla on tarkka vainu tälle, enkä siedä sitä yhtään.

Hyviä miehiä, minulle se tarkoittaa miehiä jotka aktiivisesti haluavat paremman maailman naisille, en tunne yhtään.

Jos minulla tilanne olisi noin synkkä niin miettisin kyllä ihan todella että mistä se johtuu. Miten olen joutunut sellaiseen joukkoon jossa ei olisi yhtään normaalia, mukavaa ja fiksua miestä.

Kuten jo sanoin, meillä on varmasti erilaiset standardit, ei nämä miehet nyt kännipäissään juokse kirves kädessä vaimonsa ja lastensa perässä.

Hyvä mies edistää asioita, sellaisia en tunne yhtään.

Perus k:päitäkin on aika paljon.

Minusta sinun teennäinen voi, voi mites noin päässyt käymään, saatika yrittää syyttää minua miesten laaduista ei auta asiaa yhtään.

Vierailija
354/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaalisen ihmisen ajattelutapa on erilainen kuin normiseksuaalin. Ei sitä halua, että kukaan alkaa mitään haluja virittelemään esiin. Asia ei kertakaikkiaan ole tärkeä. Sitä voisi verrata vaikka siihen, että toinen sanoo että "laitesukellus on sitten aivan mahtavaa, sun täytyy koittaa! Opetan sut ja neuvon ja ohjaan sut, jäät takuulla niin koukkuun että haluat lisää!" Jos toista ei koko laitesukellus kiinnosta, niin ei hän kaipaa siihen ketään virittelijää eikä itse jaksa nähdä vaivaa asian eteen. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Ei sitä silloin halua kenenkään vievän sitä väkisin harrastamaan vaikka voisikin olla ihan kivaa kokeillessa.

Eli aseksuaali on lähtökohtaisesti asiaan vastahakoisesti suhtautuva ja rajoittunut ihminen joka ei ole avoin kokemaan uutta? Kuulostaa kyllä minusta jonkinlaiselta henkiseltä lukolta ennemminkin kuin välinpitämättömyydeltä tai haluttomuudelta. Ei minuakaan laitesukellus millään tavoin kiinnosta mutta voisin koettaa ilman että tulee mitään ahdistusta tai vastustusta lähtökohtaisesti koska asia on minulle neutraali, ei negatiivisuuden puolelle menevä jonka luen kyllä vahvasti kommenttisi rivien välistä.

Ei se kokeilu asiaa muuta, että seksi on oikeastaan aika turhaa ajankäyttöä.

Orgasmin saamisesta ja tuottamisesta on tänä päivänä kaikenlaista tieteellistä näyttöä ihmisen hyvinvointiin liittyen. Ap on vaan saanut huonoa s eksiä, ei siinä muuta.

Aseksuaali ei saa seksistä mitään iloa. Aivot ei reagoi samoin. Minä tylsistyn jo seksin aikana. Jälkeenpäin on vihainen päiväkausia. Joka kerta seksin jälkeen miettii että senkin ajan olisi voinut käyttää johonkin muuhun.

Osasitpa hyvin sanoa, juuri noin. Se tuntuu tylsältä ja turhalta.

Mulla toimi aikoinaan siten, että keho saattoi fyysisesti nauttiakin jollain tasolla, sain mekaanisesti orgasmin, mutten silti ymmärtänyt hommaa. En, vaikka sitä vuosia harrastin. Lopulta reilusti yli 30 v. tajusin olevani aseksuaali. Tuntuu samalta, kuin joku haluaisi joka ilta saada heilutella sormea mun korvassa. En vaan jaksaisi, en näkisi mitään mieltä siinä. Jos sallisin sen toisen iloksi, alkais aika nopeasti mokoma korvan rassaaminen ärsyttää. Ei aseksuaali kärsi aseksuaalisuudestaan, muuta kuin välillisesti, jos ei sen vuoksi saa parisuhdettakaan. Kaikki ei halua sitäkään. Uskoisin, että aseksuaalin elämä on jopa jollain lailla helpompaa kuin seksuaalin. Seksuaalinen tarve ei ohjaa millään tavalla käytöstä. Olen nähnyt ihmisten pistävän omia ja toisten elämiä, +lasten, p***päreiksi vain seksuaaliviettinsä takia. Ahdisteluja ja Rais**** en ees mainitse. Eikö olekin helppoa kun aseksuaali ei tee mitään näistä?

Molemmissa kommenteissa seksuaalisuus koetaan negatiivisena, ei neutraalina. Kun jonkun sanan eteen laitetaan a, niin se viittaa siihen että kyse on sen asian puutteesta. Esim. ateisti on uskonnoton, ei uskontoa vastaan. Tämä on eri asia selvästikin. Voisitte olla avomielisiä ja pohtia (varsinkin jälkimmäinen kommentoija joka koki positiivisia asioita seksiin liittyen kuitenkin) että miksi koette sen negatiivisena?

Aseksuaalisuus on tarkalleen ottaen seksuaalisen halun puute toista ihmistä kohtaan. Ei se sana kerro vielä miten aseksuaali ihminen kokee seksin. Jotkut kokevat positiivisen, jotkut neutraalina ja jotkut negatiivisena.

Termi on mielestäni harhaanjohtava. Seksuaalisuus ei ole vain seksin harjoittamista toisen kanssa. Siihen kuuluu myös esim. masturbointi, erilaiset fantasiat, tunne omasta seksuaalisuudesta/eroottisuudesta jne.

Eli aseksuaalin "pitäisi" olla käsitteen mukaisesti ihminen, jolle kaikki seksuaalinen on täysin vierasta. Ei mitään fyysistä tarvetta seksiin, ei itsetyydytyksen harrastamista, puhumattakaan siitä, että jotenkin jopa nauttisi seksistä toisen kanssa (vaikka se olisikin "mekaanista" niin kuin joku täällä sanoi).

Ylipäätään vierastan sitä, että ihmisen seksuaalisuuutta on pakko nykyään niin tiukasti määritellä ja lokeroida.

Minusta taas tuo on hyvä määritelmä, koska olen aseksuaali jolla on suhteellisen korkea libido mutta halu toiseen ihmiseen puuttuu täysin. Ja ei tämä määritelmä minua lokeroi, vaan päinvastoin se auttaa minua kuvailemaan itseäni. Luulin 35-vuotiaaksi asti olevani joku friikki kun olin hetero ja rakastuin miehiin, mutta en kokenut seksuaalista vetoa heihin. Kun sain tälle asialle sanan, oloni helpotti huomattavasti ja löysin myös muita kaltaisiani.

Vierailija
355/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh!?!

Hassu olet!!

Kuten jo sanoin, meillä on varmasti erilaiset standardit, ei nämä miehet nyt kännipäissään juokse kirves kädessä vaimonsa ja lastensa perässä.

Hyvä mies edistää asioita, sellaisia en tunne yhtään.

Perus k:päitäkin on aika paljon.

Minusta sinun teennäinen voi, voi mites noin päässyt käymään, saatika yrittää syyttää minua miesten laaduista ei auta asiaa yhtään.

En usko. Minulla on varsin kovat standardit ihmisille joita pidän hyvinä. En toki vaadi että miehen pitäisi olla joka ikinen päivä barrikadeilla puolustamassa naisten oikeuksia mutta jos nyt haluaa pelkää hyvää niille ympärillään oleville ihmisille ja kannustaa heitä saavuttamaan elämässään ne asiat joita tavoittelvat niin se ei minusta ole mitenkään vähän. 

Vierailija
356/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lihava mies.

Nehän vasta kovia vonkaajia on. Mutta ei niillä kyllä seiso lainkaa ja jos seisoo niin heikosti ja pilistä näkyy max 11cm ja sitten vaan ähkitään ja hikoillaan toisen päällä

Vierailija
357/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö parisuhteessa olla siksi, että halutaan jakaa elämä toisen aikuisen kanssa? Halutaan viettää aikaa toisen kanssa. Ei seksin takia tarvitse olla parisuhteessa, seksiä saa ja voi harrastaa kyllä muutenkin.  Nainen, sivusta.

Miehiä ei voisi vähempää kiinnostaa "jakaa arkea" naisen kanssa jos ei muuta tapahdu.Siinä on enemmän rasitteita kuin hyötyjä.

Kuten vastata jokaisen samanlaisen työpäivän jälkeen kysymykseen "Miten päivä meni?"

= "Katsokaa, olen vähän yksinkertainen! En ymmärrä, että "miten päivä meni?" ei ole pelkästään päivittäin toistuva pakkorutiini, vaan se tarkoittaa "ihanaa kun olet siinä. Olen kiinnostunut sinusta ja sinun ajatuksistasi. Haluan jakaa elämäni ja ajatukseni sinun kanssasi, toivottavasti sinä tunnet samoin."

"

Vierailija
358/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hanki sitten kavereita äläkä miestä. Suurin osa miehistä on muutenkin toivotonta seuraa verrattuna naisiin.

Miespuoliset kaverit haluaa seksiä palkaksi läsnäolostaa .Valitettavasti.

Vierailija
359/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onko olemassa +45v miehiä suhteeseen, joita ei kiinnosta seksi? "

+45 - - - - - Kuinka monta plussaa saa olla?

Vierailija
360/394 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

= "Katsokaa, olen vähän yksinkertainen! En ymmärrä, että "miten päivä meni?" ei ole pelkästään päivittäin toistuva pakkorutiini, vaan se tarkoittaa "ihanaa kun olet siinä. Olen kiinnostunut sinusta ja sinun ajatuksistasi. Haluan jakaa elämäni ja ajatukseni sinun kanssasi, toivottavasti sinä tunnet samoin."

"

Kyse on nyt siitä että tuo on sille miehelle äärimmäisen rasittavaa ja ärsyttävää.Tämän parempaa mies ei siitä seksittömästä parisuhteesta saisikaan.