Kuinka usein käyt jalkahoidossa tai teet sellaisen itse itsellesi kotona?
Eli jalkakylpy, kovettumien raspaus, kynsien laitto ja rasvaus.
Kommentit (14)
Kerran elämässäni oon käynyt. Oon 43.
Noin 4 kertaa vuodessa käyn jalkahoitajalla. Kävisin useammin jos olisi varaa, kovettumat ovat kipeitä.
Käyn 3 kertaa vuodessa. Sairauskassa korvaa. Itselleni jää näistä maksettavaa 10 euroa.
Toki maksan joka kuukausi kassalle tuon jalkahoidon verran...
Käyn kunnon jalkahoidissa kerran vuodessa ammattikoululla kosmetologiopiskelijalla. Maksaa 30.
Rasvaus tekee hyvää jaloille, mutta liiallinen raskaus tekee huonoa. Iho kovettuu entistä enemmän, jos sitä rassaa koko ajan.
Diabeetikkoystäväni sai neuvon jalkaterapeutilta, että jalkojen puhdistus ja rasvaus riittää, muu kannattaa jättää ammattilaiselle, ettei itse tee enemmän haittaa kuin hyvää.
En ikinä. Jalkahoitolaan ei ole varaa, saati että antaisin vieraan ihmisen sorkkia jalkojani. Raspaus ei ole suositeltua muuten nykyään, se taitaa vain paksuntaa kovettumia. Rasvaus lie suositellumpi keino. Sitä kyllä teen ahkerasti ja toki leikkaan kynnet mutta muuten en jalkojani hoida. Rumatkin ovat, ei niitä kehtaisi missään näyttää vaikka hoidattaisikin. Kesällä on pidettävä ballerinoja rumien varpaiden takia.
Ennen tein jalkahoidon itselleni kahden viikon välein nyt kerran kuukaudessa. Kynnet ei vanhalla enää kasva. Eikä karvat paitsi jotkut leukauntuvat joita ei viitsi parraksi kutsua.
En koskaan ole käynyt. Miksi pitäisi?
Liian harvoin, iho on tosi kuiva ja kovettumia löytyy. Kerran vuodessa käyn jalkahoidossa tai teen itse, ennen sandaalikelejä.
En koskaan. En edes rasvaa, kynnet leikkaan. Ei ole kovettumiakaan.
Kaipa sitten olen onnekas. Hyvä, että edes jossain asiassa.
Käsihoidossa käyn thaipaikassa ja täytyy sanoa, että hyvää tekee.
En koskaan. Leikkaan vaan kynnet, joskus kesäisin saatan lakata. Ei ongelmia kovettumien kanssa. Jalat ovat hyvässä kunnossa. N 52.
Noin kerran viikossa. Rasvaan joka ilta, koska inhoan kovettumia.