Miten köyhä autoton voi saada sohvan?
Joka asuu muualla kuin isossa kaupungissa???
Sohvat maksaa hirveästi myös käytettynä, ja kukaan ei kujeta edullisesti sohvaa minnekään.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on itsetehty sohva.
Laudasta ja vanerista tehty runko/alusta. Istuin ja selkätyynyt on pätkitty vaahtomuovipatjoista, ja kaikki on päällystetty samettikankaalla.
Ja uskot että yksinäinen nainen pystyy kasaamaan ilman muuta sohvan, nainen joka mitään työkaluja ole koskaan käyttänyt. järki hoi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki pitäisi saada ilmaiseksi? Monesti törmännyt sellaiseen, että kun facebookin roskalavaryhmässä jaan ilmaiseksi huonekaluja, vaatteita ja muuta irtaimistoa, niin aina vingutaan vielä ilmaista kuljetusta "kun mulla ei ole autoa" no ei ole mullakaan. Äärimmäisen hävytöntä olettaa, että jos saa ilmaisen sohvan, niin ne vielä tuotaisiin ja KANNETTAISIIN hissittömässä kerrostalossa kolmanteen kerrokseen ILMAISEKSI. Tarjotkaa rahaa, niin joku voisi kuljettaakin.
Miten niin hävytöntä? jos ei ole varaa tai kavereita jotka sen toisi ja kantaisi niin ei se mielestäni ole hävytöntä, voihan sitä aina kysyä kumminkin. miksi oletat ilman muuta että saaja käyttää antajaa hyväksi? on todellakin ihmisiä ja paljon joilla ei ole mitään apuja , se tuntuu olevan sinun vaikea käsittää. Oikein äärimmäisen hävytöntä.. itse olet hävytön kun tuommoisia ajattelet varattomista ja yksinäisistä ihmisistä.
Jestas. Minä minä minä, vaikutat sellaiselta. Yhä, miksi kaikki pitää saada ilmaiseksi?? Mikä OIKEUS on olettaa, että kun on köyhä, niin kaikki pitää saada ilmaiseksi? Säästä toimeentulotuesta ja maksa kuljetus sillä tai tee vastapalvelus, mene vaikka leikkaamaan nurmikko tai tekemään lumityöt.
Kiitos kaikille jotka halusivat antaa asiallista vinkkiä! Ei auta kuin säästää, ja yrittää tulla siihen asti toimeen ilman sohvaa. :) (ja monia muita huonekaluja, olen juuri muuttanut)
Facen johonkin kirppispalstalle ostoilmoitus, ostetaan sohva kotiinkuljetuksella. Saattaa joku tarjotakin. Voisin minäkin tämän nykyisen viedä samalla jollekin, jos uuden hakisin. Kunhan olisi kantoapua. Siihen kosahtaakin oma sohvanvaihto. On kyllä auto, siihen saa peräkärryn, mutta ei ole oikein ketään kantamaan. No, parin vuoden päästä lapset on sen verran isoja että voi auttaa. Nyt en muutenkaan vielä vaihda, kun sen verran nuori kissa, että riehuu ja kynsii joka paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo arvasin, kukaan ei keksi ratkaisua..
Kiva olla loppuelämä ilman sohvaa.
Mitä sohvalla tekee, ei mitään!
Sohvan sain ilmaiseksi Torin annetaan-palstalta, ja kuljetus järjestyi parilla kympillä, kun paikallisen ruokakaupan ilmoitustaululla oli mies+pakettiauto 20 e/h -mainos. Kannattaa siis katsoa, jos tuollaisia työsuorituksen tarjoajia löytyy kotipaikkakunnalta.
Ei se pikkuauto ongelmaa ratkaise, ellei sitten ole vetokoukkua ja vuokrattua peräkärryä, jolla kuskata sohva kotiin. Mutta ei ne ongelmat siihen lopu. Ei sitä sohvaa ainakaan hentoinen naisihminen yksin pysty kotiin hilaamaan, pahimmassa tapauksessa hissittömän talon kolmanteen tai neljänteen kerrokseen. Kaikilla kun ei ole tukiverkkoa ja kantoapua.
OT Kuka ostaa sohvan tai muun topatun huonekalun käytettynä? Niiden mukana voi tulla "alivuokralaisia" tai hajuhaittoja, joista on pääsemättömissä. Uuden sohvan saa varsin kohtuullisella hinnalla, kun jaksaa seurailla huonekaluliikkeiden tarjouksia. Sohvanhan voi myös korvata esim. edullisella runkopatjalla tai laverilla + patjalla ja muutamalla isolla tyynyllä selkänojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sohvia jaetaan ilmaiseksi ja Torissa näyttäisi joku yksityinen tarjoavan kuljetuspalveluita.
Et vain osaa.
Toria minäkin ehdotan. Voit samalla kysyä kuljetus mahdollisuudesta. Aika monesti on. Ei se tietenkään ole ilmaista. Miksi olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa pakettiauto ja kuljeta itse. Ei se kauheasti maksa.
Mahtuuko sohva pakettiautoon? Pakettiauton vuokraaminen pitää varata etukäteen, ja se on hankalaa järjestää Tori- tuotteiden noutojen kanssa, kun kaikki hyvät ja halvat kerkiää menemään ennen kuin saisi pakua.
Paku maksaa monta kymppiä, ja sohvakin yleensä kymppejä käytettynä. Rahaa pitäisi juuri sillä hetkellä myös olla..
Ei kovin helppoa.
Jos on noin vähän rahaa, niin kannattaa vaan unohtaa se sohva. Ellet laita johonkin ilmoitusta, että vastaanotat minkä vaan sohvan, kunhan se kuljetetaan ilmaiseksi. Saatat saada jotain roskiskamaa kylläkin..
Miten se auto liittyy sohvaan? Vai meinaisitko tunkea sen 2,5m sohvan takapenkille? Aika iso auto saa olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motonetistä vuokraa kärryn kympillä ja sohvia saa ilmaiseksi esim. facebookista ja torista. Joku sieltäkin varmaan kuljettaa kympillä kotiin.
Mitä sillä kärryllä tekee ilman autoa?
Ei aloituksessa puhuttu täysin syrjäytyneestä köyhästä. Kyllähän suurin osa köyhistä tuntee ihmisiä, joilla auto.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille jotka halusivat antaa asiallista vinkkiä! Ei auta kuin säästää, ja yrittää tulla siihen asti toimeen ilman sohvaa. :) (ja monia muita huonekaluja, olen juuri muuttanut)
Sulla on kyllä sellainen asenne ja selitykset, että veikkaan sun joutuvan odottelemaan ehkä noin kymmenen vuotta. Ellet koe jotain suurta asennemuutosta ennen sitä.
Köyhä säästää sen verran enemmän kuin kuljetus maksaa. Sohvan voi saada ilmaiseksi mutta harvemmin mitään palveluita.
Nikkaroi sohvan. Kerää halpaa puutavaraa jätelavoilta ja ompelee päällisen kirpparifarkuista.
Syynää tarkkaan, milloin jätekatokseen ilmestyy sohva.
Tai maksaa siitä kuljetuksesta. Itse aikoinaan ostin 40 eurolla sohvan ja maksoin kuljetuksesta 50 euroa paikalliselle työttömien yhdistykselle. Vaikka kuljetus maksoi enemmän kuin itse sohva, ei kokonaisuus silti kalliiksi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pikkuauto ongelmaa ratkaise, ellei sitten ole vetokoukkua ja vuokrattua peräkärryä, jolla kuskata sohva kotiin. Mutta ei ne ongelmat siihen lopu. Ei sitä sohvaa ainakaan hentoinen naisihminen yksin pysty kotiin hilaamaan, pahimmassa tapauksessa hissittömän talon kolmanteen tai neljänteen kerrokseen. Kaikilla kun ei ole tukiverkkoa ja kantoapua.
OT Kuka ostaa sohvan tai muun topatun huonekalun käytettynä? Niiden mukana voi tulla "alivuokralaisia" tai hajuhaittoja, joista on pääsemättömissä. Uuden sohvan saa varsin kohtuullisella hinnalla, kun jaksaa seurailla huonekaluliikkeiden tarjouksia. Sohvanhan voi myös korvata esim. edullisella runkopatjalla tai laverilla + patjalla ja muutamalla isolla tyynyllä selkänojaksi.
No minä ostin. Sohvan piti olla väliaikainen ratkaisu mutta tuossa se on ollut jo 8 vuotta. Sohva löytyi torista ja maksoi 20 euroa. Maksoin toisen 20 euroa kun se tuotiin sisälle asti 5. kerrokseen kannettuna (ei mahtunut hissiin). Se on hintansa tienannut.
Halvin Ikean sohva näkyy nyt olevan 129 euroa. Nuohan on koottavia tuotteita ja tuo vielä aika pienikokoinen ja kevyt, että varmaan tavallisella taksillakin saisi kotiin. Eli jo on Ikea lähettyvillä niin sieltä ehkä saisi?
Mä ostin elämäni ekan sohvan päälle kolmikymppisenä, valmistuttuani yliopistosta ja saatuani ekan kunnon työpaikan. Ekasta palkasta ostin itselleni ja lapselleni sängyt, tokasta sen sohvan. Ja joo, Ikeasta.
Mullakaan ei ollut autoa (sen ostin vasta oltuani kolme vuotta työelämässä), joten en edes selaillut mitään myyntipalstoja, sillä ymmärsin etten pystyisi mitään mistään noutamaan.
Sellaista elämä on, kaikkea ei saa vaikka olisi kivaa saada.
Hankintahintaan on aina laskettava mukaan kuljetuskustannukset. Ei ne tavarat, ei niin isot kuin pienetkään itseksensä liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voit pyytää täydentävää toim.tulotukea jos olet siihen oikeutettu. jos sinulle myönnetään se niin siihen kuuluu myös kuljetus, nykyään voi itse valita mistä sen hankkii, kierrätyksestä vai ihan jostain liikkeestä. huomioi että yleensä pitää itse kasata huonekalut nykyisin , jos ei ole apuja niin ei oikein yksin onnistu jos ihan liikkeestä hankit sen sohvan. kannattaa ottaa selvää ensin tuodaanko se valmiiksi kasattuna.
Jos oikeasti joku sossu myöntäisi sohvaan ja sen kotiinkuljetukseen täydentävää toimeentulotukea, niin tätä voisi kokeilla.
Mutta kun ei myönnä, älä unta nää.
Luojan kiitos, tekisin saman tien hallintovalituksen tällaisesta virkailijasta. Sohva ei ole ihmisen perustarve, joten se ostetaan jos siihen rahaa pystyy hankkimaan tai sitten ollaan ilman.
Minä sain 200 euron kalusterahan ja 120 euron maksusitoumuksen Ikeaan uutta sänkyä varten. Kuka sitä käytetyssä sängyssä nukkuisi?!
Tarkkaavainen lukija huomaisi, että tässä kuviteltiin sohvan (ei nukkumiseen vaan vieraiden istumiseen) hankkimista nimenomaan kotiinkuljetuksella.
Ongelmaa ongelman perään
Toivottavasti löytyy ratkaisu