Miten köyhä autoton voi saada sohvan?
Joka asuu muualla kuin isossa kaupungissa???
Sohvat maksaa hirveästi myös käytettynä, ja kukaan ei kujeta edullisesti sohvaa minnekään.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Motonetistä vuokraa kärryn kympillä ja sohvia saa ilmaiseksi esim. facebookista ja torista. Joku sieltäkin varmaan kuljettaa kympillä kotiin.
Pelkällä kärryllä meinasit kuskailla? Kai se niinkin käy hätätilassa...
Vierailija kirjoitti:
Ikea kotiin kuljetus alkaen 39.
Ei ole mitään mahiksia Ikean uusiin sohviin! Maksaa aivan älyttömästi. Lähin Ikea muutaman kymmenen kilometrin päässä, maksaa varmaan enemmän kuin 39e.
Vierailija kirjoitti:
tee itse sohva
ei ole vaikeaa
Ohjeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sohvia jaetaan ilmaiseksi ja Torissa näyttäisi joku yksityinen tarjoavan kuljetuspalveluita.
Et vain osaa.joo jotain paskoja josta omistaja haluaa eroon kun ei voi roskikseen viedä. voi olla lutikoitakin. en ottais edes ilmaiseksi.
Niinhän sä luulet. Itse hommasin kaksi virheetöntä mustaa nahkasohvaa tuohon olkkariin.
Mutta mulla onkin farkku ja älliä päänupissa, haha...
Tilaa kotiinkuljetuksella tai tilaa kuljetuspalvelulta kuljetus, (esim. täällä tuo 200 km päästä oman aikataulunsa mukaan 70 eurolla), vuokraa pakettiauto tai lainaa auto - jos lainaat sovi etukäteen tarkkaan. Itse voisin lainata autoani jälkikasvulle ja parille sukulaiselle, mutta hekin auttavat. Peräkärryjäkin vuokrataan.
Muista, että ilmaisia lounaita ei ole ja kun rahalla pääsee niin, silloin se on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Motonetistä vuokraa kärryn kympillä ja sohvia saa ilmaiseksi esim. facebookista ja torista. Joku sieltäkin varmaan kuljettaa kympillä kotiin.
Mitä sillä kärryllä tekee ilman autoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voit pyytää täydentävää toim.tulotukea jos olet siihen oikeutettu. jos sinulle myönnetään se niin siihen kuuluu myös kuljetus, nykyään voi itse valita mistä sen hankkii, kierrätyksestä vai ihan jostain liikkeestä. huomioi että yleensä pitää itse kasata huonekalut nykyisin , jos ei ole apuja niin ei oikein yksin onnistu jos ihan liikkeestä hankit sen sohvan. kannattaa ottaa selvää ensin tuodaanko se valmiiksi kasattuna.
Jos oikeasti joku sossu myöntäisi sohvaan ja sen kotiinkuljetukseen täydentävää toimeentulotukea, niin tätä voisi kokeilla.
Mutta kun ei myönnä, älä unta nää.
Luojan kiitos, tekisin saman tien hallintovalituksen tällaisesta virkailijasta. Sohva ei ole ihmisen perustarve, joten se ostetaan jos siihen rahaa pystyy hankkimaan tai sitten ollaan ilman.
kyllä siihen vaan tukea että senkun menet valittamaan virkailijoista onneton paskiainen1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa pakettiauto ja kuljeta itse. Ei se kauheasti maksa.
Mahtuuko sohva pakettiautoon? Pakettiauton vuokraaminen pitää varata etukäteen, ja se on hankalaa järjestää Tori- tuotteiden noutojen kanssa, kun kaikki hyvät ja halvat kerkiää menemään ennen kuin saisi pakua.
Paku maksaa monta kymppiä, ja sohvakin yleensä kymppejä käytettynä. Rahaa pitäisi juuri sillä hetkellä myös olla..
Ei kovin helppoa.
Kunnon vastarannankiiski. Täällä ihmiset yrittää neuvoa miten köyhä saa sohvan kotiinsa. Näillä ohjeilla saa, jos se ei ole tarpeeksi helppoa niin mene töihin ja tilaa kotiinkuljetus.
Ei oo varmaan helppoa olla köyhä, jos vielä lisäksi keksii valittaa joka asiasta ja muuttaa neuvot ongelmiksi. Ttu mikä luuseri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voit pyytää täydentävää toim.tulotukea jos olet siihen oikeutettu. jos sinulle myönnetään se niin siihen kuuluu myös kuljetus, nykyään voi itse valita mistä sen hankkii, kierrätyksestä vai ihan jostain liikkeestä. huomioi että yleensä pitää itse kasata huonekalut nykyisin , jos ei ole apuja niin ei oikein yksin onnistu jos ihan liikkeestä hankit sen sohvan. kannattaa ottaa selvää ensin tuodaanko se valmiiksi kasattuna.
Jos oikeasti joku sossu myöntäisi sohvaan ja sen kotiinkuljetukseen täydentävää toimeentulotukea, niin tätä voisi kokeilla.
Mutta kun ei myönnä, älä unta nää.
Luojan kiitos, tekisin saman tien hallintovalituksen tällaisesta virkailijasta. Sohva ei ole ihmisen perustarve, joten se ostetaan jos siihen rahaa pystyy hankkimaan tai sitten ollaan ilman.
Minä sain 200 euron kalusterahan ja 120 euron maksusitoumuksen Ikeaan uutta sänkyä varten. Kuka sitä käytetyssä sängyssä nukkuisi?!
Miksi kaikki pitäisi saada ilmaiseksi? Monesti törmännyt sellaiseen, että kun facebookin roskalavaryhmässä jaan ilmaiseksi huonekaluja, vaatteita ja muuta irtaimistoa, niin aina vingutaan vielä ilmaista kuljetusta "kun mulla ei ole autoa" no ei ole mullakaan. Äärimmäisen hävytöntä olettaa, että jos saa ilmaisen sohvan, niin ne vielä tuotaisiin ja KANNETTAISIIN hissittömässä kerrostalossa kolmanteen kerrokseen ILMAISEKSI. Tarjotkaa rahaa, niin joku voisi kuljettaakin.
Pyytää jotain autollista kuskiksi. Jos ei ole varaa antaa bensarahaakaan, tekee sitten jotain muuta vastapalvelukseksi. Vaikka hoittaa autollisen lapsia tai käy pesemässä tämän ikkunat.
Meillä on itsetehty sohva.
Laudasta ja vanerista tehty runko/alusta. Istuin ja selkätyynyt on pätkitty vaahtomuovipatjoista, ja kaikki on päällystetty samettikankaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko sohva pakettiautoon? Pakettiauton vuokraaminen pitää varata etukäteen, ja se on hankalaa järjestää Tori- tuotteiden noutojen kanssa, kun kaikki hyvät ja halvat kerkiää menemään ennen kuin saisi pakua.
Paku maksaa monta kymppiä, ja sohvakin yleensä kymppejä käytettynä. Rahaa pitäisi juuri sillä hetkellä myös olla..
Ei kovin helppoa.
Kunnon vastarannankiiski. Täällä ihmiset yrittää neuvoa miten köyhä saa sohvan kotiinsa. Näillä ohjeilla saa, jos se ei ole tarpeeksi helppoa niin mene töihin ja tilaa kotiinkuljetus.
Ei oo varmaan helppoa olla köyhä, jos vielä lisäksi keksii valittaa joka asiasta ja muuttaa neuvot ongelmiksi. Ttu mikä luuseri
Olen työssäkäyvä. Olen yrittänyt saada pakettiautoa täältä kylältä vuokrattua, menee muutaman viikon päähän ennen kuin on vapaana seuraavaksi.
Ihan todellisia ongelmia nämä ovat. Olen laittanut monia viestejä ilmaisiin/ halpoihin Tori-sohviin, ja alustavasti sopinut haun, mutta ne ovat kerinneet mennä muille. Ymmärrätkö nyt vähän paremmin?
Mistä päättelit että olen vastarannan kiiski, eli huonolla asenteella? Minulla on ihan oikeasti pieni ongelma tämän asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin helppoa.
Olen työssäkäyvä. Olen yrittänyt saada pakettiautoa täältä kylältä vuokrattua, menee muutaman viikon päähän ennen kuin on vapaana seuraavaksi.
Ihan todellisia ongelmia nämä ovat. Olen laittanut monia viestejä ilmaisiin/ halpoihin Tori-sohviin, ja alustavasti sopinut haun, mutta ne ovat kerinneet mennä muille. Ymmärrätkö nyt vähän paremmin?
Mistä päättelit että olen vastarannan kiiski, eli huonolla asenteella? Minulla on ihan oikeasti pieni ongelma tämän asian kanssa.
Jos tiukkaa tekee ja matka on lyhyt, niin taksikin voi heittää perään peräkärryn. Pari vuotta sitten kiroilin kun 300 km päässä olisi ollut sänky, mitä himoitsin. Kiroilin sitä taksikuskillekin, niin sanoi, että 50 kympillä seuraava isompi auto nappaa sen kyytiinsä tullessaan sieltä päin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki pitäisi saada ilmaiseksi? Monesti törmännyt sellaiseen, että kun facebookin roskalavaryhmässä jaan ilmaiseksi huonekaluja, vaatteita ja muuta irtaimistoa, niin aina vingutaan vielä ilmaista kuljetusta "kun mulla ei ole autoa" no ei ole mullakaan. Äärimmäisen hävytöntä olettaa, että jos saa ilmaisen sohvan, niin ne vielä tuotaisiin ja KANNETTAISIIN hissittömässä kerrostalossa kolmanteen kerrokseen ILMAISEKSI. Tarjotkaa rahaa, niin joku voisi kuljettaakin.
Miten niin hävytöntä? jos ei ole varaa tai kavereita jotka sen toisi ja kantaisi niin ei se mielestäni ole hävytöntä, voihan sitä aina kysyä kumminkin. miksi oletat ilman muuta että saaja käyttää antajaa hyväksi? on todellakin ihmisiä ja paljon joilla ei ole mitään apuja , se tuntuu olevan sinun vaikea käsittää. Oikein äärimmäisen hävytöntä.. itse olet hävytön kun tuommoisia ajattelet varattomista ja yksinäisistä ihmisistä.
Samoin miten auton omistaja (joka ei ole paku tai jossa ei ole vetokoukkua): ostamalla kotiinkuljetettuna, lainaamalla/vuokraamalla kuljetusvälineen tai ostamalla ulkopuoliselta yrittäjältä palvelun.
Mulla on auto, mutta ei sen kyytiin sohva mahdu. Eikä oo vetokoukkua, että kärryn sais perään.
Kotiinkuljetushan tuossa on se ongelma, ei niinkään sohvan saaminen. Mene TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin helppoa.
Millä paikkakunnalla ei saa pakettiautoa vuokralle kun vasta muutaman viikon päähän?
Voi olla, että näin helsinkiläisenä en ymmärrä asiaa, kun meillä saa pakettiauto 10 minuutissa tohon kotiovelle ja joku tulee sen hakemaan pois ilmoittamastani osoitteesta yhtä nopeasti.
Suosittelen kuitenkin sopimaan jonkun tori kauppiaan kanssa, että maksat sohvan etukäteen ja kerrot ongelmastasi myyjälle. Tai tarjoat myyjälle pakettiauton vuokrausta ja naftarahaa vastaavan summan.
Tiedän, että siellä osa on muuttamassa ja haluaa eroon sohvasta asap, mutta kyllä sieltä varmaan löytyy joku joka suostuu tällaiseen järjestelyyn.
Tai laita toriin oma ostoilmoitus, jossa ilmoitat olevasi valmis maksamaan kuljetuksesta ja kerrot vähän minkälaista sohvaa haet.
Pitää vain pikkuhiljaa säästää siihen sohvaan + kotiinkuljetukseen ja sitten katsella aina, jos jollain firmalla on joku tarjous meneillä, jossa saa esim kotiinkuljetuksen kaupan päälle.