Miten köyhä autoton voi saada sohvan?
Joka asuu muualla kuin isossa kaupungissa???
Sohvat maksaa hirveästi myös käytettynä, ja kukaan ei kujeta edullisesti sohvaa minnekään.
Kommentit (63)
Auton pitäminen maksaa, niin silloin maksaa kuljetuskin.
Mä olen elänyt jo 20 vuotta ilman sohvaa. Mulla on telkkari makuuhuoneessa ja voin sängyssä maatessani katsoa telkkaria. En siis tarvitse sohvaa.
Ei ihminen tarvitse sohvaa.
terv. toinen köyhä joka ei edes halua sohvaa
voit pyytää täydentävää toim.tulotukea jos olet siihen oikeutettu. jos sinulle myönnetään se niin siihen kuuluu myös kuljetus, nykyään voi itse valita mistä sen hankkii, kierrätyksestä vai ihan jostain liikkeestä. huomioi että yleensä pitää itse kasata huonekalut nykyisin , jos ei ole apuja niin ei oikein yksin onnistu jos ihan liikkeestä hankit sen sohvan. kannattaa ottaa selvää ensin tuodaanko se valmiiksi kasattuna.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, siksi kuljetusta ei saakaan edullisesti.
Eikö ole ketään ystävällistä naapuria?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen tarvitse sohvaa.
terv. toinen köyhä joka ei edes halua sohvaa
Minulla käy vieraita. Ei kovin mukavaa istua lattialla.
Vuokraa pakettiauto ja kuljeta itse. Ei se kauheasti maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, siksi kuljetusta ei saakaan edullisesti.
Olen köyhä, silti minulla on auto.
Vierailija kirjoitti:
voit pyytää täydentävää toim.tulotukea jos olet siihen oikeutettu. jos sinulle myönnetään se niin siihen kuuluu myös kuljetus, nykyään voi itse valita mistä sen hankkii, kierrätyksestä vai ihan jostain liikkeestä. huomioi että yleensä pitää itse kasata huonekalut nykyisin , jos ei ole apuja niin ei oikein yksin onnistu jos ihan liikkeestä hankit sen sohvan. kannattaa ottaa selvää ensin tuodaanko se valmiiksi kasattuna.
Jos oikeasti joku sossu myöntäisi sohvaan ja sen kotiinkuljetukseen täydentävää toimeentulotukea, niin tätä voisi kokeilla.
Mutta kun ei myönnä, älä unta nää.
S-ryhmä vuokraa autoja ihan muutamalla kympillä kuljetuksiin. Ei se sohvan hintaa paljoa nosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen elänyt jo 20 vuotta ilman sohvaa. Mulla on telkkari makuuhuoneessa ja voin sängyssä maatessani katsoa telkkaria. En siis tarvitse sohvaa.
Minulla ei ole telkkaria eikä sänkyäkään. Nukun patjalla. Selkä on kipeä.
Motonetistä vuokraa kärryn kympillä ja sohvia saa ilmaiseksi esim. facebookista ja torista. Joku sieltäkin varmaan kuljettaa kympillä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa pakettiauto ja kuljeta itse. Ei se kauheasti maksa.
Mahtuuko sohva pakettiautoon? Pakettiauton vuokraaminen pitää varata etukäteen, ja se on hankalaa järjestää Tori- tuotteiden noutojen kanssa, kun kaikki hyvät ja halvat kerkiää menemään ennen kuin saisi pakua.
Paku maksaa monta kymppiä, ja sohvakin yleensä kymppejä käytettynä. Rahaa pitäisi juuri sillä hetkellä myös olla..
Ei kovin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti joku sossu myöntäisi sohvaan ja sen kotiinkuljetukseen täydentävää toimeentulotukea, niin tätä voisi kokeilla.
Mutta kun ei myönnä, älä unta nää.
Luojan kiitos, tekisin saman tien hallintovalituksen tällaisesta virkailijasta. Sohva ei ole ihmisen perustarve, joten se ostetaan jos siihen rahaa pystyy hankkimaan tai sitten ollaan ilman.
Sitten pitää säästää vähän kauemmin, että saa myös kuljetusrahan kasaan. Jos säästä vielä vähän kauemmin, voi saada myös vähän paremman sohvan. Tai sitten huomata, että ilmankin tulee toimeen ja on helpompaa siivotakin kun on vähemmän huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Sohvia jaetaan ilmaiseksi ja Torissa näyttäisi joku yksityinen tarjoavan kuljetuspalveluita.
Et vain osaa.
joo jotain paskoja josta omistaja haluaa eroon kun ei voi roskikseen viedä. voi olla lutikoitakin. en ottais edes ilmaiseksi.
Joo arvasin, kukaan ei keksi ratkaisua..
Kiva olla loppuelämä ilman sohvaa.