Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Hoitajille 30 tunnilta + vuorolisät päälle. Pula hoitajista korjaa palkkatasoa yksityisellä sektorilla.

Vierailija
09.05.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12421332

Jos yksityisellä tekee täydet tunnit, saa 5400 euroa kuussa + muhkeat vuorolisät. Ei paha.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 25-28e/h tuntipalkalla (+lisät ja lomarahat) sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan töitä lokakuusta 2020 saakka. Tälle ajanjaksolle ei ole mahtunut yhtään työtöntä päivää tai pätkää, lomaa olen pitänyt ruhtinaallisesti kun huvittanut. 2021 ansiotulot taisivat olla n. 56t vaikka pidin 7-8vkoa lomaa vuoden aikana, joista 6vkoa yhtäjaksoisesti parhaaseen lomasesonkiin. Olen tehnyt kaikki työt ostopalveluna kunnille. En vaihda pois! Kunnat ovat olleet tyytyväisiä työntekooni, tästä on seurannut se että myyn itseni suoraan kunnan osastonhoitajille ja he tilaavat tarvitsemansa pätkän palveluntuottajalta.

Minulla on kaksi lasta yksin elätettävänä. Sote-alan kriisin vuoksi olen voinut ostaa meille kodin ja auton, enkä tarvitse asumistukea. Teen vain päivätyötä, palkka olisi normaalisti alle 2600e kk. N32

Lisään vielä, että olen tehnyt tosi mielekästä työtä perusterveydenhuollossa, samaa mitä aikaisemminkin, mutta lähes tuplaliksalla. Olen osa työyhteisöä ja tykkään työkavereistani, sama pätkä on lähes vuoden ajaksi (olisi pidempään, mutta ei sovi minulle). Ei ole siis mikään epävarma hanttihomma, vaan minulle tosi merkityksellinen ja mieleinen duuni.

Vierailija
42/44 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 25-28e/h tuntipalkalla (+lisät ja lomarahat) sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan töitä lokakuusta 2020 saakka. Tälle ajanjaksolle ei ole mahtunut yhtään työtöntä päivää tai pätkää, lomaa olen pitänyt ruhtinaallisesti kun huvittanut. 2021 ansiotulot taisivat olla n. 56t vaikka pidin 7-8vkoa lomaa vuoden aikana, joista 6vkoa yhtäjaksoisesti parhaaseen lomasesonkiin. Olen tehnyt kaikki työt ostopalveluna kunnille. En vaihda pois! Kunnat ovat olleet tyytyväisiä työntekooni, tästä on seurannut se että myyn itseni suoraan kunnan osastonhoitajille ja he tilaavat tarvitsemansa pätkän palveluntuottajalta.

Minulla on kaksi lasta yksin elätettävänä. Sote-alan kriisin vuoksi olen voinut ostaa meille kodin ja auton, enkä tarvitse asumistukea. Teen vain päivätyötä, palkka olisi normaalisti alle 2600e kk. N32

Lisään vielä, että olen tehnyt tosi mielekästä työtä perusterveydenhuollossa, samaa mitä aikaisemminkin, mutta lähes tuplaliksalla. Olen osa työyhteisöä ja tykkään työkavereistani, sama pätkä on lähes vuoden ajaksi (olisi pidempään, mutta ei sovi minulle). Ei ole siis mikään epävarma hanttihomma, vaan minulle tosi merkityksellinen ja mieleinen duuni.

Lisään myös vielä, että oma ja lasten sairastumiset maksetaan 100%, saan liikunta- ja ateriaedun sekä työterveyshuollon, johon kuuluu SAIRAANHOITO. Asia, mikä kunnolla on järjestynyt ihan terveysasemalla. Ja ainiin, lapsen sairastumisetkin on palkattomia kolmannen kerran jälkeen vuodessa eräällä isolla pkseudun kunnalla, tätä pelkoa ei yksityisellä ole. Joululahjaksi sai valita ihan rahanarvoisen hyvinvointipalvelun. Kyseessä on iso sote-alan terveystoimija. Asema työntekijänä ei ole mitenkään haavoittuva. Työsopimus on vakituinen, palkka nousee perus indeksikorotukset vuosittain. Työnantaja etsii minulle sopivia töitä jos haluan pätkää, tai sitten voin etsiä itse niinkuin olen tehnyt. Enkä muuten ole hiljaa tästä todellisuudesta kollegoille kuntatyössä, vaan jeesin eteenpäin jos haluavat parempaa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhytnäköistä toimintaa, jossa kiiltää ansioit silmissä, mitta unohtuu pian se, että siihen ansioon sisältyy lomaraha ja kun olet sairaana, on palkka 0e/h.

Kyllä sisältyy. Juuri bongasin vuokrafirman ilmoituksen jossa sairaanhoitalle luvataan 23/h, tai kuukausipalkkaisena 3948. Lisät päälle, ja 9% lomakorvaus. Todellakin taidetaan olla siinä pisteessä että julkinen puoli kaatuu. Köyhät ei jatkossa sitten hoitoa saa, mutta kansan valintahan tuntuu olevan ettei julkisen puolen hoitajat tarvitse palkankorotuksia. Nyt sitten on jatkossa hankittava kattavat vakuutukset. Varmaan kokonaisuuden kannalta olisi ollut pienempi paha suosiolla vaan nostaa palkkoja, jolloin kaikille olisi jatkossakin ollut terveyspalvelut turvattu. Nositä saa mitä tilaa.

Siis eihän kukaan maksa yksityisellä puolella hoidostaan käypää markkinahintaa, vaan siinä on kunnan ostosetelit + Kela-korvaukset taustalla. Eli veronmaksajat kustantavat yksityisen puolen lihomisen ja rahojen jemmaamisen veroparatiiseihin, mutta niin on kokoomus viisaaksi päättänyt.

Niin. Mutta silti vastustetaan kynsin hampain julkisen puolen palkankorotuksia. Tämähän oli ihan odotettua. Maksettava on jokatapauksessa, tavalla tai toisella. Mikään ei ole ilmaista. Tämä on vaan siinä mielessä huonompi vaihtoehto, että se lisää kansan eriarvoisuutta. Ei köyhimmillä ole varaa vakuutuksiin, joten he eivät kai sitten saa hoitoa mistään kun julkista sektoria joka tähän asti on turvannut palvelut kaikille, ei enää ole.

Näinpä. Ei enää ikinä kokoomusta hallitukseen.

Vierailija
44/44 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea suuntaus. Jättäkää kurjistunut julkinen ja menkää tekemään parempaa tiliä. Tuota voi kannattaa.

Juuri tätä lyhytnäköistä toimintaa. Ilman vakipaikkaa katkeaa moni asia yhteiskunnassa. Lisäksi ei näytetä ymmärtävän sitä, että siinä keikkapalkassa maksetaan se lomaraha, joka muutoin saadaan ollessa lomalla. Ei myöskään älytä sitä, että henkilökohtaisiin lisiin kuin vuosisidonnaisiin ei ole oikeutta eikä siarastuessaan saa rahaa mistään.

Toivottavasti lääkelaskut sujuu paremmin.

Kyllä minä ainakin saan keikkafirmasta kokemuslisät.