Opettaja kiusaa lasta
Mitä tehdä, jos yksi opettaja tuntuu kiusaavan lasta? Kyseessä on myös opettaja, joka ottaa erittäin herkästi itseensä, joten mitään ei uskalla hänelle sanoa, koska sitten hän voi alkaa vielä mahdottomammaksi. Kyseessä on rauhallinen ja kiltti kympin oppilas, jolla myös käytös ollut aina kymppi. Tämä kyseinen opettaja keksimällä keksii lapsesta liioiteltuja virheitä ja laittaa niitä Wilmaan. Muilta opettajilta lapsi on saanut vain positiivisia merkintöjä sekä käytöksestä että osaamisestaan. Lapsi itki viimeistä merkintää, koska siitä sai täysin väärän kuvan tilanteesta.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mutta hei, täällä paikalla kiusaajat ja mt-ongelmat, näkee viesteistä, joten keskustelun voi unohtaa. En lue näitä enää. Eli älkää suotta vaivautuiko. Ei olisi pitänyt mainita kympin lasta eikä edes tänne kirjoittaa.
ap
Täällä on oikeasti paikalla äärimmäisen ilkeitä ja kateellisia kirjoittajia ainakin muutaman henkilön verran aivan jatkuvasti. Siitä kantajengistä moni on kyseisen tyyppinen. Eli ovat herkästi kateellisia ja elämänarvot ovat kovat (tosin poikkeuksena piinkoviin arvoihin työttömyyttä puolustavat ja ymmärtävät) sekä puolustavat "oikeutta" kiusata heikompina pitämiään ihmisiä. Ovat juurtuneet tänne noin viiden vuoden sisällä, sillä aiemmin täällä oli kivempaa porukkaa ja asiallisempia kommentteja. Älä siis välitä ilkeistä ihmisistä, ap. Täällä on vain vääristynyt otos ihmiskunnasta.
Hauku opettaja päivässä -ketju taas, niinkö? Wilma-merkinnöistä voi tosiaan aina kysyä. Aika kaukaa haettua, että niitä kukaan huvikseen keksisi ja kirjoittaisi. Toki voi joskus lipsahtaa vahingossa väärälle oppilaalle merkintä, varsinkin, jos puhelimella kirjoittelee.
Nyt pitäisi vähän tietää, millaisia negatiiviset merkinnöt ovat. Yleensähän ope selittää negatiivisen merkinnän, esim. "Läjsyt tekemättä" tai "häiriköinti oppitunnilla" tai "myöhästyminen". Mistä syystä merkinnät siis tulevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hei, täällä paikalla kiusaajat ja mt-ongelmat, näkee viesteistä, joten keskustelun voi unohtaa. En lue näitä enää. Eli älkää suotta vaivautuiko. Ei olisi pitänyt mainita kympin lasta eikä edes tänne kirjoittaa.
apTäällä on oikeasti paikalla äärimmäisen ilkeitä ja kateellisia kirjoittajia ainakin muutaman henkilön verran aivan jatkuvasti. Siitä kantajengistä moni on kyseisen tyyppinen. Eli ovat herkästi kateellisia ja elämänarvot ovat kovat (tosin poikkeuksena piinkoviin arvoihin työttömyyttä puolustavat ja ymmärtävät) sekä puolustavat "oikeutta" kiusata heikompina pitämiään ihmisiä. Ovat juurtuneet tänne noin viiden vuoden sisällä, sillä aiemmin täällä oli kivempaa porukkaa ja asiallisempia kommentteja. Älä siis välitä ilkeistä ihmisistä, ap. Täällä on vain vääristynyt otos ihmiskunnasta.
Ongelma on se, että he päivystävät täällä ja ilkeilevät jatkuvasti, Varmaan sellaisia jotka pieksävät heikompia ulkona jengeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apToivoisin että pitäisi rekisteröityä omalla nimellä, niin voisimme käydä normaalia keskustelua täällä ja päästä eroon sairaista kiusaajista ,jotka päivystävät täälä että voivat loukata toisia.,
Helvetin ilkeitä ihmiset täällä. Mikä teitä vaivaa?
Olen ihmetellyt samaa jo pidempään. Muutama mätä omena pilaa koko korin ja pahimmat kiusaajat voisi bannata vaikka vuodeksi. Nyt kun on useita lakkoja päällä, täällä on tosin normaalien, kivojenkin ihmisten kommentteja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apTäällä on oikeasti paikalla äärimmäisen ilkeitä ja kateellisia kirjoittajia ainakin muutaman henkilön verran aivan jatkuvasti. Siitä kantajengistä moni on kyseisen tyyppinen. Eli ovat herkästi kateellisia ja elämänarvot ovat kovat (tosin poikkeuksena piinkoviin arvoihin työttömyyttä puolustavat ja ymmärtävät) sekä puolustavat "oikeutta" kiusata heikompina pitämiään ihmisiä. Ovat juurtuneet tänne noin viiden vuoden sisällä, sillä aiemmin täällä oli kivempaa porukkaa ja asiallisempia kommentteja. Älä siis välitä ilkeistä ihmisistä, ap. Täällä on vain vääristynyt otos ihmiskunnasta.
Ongelma on se, että he päivystävät täällä ja ilkeilevät jatkuvasti, Varmaan sellaisia jotka pieksävät heikompia ulkona jengeissä.
Tämäkin on totta. Juuri niistä "palstapäivystäjistä" osa on niitä pahimpia kiusaajia. He suoltavat lyttäyksiä aina, jos jollain on fiksu lapsi tai joku on menestynyt/nätti tai muuten jossain onnistunut. Sama porukka kiusaa täysin estottomasti "tunnistamiaan" yhden asian jauhajia, joista useimmat ovat aika harmittomia.
Uskoisin, että modet havaitsisivat tarvittaessa kuvion ja voisivat estää heitä pilaamasta keskusteluja tahallisesti silkalla kiusaamisellaan, joka ei ole edes trollausta, vaan kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Minulle vanhempana ei ole lainkaan tärkeää lapsen käytösnumero, koska kyseessä on kiva lapsi myös kotona. (Kyse ei ole siis mistään kiusaamissyytöksistä, että lapsi kiusaisi). Vanhempana tunnen hänet niin pitkältä aika- väliltä. Myöskään kehujen perään ei tarvitse kitistä, koska lapsi saa lähes kokeesta kuin kokeesta kympin. Samoin esitelmistä ja muista. En tunne lasteni opettajia eivätkä he minua. Mutta ihmettelen tätä opettajaa. Olen itsekin huomannut, että yleinen viestintä on tylyä. Ei lainkaan sellaista kuin yleensä ihmisten välinen viestintä. Lapseni on sosiaalinen ja hänellä on paljon kavereita myös muilta kuin omalta luokalta. En ole tämmöiseen ikinä törmännyt. Onneksi tämä opettaja ei pidä lapselle kuin yhtä oppiaineita ja lapsella taitaa olla kymmenkunta muuta opettajaa ellei enemmänkin. Mutta tämä aiheuttaa lapselle pahaa mieltä.
ap
Joillakin ei vaan henkilökemiat kohtaa, ja sitten huonoimmillaan se menee tuollaiseksi. Itse olen aina ollut hyvä englannissa. siis todella hyvä. Lukion viimeiselle luokalla sain opettajan, joka ensi näkemästä inhosi mua, ikinä ei selvinnyt miksi. Joka kurssista tuli 8 tai 7, vaikka koe oli puhdas 10. Sitten tuli kirjoitukset, koe lähti M:nä opettajalta lautakuntaan, palasi takaisin 2 pistettä vaille täysillä pisteillä. Siis niin puhdas L kuin olla ja voi. Ja näiden viimeisen vuoden kurssiarvosanojen takia mulle oli tulossa 8 päättötodistukseen. Vissiin opo kävi jonkun keskustelun, koska tämä matami tuli sitten pyytämään mut korotustentiin, jossa kysyi vissiin yhden kysymyksen ja muutti loppuarvosanan 10:neen. Näki että eukkoa korpesi... mua tuo nyt ei niin haitannut, tiesin miten hyvä olin, mutta olen joskus miettinyt, että jos moinen idari olisi osunut nuoremmille vuosille, mitä se olisi voinut itsetunnolle tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa selvittää opettajan kanssa, ei tällä palstalla. Pyydä palaveri, ja paikalle myös rehtori tai vararehtori.
Niinpä.Ei tällä palstalla pidä puhua muusta kuin P stä ja Per sseestä .Ainoat jotka kiinnostaa lukijoita täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi ei ole saanut kiedottua ko. opettajaa pikkurillinsä ympäri? itkupotkuraivarit joka kerta siitä opettajalle
Kympin tytöt löytyy myös niitä, jotka sepittävät kauniita tarinoita, kunnes valkenee totuus ja kukaan opettaja enää usko heitä. Jäävät kiinni itse jonkun kiusaamisesta vaikka ovat uhriutuneet aina
Kympin tytöissä on myös heitä, joista ei jostain syystä vaan pidetä niin nuorten kuin opettajienkin toimesta. Sitä se elämä on, kun on nuori nainen, kunnollinen, arka ja kiltti luonteeltaan ja mahdollisesti vähän seinäruusu: olet hierarkian pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle vanhempana ei ole lainkaan tärkeää lapsen käytösnumero, koska kyseessä on kiva lapsi myös kotona. (Kyse ei ole siis mistään kiusaamissyytöksistä, että lapsi kiusaisi). Vanhempana tunnen hänet niin pitkältä aika- väliltä. Myöskään kehujen perään ei tarvitse kitistä, koska lapsi saa lähes kokeesta kuin kokeesta kympin. Samoin esitelmistä ja muista. En tunne lasteni opettajia eivätkä he minua. Mutta ihmettelen tätä opettajaa. Olen itsekin huomannut, että yleinen viestintä on tylyä. Ei lainkaan sellaista kuin yleensä ihmisten välinen viestintä. Lapseni on sosiaalinen ja hänellä on paljon kavereita myös muilta kuin omalta luokalta. En ole tämmöiseen ikinä törmännyt. Onneksi tämä opettaja ei pidä lapselle kuin yhtä oppiaineita ja lapsella taitaa olla kymmenkunta muuta opettajaa ellei enemmänkin. Mutta tämä aiheuttaa lapselle pahaa mieltä.
apMikä tässä on siis sitä kiusaamista? (Wiki: samaan henkilöön toistuvasti kohdistuvaa tarkoituksellista loukkaamista, vahingoittamista tai syrjimistä)
Syystä tai toisesta tämä opettaja ei pidä lapsestasi yhtä paljon kuin muut. Se on normaalia. Ei kaikkien kanssa kohtaa kemiat. Itsekin vihasin yhtä opettajaani jostain mitättömästä syystä ja vaistosin, että tunne oli molemminpuolinen.
Jos kyse ei ole oikeasta ja toistuvasta kiusaamisesta, vaan vain kömpelöstä ja kylmäkiskoisesta käyttäytymisestä ja viestinnästä, tämä on oiva tilanne opettaa lapsellesi, että kaikkia ei vaan pysty eikä kannata yrittää miellyttää ja että myös haastavat ja vaikeat suhteet ja tunteet kuuluvat elämään.
Kymmenenvuotiaan tulisi jo pystyä sietämään jonkun verran myös mielipahaa.
On helppoa olla kiltti ja ihana, jos kaikki menee oman mielen mukaan ja elämä hymyilee... Olethan antanut lapsesi oppia myös sietämään pettymyksiä?
Juuri näin. Lapsesi elämässä tulee eteen vielä paljon pettymyksiä, epäreiluutta, virheitäkin, mutta mitä paremmin on lapsena oppinut käsittelemään niitä, sitä helpompaa on aikuisena ottaa vastaan ansaitsematontakin kuraa, ja jatkaa elämää.
Tässä kohtaa on tietysti olennaista kysyä, mitä siellä koulussa tapahtui? Jos lasta syytetään jostain, mitä hän ei ole tehnyt, niin sellaiset asiat pitää toki selvittää. Mutta jos on kyse jostain pikkujutusta, niin anna olla, ja tsemppaa lasta olemaan välittämättä, vaikka opettaja töksäyttäisikin, tai ymmärtäisi jonkun väärin. Jos asia ei koske muita, niin ei se maailmaa kaada.
Kaikkia ei tosiaan pysty eikä tarvitse miellyttää, mutta toimeen on tultava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi ei ole saanut kiedottua ko. opettajaa pikkurillinsä ympäri? itkupotkuraivarit joka kerta siitä opettajalle
Kympin tytöt löytyy myös niitä, jotka sepittävät kauniita tarinoita, kunnes valkenee totuus ja kukaan opettaja enää usko heitä. Jäävät kiinni itse jonkun kiusaamisesta vaikka ovat uhriutuneet aina
Kympin tytöissä on myös heitä, joista ei jostain syystä vaan pidetä niin nuorten kuin opettajienkin toimesta. Sitä se elämä on, kun on nuori nainen, kunnollinen, arka ja kiltti luonteeltaan ja mahdollisesti vähän seinäruusu: olet hierarkian pohjalla.
Heidän olemassaoloaan ei kukaan edes huomaa. Sivuhuomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kympin tytöt ja pojat lopulta ovat hierarkian huipulla pääsääntöisesti.
Vierailija kirjoitti:
ap
pitää olla kiusaaja mt-ongelmainen, kun ei tarinaasi usko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kympin tytöt ja pojat lopulta ovat hierarkian huipulla pääsääntöisesti.
Osa on kyllä, mutta se vaatii yleensä hyviä sosiaalisia taitoja ja itsevarmuutta. Muuten saattaa jäädä alisuorittajaksi, joka tekee muidenkin työt tunnollisesti ja hyvin, mutta jota kukaan ei varsinaisesti huomaa. Sellainen henkilö ei koskaan saa koskaan ansaitsemaansa arvostusta, vaan enemmänkin halveksintaa ja lisää vaatimuksia.
Luulisi opettajien näistä tykkäävän, kun ovat yleensä itsekin kympin tyttöjä. Ainahan valitetaan, ettei poikia ymmärretä koulussa.
Jotkut taas kokevat kiusaamisena ja ilkeilynä sen, ettei heidän kanssaan olla samaa mieltä. Eihän se ole keskustelua, jos vaan hymistellään yhdessä.
sannamariinisilli kirjoitti:
huonosti itse menestyneet ja keskinkertaiset opettajat älykkyydeltään yrittävät lannistaa paremmin osaavia ja älykkäämpiä lapsia, kun itse eivät ole olleet ruudinkeksijöitä
Opettajissa on ilkeitä, kateellisia ja persoonallisuushäiriöisiä siinä kuin muissakin ihmisissä. Kuunnelkaa lastanne.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kympin oppilaat ovat sietämättömiä besserwissereitä, jotka haluaa olla koko ajan äänessä ja päästä vastaamaan jokaikiseen asiaan eivätkä jaksa oikein kuunnella muita.
Valitettavasti näinkin käy joskus. Viheliäisin kiusaajani lukiossa oli äärimmäisen karismaattinen, kunnianhimoinen ja fiksu kympin tyttö, oli kaiken lisäksi oppilaskunnan johtaja ja näytelmäkerhon ohjaaja. Hänen silmitön mutta hienovarainen henkinen väkivaltansa ja nöyryyttävä käytöksensä sai mut melkein keskeyttämään lukion, olin itse sellainen vahvasti meikkaava, kynsilakoista intoileva massateini, jollaisia tämä kuningatar piti häpeäpilkkuina.
Niin että mitä ne negatiiviset merkinnät siis pitävät sisällään?
Toivoisin että pitäisi rekisteröityä omalla nimellä, niin voisimme käydä normaalia keskustelua täällä ja päästä eroon sairaista kiusaajista ,jotka päivystävät täälä että voivat loukata toisia.,
Helvetin ilkeitä ihmiset täällä. Mikä teitä vaivaa?