Saako lastenvaunujen kanssa käydä terassilla kaljalla?
Kävelyllä aurinkoisena kesäpäivänä keskustassa vauvan kanssa. Onko sallittua käydä terassilla juomassa yhden oluen, vai tuleeko heti lasu?
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on laillista ottaa alaikäinen mukaan anniskelualueelle, kunhan henkilökunta pystyy valvomaan, ettei alaikäinen juo alkoholia.
Käytännössä, jos juot itse kaljaa ja imetät samalla vauvaa, niin en tiedä lasketaanko sitä.
Aika harvassa on ne sairaat äidit, jotka juovat alkoholia samalla, kuin imettävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on laillista ottaa alaikäinen mukaan anniskelualueelle, kunhan henkilökunta pystyy valvomaan, ettei alaikäinen juo alkoholia.
Käytännössä, jos juot itse kaljaa ja imetät samalla vauvaa, niin en tiedä lasketaanko sitä.Aika harvassa on ne sairaat äidit, jotka juovat alkoholia samalla, kuin imettävät.
Parempi olisi imettää samalla, kun eihän se alkoholi samalla sekunnilla mene sinne maitoon. Eikä vasta sen jälkeen. Tosin yksi olut ei vielä vaikuta mihinkään. Minä, pieni nainen tulen siitä ehkä 0,2 promillen humalaan, joten tuon verran sitä on maidossakin. Taitaa olla enemmän alkoa d-vitamiinitipoissakin.
Lusikallinenkin alkoholia esim. aivoille on liikaa. Alkoholi on liuotin, elikäs myrkky. Vahva suositus on olla ilman nyt ja aina.
Mihin sitä alkoholia tarvitsee? Ei mihinkään.
Nyt kun kysyit, en suosittele, ota vaikka vettä tai makuvichyä sitruunalla. Senkin voi juoda kauniista lasista ja nauttia.
En ymmmärrä kuka haluaa mennä vaunujen kanssa terassille. Hyvällä säällä terassit on ihan täynnä, hirveä kälätys ja rööki sauhuaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas nähdään miten ahdasmielistä ja pikkusieluista jengiä täällä on. Totta kai saa päivä kaljoilla terrassilla käydä. Itsekkin viime kesänä ystävän kanssa usein käytiin ja molimmilla oli vaunut mukana. Ei se sitä tarkoita että on alkoholisti tai huono äiti. Ihme niuhotusta.
Ei tarkoita ei, mutta kun sekin on ihmisistä kamalaa jos ottaa vaikka jouluna lasillisen viiniä aterialla tai juo juhannuksena yhden oluen kun lapset on läsnä on ihan kamalaa ja tarvitsee vääntää lasu niin varmaan monista sekin että menee vauvan kanssa terassille on lasun arvoinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
En ymmmärrä kuka haluaa mennä vaunujen kanssa terassille. Hyvällä säällä terassit on ihan täynnä, hirveä kälätys ja rööki sauhuaa.
Harvemmin arkena aamupäivällä. Lisäksi ei ole pakko mennä jonnekin ghettoon räkälään.
Mun mielestä saa, mutta itse en koskaan kehdannut.
Toisin on Etelä-Euroopassa. Syödään ja juodaan lasten kanssa.
Alkoholi haisee pahalle kirjoitti:
Lusikallinenkin alkoholia esim. aivoille on liikaa. Alkoholi on liuotin, elikäs myrkky. Vahva suositus on olla ilman nyt ja aina.
Mihin sitä alkoholia tarvitsee? Ei mihinkään.
Nyt kun kysyit, en suosittele, ota vaikka vettä tai makuvichyä sitruunalla. Senkin voi juoda kauniista lasista ja nauttia.
Oh lord.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä, jos juot itse kaljaa ja imetät samalla vauvaa, niin en tiedä lasketaanko sitä.Aika harvassa on ne sairaat äidit, jotka juovat alkoholia samalla, kuin imettävät.
Parempi olisi imettää samalla, kun eihän se alkoholi samalla sekunnilla mene sinne maitoon. Eikä vasta sen jälkeen. Tosin yksi olut ei vielä vaikuta mihinkään. Minä, pieni nainen tulen siitä ehkä 0,2 promillen humalaan, joten tuon verran sitä on maidossakin. Taitaa olla enemmän alkoa d-vitamiinitipoissakin.
Niitä tippoja ei vedetäkään desiä kerralla. Eikä kukaan edes enää käytä jekovitiä, kun öljyn kanssa vitamiini imeytyy paremmin.
Eiköhän voi käydä. Lapsi pitää muistaa ottaa mukaan kun lähtee kotiin!
Lapselle ei myydä. Yksin joudut dokaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta, jos ne vaunut on vain siksi, että pääsee ilmaiseksi kulkuvälineissä? Se vaunun koppa voi olla täynnä ostoksia :D.
Lapsi on ehdottomasti parempi jättää jonkun muun huomaan. Hän ei terassilla nauti (meteli voi olla kovakin) ja omatkin otteesi voivat olla epävarmemmat sen jälkeen, huomaamatta.. Lapsi ja terassi EI sovi yhteen!
Miksi tallaistä pitää edes kysyä. Ei voi.
Lol vain Suomessa kenellekään tulee edes mieleen pohtia tuollaista :D
Nyt oikeasti. Suomessa on erittäin moni asia hyvin, mutta tämä suhde alkoholiin on todella outo.
Ennen alkoholisoitui lähinnä miehet, nykyään tasa-arvon vuoksi toki myös naiset. Maksa ei ole tasa-arvoinen, naisen maksa ei kestä samaa määrää alkoholia kuin miehen.
Miten kahvilan terassi, ravintolan terassi ja baarin terassi eroaa toisistaan? Cafe Esplanadin terassille voi mennä, mutta Kappelin terassille ei? Esplanadistakin taitaa saada viiniä, ehkä sekään ei käy.
Totta kai voi mennä ja olen ollutkin. Lapsille jätskiä ja äidille lasi skumppaa, ei tullut kukaan häätämään pois tai soittanut lasua.
Vierailija kirjoitti:
Ennen alkoholisoitui lähinnä miehet, nykyään tasa-arvon vuoksi toki myös naiset. Maksa ei ole tasa-arvoinen, naisen maksa ei kestä samaa määrää alkoholia kuin miehen.
Itse en vain ymmärrä että miten alkoholismi liittyy siihen että käy kesäpäivänä nauttimassa yhden kylmän juoman terassilla.
Kotona voi juoda vaikka laatikollisen kaljaa eikä siitä kukaan tiedä.