Saako lastenvaunujen kanssa käydä terassilla kaljalla?
Kävelyllä aurinkoisena kesäpäivänä keskustassa vauvan kanssa. Onko sallittua käydä terassilla juomassa yhden oluen, vai tuleeko heti lasu?
Kommentit (209)
Tottakai saa. Se on kätevääkin kun voi lastenvaunuissa salakuljettaa omia kaljojaan. Pysyvät kylmänäkin.
Lapsen toki voi ensin jättää vaikka mummolle hoitoon.
Ei kannata maksaa kortilla, koska jos joku tekee lasun, niin sossu voi kaupan maksutiedoista selvittää henkilöllisyyden. Käteismaksu on anonyymiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on laillista ottaa alaikäinen mukaan anniskelualueelle, kunhan henkilökunta pystyy valvomaan, ettei alaikäinen juo alkoholia.
Käytännössä, jos juot itse kaljaa ja imetät samalla vauvaa, niin en tiedä lasketaanko sitä.Aika harvassa on ne sairaat äidit, jotka juovat alkoholia samalla, kuin imettävät.
Parempi olisi imettää samalla, kun eihän se alkoholi samalla sekunnilla mene sinne maitoon. Eikä vasta sen jälkeen. Tosin yksi olut ei vielä vaikuta mihinkään. Minä, pieni nainen tulen siitä ehkä 0,2 promillen humalaan, joten tuon verran sitä on maidossakin. Taitaa olla enemmän alkoa d-vitamiinitipoissakin.
Kato kun osa palstamammoista ei erota promilleja prosenteista, niin jaksavat jauhaa kuinka hirveää se on, että vauvalleenkin antaa imettämällä samalla alkoholia. :D Kyllä minä vaan ihan rauhassa nautin terassiolueni imettäessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan okei. Minäkin olen ollut useamman kerran, yleensä tosin ruokaravintolan terassilla ja se olut/viinilasillinen menee ruuan kaverina. Mutta en näe syytä, miksi se pelkkä olut olisi pahempi kuin pastalautanen ja olut.
Olin muuten useamman kerran raskaanakin terassilla ja myös baarissa. Join useita laseja alkoholitonta olutta, mutta lasista ei olisi ulkopuolinen tunnistanut alkoholittomaksi. Kukaan ei ole kertaakaan kommentoinut sanallakaan. Ei normaalit ihmiset käy nillittämään tuntemattomille. Eri juttu varmaan, jos olisi näkyvästi humalassa lapsen kanssa tai raskaana.
Mä sain raskaana huudot asiakkaalta kaupassa, kun palautin tyhjiä ollut tölkkejä ja ei ollut tietenkään edes omia....
No huhhuh, Suomi on kyllä outo paikka. Ja sekin, että kuka nyt on edes humalassa jostain lasillisesta. Samaan aikaan Suomi on täynnä oikeita juoppoja, joille ei pullollinen viinaa riitä. Se on kaikki tai ei mitään. Ei eroteta lasillista viiniä/olutta viinapullosta, vaan yhtä juoppo on riippumatta paljonko joi.
Vierailija kirjoitti:
On ok, mutta kyllähän se nyt hieman hölmöltä näyttää. Ei ole mitenkään rikollista, ellet kunnon kännejä riipaise.
Voi teitä suomalaiset!
Muualla ei pidetä mitenkään hölmön näköisenä. Joskin tietysti on niin, että humalahakuista juomista ei harrasteta, mitta Suomessa valitettavan usein.
Juodaan sivistyneesti ja puhutaan terveestä alkoholikulttuurista. Oikeastikko alkoholia pidetään suorastaan sivistyneenä kulttuurina, joka on tärkeää opettaa jo lapsille? Minun mielestäni alkoholittomuus on normaali ja sivistynyt olotila. Ovatkohan lapseni jääneet nyt jotain vaille, kun eivät ole nähneet minun juovan alkoholijuomia. Eivät raukat ole päässeet tarasseillekkaan iloiseen sivistysseuraan.
Myy koko paska. Jenkeissä saat terveestä valkoihoisesta jopa kuusinumeroisen.
Pystyt kännäämään vuosia ja lapsi on turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää juoda edes sitä yhtä alkoholijuomaa?
Tätä voi jokainen miettiä kohdallaan.
Nykyään saa hyviä alkoholittomia drinkkejä, voi juoda myös vettä, mehua, vichyä jne. Valikoima on valtava nykyään. Miksi siis alkoholia?
Miksvittu maksasin käbnistä saamatta känniä?
Miksi pitää juoda edes sitä yhtä alkoholijuomaa?
Tätä voi jokainen miettiä kohdallaan.
Nykyään saa hyviä alkoholittomia drinkkejä, voi juoda myös vettä, mehua, vichyä jne. Valikoima on valtava nykyään. Miksi siis alkoholia?