Saako lastenvaunujen kanssa käydä terassilla kaljalla?
Kävelyllä aurinkoisena kesäpäivänä keskustassa vauvan kanssa. Onko sallittua käydä terassilla juomassa yhden oluen, vai tuleeko heti lasu?
Kommentit (209)
Viksu yrittäjä poistaa sinut heti paikalta!
Olen ollut, mitään ei tapahtunut. Mene rauhassa, kyllä se siitä!
Mistä sitä kukaan tietää onko siinä oluessa alkoholia vai ei.
On ok, mutta kyllähän se nyt hieman hölmöltä näyttää. Ei ole mitenkään rikollista, ellet kunnon kännejä riipaise.
Kannattaa koittaa, näin saa pois ei toivotut lapset.
Tottakai saa. Luuletko, että alkoholin nauttiminen on kielletty vauvaikäisten vanhemmilta?
Totta kai saat ottaa yhden oluen! Vai onko Suomessa eri lait kuin muualla. Kylläkin huomannut kuin v-mäistä kansaa suomalaiset ovat täällä.
Miksi ei? Olen käynyt nauttimassa itse lasillisen ja ostanut taaperolle mehun. Kuuma päivä niin mikä tuossa olisi ongelma 🙂
Suomalaisilla on todella uniikki suhde alkoholiin. Tässä on kerrankin asia, josta voi aidosti puhua "Suomi vs ulkomaat" -asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistiäiti. Lapsi huostaan.
Kai tuo terassilla istuva voisi isäkin olla? Tai isovanhempi. Tai vaikka enon naapuri.
Tässä taas nähdään miten ahdasmielistä ja pikkusieluista jengiä täällä on. Totta kai saa päivä kaljoilla terrassilla käydä. Itsekkin viime kesänä ystävän kanssa usein käytiin ja molimmilla oli vaunut mukana. Ei se sitä tarkoita että on alkoholisti tai huono äiti. Ihme niuhotusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat päästä eroon lapsestasi lopullisesti, kokeile.
Mitä ihmettä? Jos juo yhden oluen? Voi se olla vaikka alkoholiton, niitäkin saa nykyään joka terdeltä.
Suomessa kukkahatut luulevat että kaikki alkoholin käyttö on humalahakuista.
Ei todellakaan voi, pitääkö tätä edes pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan voi, pitääkö tätä edes pohtia.
Miksi ei muka voi? :D
Periaatteessa on laillista ottaa alaikäinen mukaan anniskelualueelle, kunhan henkilökunta pystyy valvomaan, ettei alaikäinen juo alkoholia.
Käytännössä, jos juot itse kaljaa ja imetät samalla vauvaa, niin en tiedä lasketaanko sitä.
Jos haluat päästä eroon lapsestasi lopullisesti, kokeile.