Hirveä yskä. Meinaa tulla oksennus joka kerta kun yskittää.
Kommentit (15)
Ei ole kuumetta. Eilen alkoi nuhalla ja kurkkukivulla. Tänään tuli kamala yskä. Voiko olla jo keuhkokuume?
Ap
Aina kun minulla on kova yskä, niin yökkäys on herkässä. Kurkku varmasti ärtyy niin pahasti.
Keuhkokuume, keuhkoputkentulehdus, tuberkuloosi, hinkuyskä, korona..
Tuntuu siis yskiessä että lima tulee todella alhaalta....
Ap
Nyt on ainakin pääkaupunkiseudulla paljon liikkeellä tuollaista yskittävää flunssaa. Itsellä alkoi viisi päivää sitten ja jyllää yhä, koronakotitestit negatiivisia.
Itse juon paljon kuumaa vettä flunssassa. Pieniä siivuja aina kun tuntuu yskittävän. Auttaa yskänärsytykseen yllättävän hyvin, eikä maksa paljoa. Keitä vvaikka vettä valmiiksi termariin.
Olin josssain flunssassa pari viikkoa sitten ja olen siitä asti ihan tajuttomasti ja tosiaan oksentaminen on ollut lähellä usean kertaa. Nyt on jo lihakset kipeät siitä röhimisestä. Liman tulo on myös runsasta.
Toinen oire ovat nivelkivut. Polviin ja sormiin koskee.
Mulla on astma, mutta ei tällainen yskiminen ole ollut tyypillistä. Lääkitystäkään ei voi enää lisätä.
Mutta ei kyllä vaikuta keuhkoputkentulehdukselta, joita olen sairastanut kymmeniä kertoja, eikä keuhkokuumeeltakaan. Viimeksi mainitun olen sairastanut kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuumetta. Eilen alkoi nuhalla ja kurkkukivulla. Tänään tuli kamala yskä. Voiko olla jo keuhkokuume?
Ap
ei keuhkokuumeessa tarvitse olla kuumetta!
https://www.terve.fi/artikkelit/70832-kuumeeton-keuhkokuume
juo jotain lämmintä niin on helpompaa yskiä, ja varaa lääkäri!
Keuhkokuumeeseen ei liity nuha.
Kuuma hunajavesi auttaa yskään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Keuhkokuume voi tulla myös kuumeettomana, mutta on silti yhtä vaarallinen.
Meillä lapsella sama. Alkoi nuhalla ja kurkkukivulla. Seuraavana yönä kauhea yskä. Yski limaa ihan solkenaan, yökkäili ja sanoi, että rintaan sattuu yskiminen. Koko viikonlopun ollut kova yskä, kurkkukipu loppui ekana päivänä. Kuumetta ei ole ollut. Sanoi, että limaa on niin paljon, että tuntuu ettei saa välillä henkeä.
Ärsyttää kun taas kipeänä. Ollut monta kertaa pitkin vuotta, paljon poissaoloja koulusta, joka onneksi menee siitä huolimatta hyvin.
Koronatesti näytti nyt negaa, sairasti sen tosin kyllä alkuvuodesta. Korona taisi olla
lievin lapsen vuoden sisällä sairastamista flunssista.
Mulla on just korona. Itse tein testin ja positiiviseksi muuttui heti. Arvasin että on tämä sairaus. Milloinkaan ei ole ollut tällaista flunssaa: paha päänsärky, kamala yskä, ajoittainen kuume sekä nuha. Vatsaan sattuu aina, kun yskäisen. Oikein pelkään, että taas alkaa puuska.
Auts.
Mulla tollanen oli keuhkokuume.