Keski-ikäiset! Mitä vierastatte nykykulttuurissa?
Minä vierastan esimerkiksi sitä, että 90-luvulla mallit olivat kauniiita, ja nykyisin eivät.
Silloin myös naiset olivat naisia ja miehet miehiä. Nykyisin on vähän niin sun näin.
Pop-musiikki on nykyisin autotunetettua sontaa.
Muuta?
Kommentit (2707)
Kaiken digitalisoitumista. Palveluiden keskittymistä suuriin keskuksiin niin, ettei mikään enää ole pientä ja lähellä. Yhteiskunta on monella tavalla niin erilainen, krääsäytynyt, ihmisestä vieraantunut, individualismia vahingollisella tavalla korostava ja epäyhteisöllinen, että siitä saisi muutama kymmensivuisen urputus-novellin aikaiseksi. Eli jääköön tällaiseksi yleisviittaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaskiviljelystä luopuminen oli iso virhe.
Minusta kontramarssista luopuminen sodankäynnissä oli virhe. Siinä ehtisi polttaa tupakan ennenkuin olisi taas. ampumisvuorossa edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyihmiset on vieraantuneet oikeasta elämästä ja kokemuksista.
Kukaan ei tee mitään, vaan katsoo youtubesta tai tosi-tv:stä mitä muut tekee.
Kukaan ei ajattele syvällisesti. Asioiden monimutkaisia taustoja ei ymmärretä. Poliitikot vie tätä sakkia tukka putkella.
Suurin murhe on geelikynnet ja silikonit. Kulutusluottoja ja pikavippejä riittää, eletään velkasi.
Pitkän tähtäyksen suunnitelmia ei ole.
Ammatiksi halutaan influensseri tai sisustussuunnittelija."Kukaan ei tee mitään, vaan katsoo youtubesta tai tosi-tv:stä mitä muut tekee".
Tätä olen ihmetellyt oman 15-vuotiaan tyttären kohdalla. Missähän vaiheessa tajuaa, että nuoruus meni jo, eikä sitä saa takaisin. Vai pääseekö nuori helpommalla, kun hauskojen ja jännien kokemusten lisäksi ikävät tai nolotkin jutut jäävät tapahtumatta?
Ai sieltäkin löytyy nuori, joka viettää kaiken aikansa kotona puhelin kädessä tai tv:tä tuijottaen. Ei voi muuta kuin ihmetellä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Työväenluokkaisuuden ja asioiden itse tekemisen halveksunta on tällaiselle 70-luvun lapselle niin outoa.
Nykyään kun huollan prätkääni kadun varressa toisinaan täällä ydinkeskustassa, niin ihmiset lähes käyvät päälle kun toimintani on kuulemma niin halveksuttavaa. Nautin siitä että teen itse, ihmisten mielestä olen säälittävä luuseri koska en käytä huoltoa. 70-luvulla ihailtiin, jos joku teki jotain itse. Nykyään kuuluisi näyttää kuluttajalta, käyttää palveluja. Ruuankin tekeminen itse taitaa nykyään olla jo säälittävää.
Omituiseksi on mennyt.
Tämä sama asenne on rakentajien keskuudessa myös. Suurin osa rakennuttaa avaimet käteen - paketteja, ja itse rakentavia tai itse sisätyöt tekeviä katsotaan vähän alaspäin.
Itse pitkästä rakentajat vielä vähättelevät sitä, vaikka minusta se on upeaa että toiset osaa!
Kaikilla ei myöskään ole varaa ottaa isoa lainaa, tai ei ole läheisiä joita kutsua talkoisiin, ja tekevät silti itse talonsa.
On laskettu, että itse tekemällä säästää kymmeniä tuhansia euroja. Voi olla säälittävää toisten mielestä, mutta asioilla on puolensa.
Kaikkea. Haluan ysärille takas
Sitä en ymmärrä että sukupuolia on kolme ja neljä. On miesoletettuja ja naisoletettuja ja heitä, jotka eivät tiedä keitä oikein ovat. Ennen vanhaa oli vain miehiä ja naisia.
Eniten ihmettelen sitä että ei ole enää niin väliä miten asiat ovat vaan miltä ne näyttää muiden silmissä. Postataan kuvia sosiaaliseen mediaan ja yritetään esittää että ollaan tehty sitä tai tätä, vaikka mitään ei oikeasti ole tehty vaan kuvat ovat lavastettuja. Sitten kun tehdään oikeastikin jotain niin ei keskitytä ja nautita siitä vaan näpsitään vain kuvia ja postaillaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierastan huulitäytteitä ja kaikenlaisia naamaan tungettavia täyteaineita.
Olen 41 ja aloitin työelämässä vuonna 2000. Silloin oli lankapuhelimet ja työtä teit sen minkä ehdit - sitten kotiin.
Nyt sun pitää hoitaa yhtäaikaa sähköposteja, chatteja, Teamsia, kymmentä eri ohjelmaa ja kuulua johonkin työpaikan whatsappiin mikä laulaa tietty viikonloppuisinkin. Pitää osallistua kaikenlaisiin höpöhöpö-koulutuksiin ja kaikkea tekemistä mitataan NPS, ansainta ja ties millä mittareilla. Kaikki tekeminen pitää minuutin tarkkuudella merkitä oikeille projekteille ja tässä kaikenlaisessa tilastoinnissa menee jo helkutisti aikaa päivästä. En yhtään ihmettele jos ihmiset uupuu. Kaipaan sitä lankapuhelinta.
Tästä sun pitää puhua sun pomon ja luottamusmiehen kanssa. Jos siis on liikaa töitä etkä hallitse niitä.
Itse olen hiljentänyt kaikki työpaikkaan ja harrastuksiin liittyvät ryhmät. Soittavat jos on jotain asiaa työajan jälkeen. Koskaan ei ole soitettu. Mulla on kyllä puhelin aina äänettömällä etten kuulisikaan jos soittavat eikä mulla ole mitään velvollisuutta vastaillakaan, jos siitä ei makseta.
Sitä, että turkistarhausta ei ole vieläkään kielletty. Joskus aikaisemmin ihmettelin, miten himmeitä vihreän puolueen jäsenet oikein ovat, kun vastustavat ydinvoimaa. Sitä, että työehtosopimuksen mukainen minimipalkka on usein myös maksimipalkka ja sitä, että suurin puolue voi sanoa, että palkan ei edes kuulu riittää elämiseen. Sitä, että noita sote-asioita ei vaan saada kuntoon, ja kaikkea muuta mahdollista yritetään paitsi niitä toimivia korjaavia toimenpiteitä.
Sitä sontaa mitä tulee joka tuutista; kaikki pitäisi hyväksyä ja ellet ole homo , lesbo , tai jotenkin muuten erilainen olet out. Kouluissa opetetaan että mies voi synnyttää
Ihanteet ovat kaikki jotenkin pakanallisia, ihmiset eivät usko enää mihinkään, tai ehkä rahaan.
Nostetaan luonnottomat asiat jalustalle; joka itseasiassa ärsyttää todella paljon joka ei muutoin vaikuttaisi mitenkään.
Ohjelmien kiintiöt ja elokuvat yleistyneet jossa näitä on..
Some ruokkii ja kulutta ihmiset lopulta loppuun.
Paholaisen keksintö, kaikki pitäisi olla avointa ja julkista, tulee orvellin sarja mieleen jossa ihmisiä kuolemaantuomittin jos tuli liikaa ei tykkäyksiä!!!
Näin niinku alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä että sukupuolia on kolme ja neljä. On miesoletettuja ja naisoletettuja ja heitä, jotka eivät tiedä keitä oikein ovat. Ennen vanhaa oli vain miehiä ja naisia.
Suurin osa noista, jotka eivät tiedä mitä ovat, eivät oikeasti ole kuin huomionhaluisia ja epävarmoja ihmisiä. Seta vielä lietsoo ihmisiä mukaan hommiinsa ja tekee lisää epävarmoja ihmisiä. Sunnuntain Aamulehdessä psykiatri kertoi, että ihmiset voivat huonosti ja päättelevät pahan olon johtuvan sukupuolesta.
Tv-ohjelmien muuttuminen ala-arvoisiksi. Ennen show-nimellä olevat ohjelmat olivat katsottavia ja opettaviakin viihdeohjelmia, mutta nykyisin ne ovat älytöntä kohellusta. Ihan kuin ihmiset olisivat jotenkin tyhmääntyneet.
On lakattu välittämästä muista ihmisistä varsinkin vanhemmista ja isovanhemmista ja tämä sama opetetaan jo lapsillekin. Ennen käytiin kylässä koko perheellä tapaamassa isovanhempia ja sukulaisia. Vanhuksia pidetään vain kuluerinä.
Mitenhän edellisestä vanhusten välittämisestä johtaen miten nykyisin nuoremmat ihmiset käyvät hautausmaalla? Tähän asti on ollut selvää, että omaisten haudoilla käydään niitä hoitamassa, mutta miten jatkossa? Onko sinnekään enää aikaa mennä?
Reaktio- ja unpacking-videoita!
Laiskuutta, ahneutta ja itserakkautta!
Surullista sanoa, mutta tahallista ilkeyttä. Kulutusjuhlia. Liikkumattomuutta. Valmisruokia.
Näiden lisäksi on paljon hyvääkin.
Ettei uskalla flirttailla ja vihjailla ennen kuin on pomminvarma molemminpuolista kiinnostuksesta.
Kun lakkautettiin terveyskeskukset ja omalääkärit. Asiat päätettiin nopeasti omassa kaupungissa tai kunnassa eikä hitaasti isossa sotessa.
Oli sairaaloissa vuodeosastot ja vanhainkodit mihin vanhukset pääsi eikä ketään pidetty yksin kotonaan.
Kotipalvelun työntekijöillä oli aikaa vanhuksen luona keittää kahvit, juoda ne ja jutella, pestä ikkunat ja tehdä lumityöt pihapolulta.
Nykykulttuurissa? 🤣Ei ysäri mitään kivikautta ollut. Sama paska eri paketissa
Oli reilusti tytöt ja pojat eikä mitään oletettuja.
Kouluissa sai laulaa enkeli taivaan ja suvivirren, sai esittää joulukuvaelman ja tiernapojat.
Mielestäni kaskiviljelystä luopuminen oli iso virhe.