Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa uskotaan sitkeästi, että Suomessa on maailman paras koulujärjestelmä, maailman paras terveydenhuolto, maailman paras sosiaalitukijärjestelmä, maailman puhtain ruoka ja maailman onnellisimmat ihmiset

Vierailija
08.05.2022 |

Tämän takia Suomen päministeriä ylistetään laajalti ympäri maailman. Milloin tämä kupla puhkeaa?

Kommentit (911)

Vierailija
761/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin hyvä ketju, voisko joku lähettää tämän Sanna Marinille ja Sauli Niinistölle.

Hyvä, suomalaiset ovat heränneet ihmettelemään mitä meidän veroeuroilla, joita maksamme ihan hel...ti, tehdään. 

Nyt tuhlataan ihan järjettömästi uuteen Soteen, kun olisi pitänyt tehdä Omalääkäri järjestelmä, kuten niin monissa muissakin maissa on.

Mutta, sitä saadaan mitä tilataan. Nämä kaikki kirjoittajat potenssiin sata, kun saataisi barrikadeille vaatimaan parempaa, niin eurot alkaisivat valumaan meille, tavalliselle kansalaiselle.

Vierailija
762/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

752: mihin on kadonnut ihmisten vilpitön halu auttaa ilman rahaa ja vastapalveluksia,sitä saa ihmetellä.

Koska työstä ei makseta enää tes-palkkaa niin vapaa-ajalla ei tehdä enää ilmaiseksi mitään.

Ennen oli tehtaita mistä ihmiset saivat tes-palkkaa, he pystyivät rakentamaan omakotitalot ja mökit ja matkustamaan ulkomaille. Heillä oli halu auttaa toisia esim. talkootöitä tehtiin paljon ja käytiin siivoamassa tutuille.

Nyt nuoremmat joutuvat työkokeiluun mistä saa 700 kuukaudessa, jos ei ole yhtään sairaspäivää ja asuvat vuokralla. He eivät halua auttaa ketään ilmaiseksi, on saatava rahaa, jos esim. pesee jollekin ikkunan.

Monilta puuttuu tänä päivänä vilpitön halua auttaa ilman mitään takaajatuksia, edes toista auteta jos kaatuu esim liukkaalla kadulla tai joku hätilanne,monet rupeaa kuvamaan tai mitä sekin lehtijuttu vuosia sitten kolarista jossa oli kuollut ihminen ja joku alkoi sen kuolleen kanssa poseeramaan tai oikeastaan ihminen otti kuvia kuollut vieressään ja nauroi vaan,tosi hämmentävää ja julmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapanteri. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi olisi ihan kiva maa jos ei olisi suomalaisia.

Suomalaiset vähenevät hyvää vauhtia ja kiihtyvästi. 

Monissa työpaikoissa ulkomaalaisia varsinkin tällä siivousalalla missä itse oon eivät osaa suomea ja englannilla pakko mennä, olen huomannut sen asian että englantia joka paikassa nykyään puhutaan tai jotain muuta kieltä kuin suomen kieltä,kohta kaikki palvelutkin vaan englanniksi tai jollain muulla kuin suomen kielellä.

Olin palkkatukityössä ja puhelinpalvelu asiakkaille oli suomeksi ja englanniksi.

Englantia on pakko nykyään osata.

Vierailija
764/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kdgöfdglödlf kirjoitti:

Hemmetin hyvä ketju, voisko joku lähettää tämän Sanna Marinille ja Sauli Niinistölle.

Hyvä, suomalaiset ovat heränneet ihmettelemään mitä meidän veroeuroilla, joita maksamme ihan hel...ti, tehdään. 

Nyt tuhlataan ihan järjettömästi uuteen Soteen, kun olisi pitänyt tehdä Omalääkäri järjestelmä, kuten niin monissa muissakin maissa on.

Mutta, sitä saadaan mitä tilataan. Nämä kaikki kirjoittajat potenssiin sata, kun saataisi barrikadeille vaatimaan parempaa, niin eurot alkaisivat valumaan meille, tavalliselle kansalaiselle.

Monet on lähettänyt mutta niihin ei ignoorata,lisäksi meidän vero eurot huvennut miljardeittain muihin eu maihin. Ja nyt kaikenmaailman pilipali juttuihin kuten esim kompostivero tms,kohta varmaan keksitään kohta ottaa hengitysilmasta veroa!!

Vierailija
765/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te täällä vauva-palstalla valitatte. Laittakaa viestiä eduskuntaan niille ihmisille jotka asioista päättävät.

Eiköhän monet ole laittanut vuosikausia viestejä eduskuntaan,monet viestit ignoorataan ja menevät roskapostiin,paitsi jos ei ole kehuja tms. Eli ei kannata.

Just näin. itse laitoin sähköpostin lisäksi palautetta sosiaali- ja terveysministereille Sipilän aikaan ihan kirjepostilla, mutta en saanut koskaan edes kuittausta että ko. ministeriön kirjaamo on saanut kirjeeni. Varmaan jo Postin lajittelukeskuksessa ohjaavat nuo suoraan silppuriin jos lähettäjäksi on merkitty yksityishenkilö.

Vierailija
766/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

752: mihin on kadonnut ihmisten vilpitön halu auttaa ilman rahaa ja vastapalveluksia,sitä saa ihmetellä.

Koska työstä ei makseta enää tes-palkkaa niin vapaa-ajalla ei tehdä enää ilmaiseksi mitään.

Ennen oli tehtaita mistä ihmiset saivat tes-palkkaa, he pystyivät rakentamaan omakotitalot ja mökit ja matkustamaan ulkomaille. Heillä oli halu auttaa toisia esim. talkootöitä tehtiin paljon ja käytiin siivoamassa tutuille.

Nyt nuoremmat joutuvat työkokeiluun mistä saa 700 kuukaudessa, jos ei ole yhtään sairaspäivää ja asuvat vuokralla. He eivät halua auttaa ketään ilmaiseksi, on saatava rahaa, jos esim. pesee jollekin ikkunan.

Monilta puuttuu tänä päivänä vilpitön halua auttaa ilman mitään takaajatuksia, edes toista auteta jos kaatuu esim liukkaalla kadulla tai joku hätilanne,monet rupeaa kuvamaan tai mitä sekin lehtijuttu vuosia sitten kolarista jossa oli kuollut ihminen ja joku alkoi sen kuolleen kanssa poseeramaan tai oikeastaan ihminen otti kuvia kuollut vieressään ja nauroi vaan,tosi hämmentävää ja julmaa.

Työttömät tekevät työkokeiluja ja silti heitä koko ajan haukutaan. Ei siinä ketään halua enää auttaa. Voi tulla vaikka syytteet jostain.

Vierailija
767/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapanteri. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa työpaikoissa ulkomaalaisia varsinkin tällä siivousalalla missä itse oon eivät osaa suomea ja englannilla pakko mennä, olen huomannut sen asian että englantia joka paikassa nykyään puhutaan tai jotain muuta kieltä kuin suomen kieltä,kohta kaikki palvelutkin vaan englanniksi tai jollain muulla kuin suomen kielellä.

Olin palkkatukityössä ja puhelinpalvelu asiakkaille oli suomeksi ja englanniksi.

Kenenkään ei ole pakko osata muuta kieltä kuin oman kotimaan kieltä omassa kotimaassaan,kaikki ei edes osaa englantia tai osaa huonosti, itse en ole alkanut ketään perehdyttämään englanniksi,olen sanonut työnantajalle ettei työntekijän tehtävä omassa kotimaassaan ole pakko puhua englantia.

Vierailija
768/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valittamista tämä ketju. Toisilla vaan aina menee huonosti.

Vierailija
769/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä ja sosiaaliohjaajien ongelma on järjestää eläkeläisten palvelut, kun omaiset ei osallistu.

Nuoremmilta on otettu autorahat pois niin eivät he edes pysty kulkemaan eläkkeellä olevien vanhempiensa luo.

Päättäjät haluavat, että nuoret ovat kotona lepäilemässä ja kaupungin kodinhoitajat hoitavat eläkeläiset.

On se kyllä kivempi katsoa kotona telkkaria ja lepäillä, kuin lähteä talvikeleillä tai kovilla helteillä autolla ajamaan ja siivoamaan eläkeläisen kotia.

Päättäjät ajattelevat nuorten lepäämistä.

Nyt on tulossa kesä ja helteet, päättäjät haluavat, että työttömät ottavat aurinkoa.

Ei haluta, että nuoremmilla olisi rahaa autoon ja he lähtisivät siivoamaan eläkkeellä olevien vanhempiensa kotia tai kuljettamaan eläkeläistä lääkäriin tai kauppaan. Ja nykyään eläkeläisillä on se yksi lapsi.

Hoitajat haluavat tulla kelataksia vastaan sairaalan eteiseen ja kävellä eläkeläisen kanssa laboratoriokokeisiin.

Omaiset pelataan pois systeemeistä.

Ei ole enää 10 lasta ja kaikilla auto ja tehdastyöpaikka.

Täh? No ei todellakaan. Ei ole hoitajia tuohon.

Vierailija
770/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapanteri. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko osata muuta kieltä kuin oman kotimaan kieltä omassa kotimaassaan,kaikki ei edes osaa englantia tai osaa huonosti, itse en ole alkanut ketään perehdyttämään englanniksi,olen sanonut työnantajalle ettei työntekijän tehtävä omassa kotimaassaan ole pakko puhua englantia.

Palkkatukitöihin oli tunnin haastattelu ja useampi hakija. Jos et osaa englantia niin et pääse töihin.

Vierailija
771/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä ja sosiaaliohjaajien ongelma on järjestää eläkeläisten palvelut, kun omaiset ei osallistu.

Nuoremmilta on otettu autorahat pois niin eivät he edes pysty kulkemaan eläkkeellä olevien vanhempiensa luo.

Päättäjät haluavat, että nuoret ovat kotona lepäilemässä ja kaupungin kodinhoitajat hoitavat eläkeläiset.

On se kyllä kivempi katsoa kotona telkkaria ja lepäillä, kuin lähteä talvikeleillä tai kovilla helteillä autolla ajamaan ja siivoamaan eläkeläisen kotia.

Päättäjät ajattelevat nuorten lepäämistä.

Nyt on tulossa kesä ja helteet, päättäjät haluavat, että työttömät ottavat aurinkoa.

Ei haluta, että nuoremmilla olisi rahaa autoon ja he lähtisivät siivoamaan eläkkeellä olevien vanhempiensa kotia tai kuljettamaan eläkeläistä lääkäriin tai kauppaan. Ja nykyään eläkeläisillä on se yksi lapsi.

Hoitajat haluavat tulla kelataksia vastaan sairaalan eteiseen ja kävellä eläkeläisen kanssa laboratoriokokeisiin.

Omaiset pelataan pois systeemeistä.

Ei ole enää 10 lasta ja kaikilla auto ja tehdastyöpaikka.

Täh? No ei todellakaan. Ei ole hoitajia tuohon.

Pakko, ei vanhukset yksin laboratorioon löydä.

Vierailija
772/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapanteri. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukitöihin oli tunnin haastattelu ja useampi hakija. Jos et osaa englantia niin et pääse töihin.

Tuo haastattelu oli teamsilla kotona eli se pitää osata asentaa itse. Ei kukaan tule työkkäristä auttamaan.

Vierailija
773/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapanteri. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo haastattelu oli teamsilla kotona eli se pitää osata asentaa itse. Ei kukaan tule työkkäristä auttamaan.

Palkkatukityössä piti myös älypuhelin asentaa itse ja tietokoneelle ohjelmat ja päivitykset. Ei nykyään kukaan missään mitään auta ja työpaikka vaihtuu koko ajan.

Vierailija
774/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, koulujärjestelmä on pilattu inkluusiolla.

Toiseksi, sosiaalitukijärjestelmä on sekava ja syrjivä. Esim. lapsiperheet saa todella hyvät tuet, kun vaikka sairaat joutuvat maksamaan itsensä kipeiksi, no pun intended.

Kolmanneksi, tarvitseeko edes mainita miten huono on terveydenhuollon tila? Apua ei saa, ja toisin kuin on mainostettu, hoito ei ole ilmaista. Tiesittekö, että pitkäaikaissairas maksaa erikseen lääkekaton, käyntimaksukaton ja kuljetuskaton. Ja osastohoidossa ei ole kattoa! Eli voit joutua pulittamaan vaikka kymmeniä tuhansia.

Vierailija
775/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapanteri. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukityössä piti myös älypuhelin asentaa itse ja tietokoneelle ohjelmat ja päivitykset. Ei nykyään kukaan missään mitään auta ja työpaikka vaihtuu koko ajan.

No, se hyvä puoli, että osaan itse laittaa sim kortin puhelimeen ja asentaa sen kokonaan itse.

Vierailija
776/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semionnellinen hölmö kansa jota fiksummat EU-maat vie kuin pässiä narussa.

Terveydenhuolto toimii suht hyvin, sen myönnän.

Koulutus on halpaa muttei järin laadukasta ja taso laskee koko ajan.

Suomalaiset ovat useimpiin muihin eurooppalaisiin verrattuna köyhiä ja rumia.

Köyhät, rumat ja muutenkin paskat suomalaiset, sanoo suomalainen. :'D

No suomalainenhan tuntee parhaiten suomalaiset. Ei muista kansalaisuuksista voi osata mitään sanoakaan, kun ei tunne koko porukkaa=)

Vierailija
777/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiseksi, sosiaalitukijärjestelmä on sekava ja syrjivä. Esim. lapsiperheet saa todella hyvät tuet, kun vaikka sairaat joutuvat maksamaan itsensä kipeiksi, no pun intended.

Kolmanneksi, tarvitseeko edes mainita miten huono on terveydenhuollon tila? Apua ei saa, ja toisin kuin on mainostettu, hoito ei ole ilmaista. Tiesittekö, että pitkäaikaissairas maksaa erikseen lääkekaton, käyntimaksukaton ja kuljetuskaton. Ja osastohoidossa ei ole kattoa! Eli voit joutua pulittamaan vaikka kymmeniä tuhansia.

Ei lapsiperheet saa hyviä tukia esim. minä sain työmarkkinatuen 660 ja lapsilisää 200. Puoliso tienasi 1600 netto niin ei tuohon saanut vuokralla asuessa muita tukia. Haettiin kelalta, mutta kieltävä vastaus. Ja meillä on 2 lasta.

Vierailija
778/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huolestuttaa tässä "propagandassa" (tajusin juuri, että laitoin lainausmerkit koska kyseessä on Suomi eli selvästi on uponnut itseenikin joiltain osin ja lainausmerkit kuuluisi jättää pois) se, että kun kovasti esitetään asioiden olevan erinomaisen hyvin, ei mietitä saati tehdä parannuksia mihinkään. Tällä asenteella ei pitkälle pötkitä. Minunkin silmäni avautuivat ulkomaille muuton seurauksena (nyt kokemusta monestakin eri maasta enkä ole palaamassa Suomeen).

Korostan vielä, että tarkoitin nimenomaan parannuksia eli parempaa eli laadukkaampaa, toimivampaa, luotettavampaa. Ei siis säästöjä ja "tehostamista", sitä Suomessa tehdään aivan liikaakin edellämainittujen kustannuksella. Kunpa tajuaisivat, että voisi toimia toisinkin.

Suomessa ei säästetä eikä tehosteta. Ne ovat sanoja jotka kuulostavat hyvältä mutta todellisuudessa näitä sanoja käytetään todellisuuden peittämisessä. Suomessa ei ole todellista valinnanvaraa, anastaja, riistäjä ja virkavalta vievät kaiken.

Suomessa kaikki on kallista ja tehotonta. Todella erikoista. Ihmiset maksavat jatkuvasti enemmän kaikesta ja kaikkea. Silti parannuksia ei näy. Asiat menevät sen sijaan takapakkia. Miten tämä on edes mahdollista, ja sekin vielä että kansalaiset hyväksyvät sen?

Vierailija
779/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsiperheet saa hyviä tukia esim. minä sain työmarkkinatuen 660 ja lapsilisää 200. Puoliso tienasi 1600 netto niin ei tuohon saanut vuokralla asuessa muita tukia. Haettiin kelalta, mutta kieltävä vastaus. Ja meillä on 2 lasta.

Minimieläke on 836 eli eläkeläispariskunta voi saada yhtä paljon rahaa, vaikka heitä on vain 2 eikä kumpikaan käy töissä.

Vierailija
780/911 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten mua hämmästyttää näissä ne valittajat, jotka ovat jo neljättä kertaa paluumuuttajia, ollaan asuttu ihanassa USAssa, mahtavassa Espanjassa, parhaassa Saksassa ja niin hienossa Singaporessa. Aina on vain pahempi kylttyyrishokki tulla takaisinnyyh

Miksi ampua itseään jalkaan monta kertaa, eiköhän expattikin nyt saisi järjestettyä pysyvän asumisen jonnekin. Ettei tarttisi aina tulla kärsimään tänne ihan hirveään Suomeen 😂