Suomessa uskotaan sitkeästi, että Suomessa on maailman paras koulujärjestelmä, maailman paras terveydenhuolto, maailman paras sosiaalitukijärjestelmä, maailman puhtain ruoka ja maailman onnellisimmat ihmiset
Tämän takia Suomen päministeriä ylistetään laajalti ympäri maailman. Milloin tämä kupla puhkeaa?
Kommentit (911)
Se on sitä samaa eri paketissa kuin uskomus Venäjällä, että...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomessa kukaan usko asioiden olevan täällä hyvin. Ulkomailla uskovat, vaikka suomalaiset miten väittäisivät vastaan.
Kyllä uskovat, ainakin vanhempi väki. Mulle, Saksassa asuvalle on kommentoitu, että eikö mun kannatraisi synnyttää Suomessa tai tuoda lapset ilmaiseen kouluun sinne Suomeen, tai että eikö ole harmi kun "lapset ei voi kävellä Saksassa yksin kouluun", tai että eikö lapsilisien takia kannattais asua Suomessa.
Suomi on ihana ja rakas maa, mutta täynnä tietämätöntä porukkaa.:D Juu, alkuaikoina meillekin vihjailtiin tälläisia. Sitten kerroin, että lapsilisä Saksassa on 218€/kk vs. Suomen rupunen 94€ niin kyllä alaleuka väpätti kyselijällä.
Ja jopa virossakin on paremmat lapsiperheen tuet kuin suomessa. 😃
Meillä budjetti menee eläkeläisiin. Sitä voit käydä katsomassa.
Lukuja löydät myös THL: n sivuilta, siellä on luvut paljonko eläkeläisten terveydenhoito jne. maksaa.
Miksi ei muissakin maissa menisi eläkeläisiin?
Meillä eläkeläisiä on eniten suhteessa väkilukuun, kuin muissa Euroopan maissa.
Suomessa väkiluku on 5,5 miljoonaa, josta
1,6 miljoonaa eläkeläisiä.Ihan nykyisten eläkeläisten syy kun eivät tehneet tarpeeksi lapsia ja kun kasvattivat naisista feministisiä prinsessoja, joille kelpaa vain väh. 8/10 -tason miehet parisuhteeseen, mutta jotka eivät ehkä edes itse jaksa kuitenkaan uusia lapsia/veronmaksajia tehdä. Sellaista se on, voi voi. Olisikohan ihan itse kannattanut säästää ja sijoittaa, eikä luottaa valtiossa kaikkeen? Mutta suomalaiset ovat kuin lellittyjä pikkulapsia, että itsestään ei haluta ottaa vastuuta, vaan vanhemman eli valtion pitäisi hoitaa kaikki.
Niin, työttömät hyllyttävät työttömyyskorvauksella tavaroita kaupoissa, kun kauppias repii voitot itselleen?
Oletko kauppiaan lapsi, jos olet niin emme tykkää sinusta.
Vastasitkohan ihan oikeaan viestiin? Miten työtön ja kauppias liittyvät tähän? Itse olen ollut tasan "ei koskaan" työtön, elikä olen nostanut valtiolta tasan 0 euroa sossutukia. En siis ole muille veronmaksajille rasite (ja ymmärrän kyllä että kaikille ei töitä riitä, mutta jotkut loisivat tahallaan), vaan olen ennemmin tehnyt vaikka "p4skatöitä" kuin että makaisin työttömänä. Mitä tulee kauppiaisiin, niin K-ketjuhan teki historian suurimman tuloksen juuri, elikä kauppiaalla menee hyvin, samalla kun tilalliset ovat menossa konkurssiin kun kulut nousevat pilviin ja kauppiaat eivät suostu maksamaan heille enempää ja Suomen surkea VelkaViisikko ei suostu tukemaan tilallisia (ennen syksyä ainakaan ja se ei auta tämän kesän satoon). Kannattaa varautua ensi talven ruokapulaan ostamalla säilykkeitä. Itse olen töitä tehnyt aina ja sijoitellut varojani ja muutenkin elänyt vastuullisesti. Seurustellut en ole koskaan, koska naiset ovat nirppanokkia. Miksi muuten puhut "me"-muodossa? Kuka tämä "me" on ja antaako jokainen edustamasi henkilö sinulle mandaatin puhua heidän puolestaan? Vai onko se vain helpompaa piiloutua ryhmän taakse eikä esiintyä yksilönä ja ottaa vastuuta yksilönä?
Työttömiä on 500 000. Ne työttömät jotka ovat työkokeilussa, palkkatuella, kursseille jne. eivät ole työttömyysluvuissa mukana.
Työttömiä on palkkatuella ja työmarkkinatuella melkein kaikissa valtion ja kaupungin yksiköissä töissä sekä yksityisissä yrityksissä.
Mutta mitä ymmärtäisit, kun elät omassa kuplassasi?
Ja työttömillä on työvaatteet, jos niitä työpaikalla käytetään, et siis erota heitä vakituisista työntekijöistä.
Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa ja niitä maksetaan myös eläkeläisille ja työssä käyville. Puolison kanssa asuva työtön ei saa sossutukia vain työmarkkkinatuen.
Lehdessä oli juttu eläkeläisestä joka sai toimeentulotukea lääkkeisiin eli yhteensä rahaa 1500 netto kuukaudessa.
Luin juuri eräästä vertailusta, jossa Suomelle laskettiin eduksi, että oli harvaanasuttu ja pinta-ala oli suurempi kuin maissa, joihin sitä siinä verrattiin. Jos olisi verrattu Venäjään, olisi varmasti hävinnytainakin noissa vertailukohteissa.
Suomen sisäisessä vertailussa lasketaan useimmiten, että hesalainen tarvitsee korkeammat tulot, kun asuminen on kallista. Vaan on helvempaa, kun kaupat ja terveydenhoito on paljon lähempänä. Se jää useimmiten sanomatta. -lapsi tarvitsee uudet kengät: aja 100km lähimpään kenkäkauppaan. Auto pitää katsastaa: aja 46km toiseen suuntaan. Pitää päästä työpaikalle: aja 150km. Siis yhdensuuntaisia matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomessa kukaan usko asioiden olevan täällä hyvin. Ulkomailla uskovat, vaikka suomalaiset miten väittäisivät vastaan.
Kyllä uskovat, ainakin vanhempi väki. Mulle, Saksassa asuvalle on kommentoitu, että eikö mun kannatraisi synnyttää Suomessa tai tuoda lapset ilmaiseen kouluun sinne Suomeen, tai että eikö ole harmi kun "lapset ei voi kävellä Saksassa yksin kouluun", tai että eikö lapsilisien takia kannattais asua Suomessa.
Suomi on ihana ja rakas maa, mutta täynnä tietämätöntä porukkaa.:D Juu, alkuaikoina meillekin vihjailtiin tälläisia. Sitten kerroin, että lapsilisä Saksassa on 218€/kk vs. Suomen rupunen 94€ niin kyllä alaleuka väpätti kyselijällä.
Lukuja löydät myös THL: n sivuilta, siellä on luvut paljonko eläkeläisten terveydenhoito jne. maksaa.
1,6 miljoonaa eläkeläisiä.Ihan nykyisten eläkeläisten syy kun eivät tehneet tarpeeksi lapsia ja kun kasvattivat naisista feministisiä prinsessoja, joille kelpaa vain väh. 8/10 -tason miehet parisuhteeseen, mutta jotka eivät ehkä edes itse jaksa kuitenkaan uusia lapsia/veronmaksajia tehdä. Sellaista se on, voi voi. Olisikohan ihan itse kannattanut säästää ja sijoittaa, eikä luottaa valtiossa kaikkeen? Mutta suomalaiset ovat kuin lellittyjä pikkulapsia, että itsestään ei haluta ottaa vastuuta, vaan vanhemman eli valtion pitäisi hoitaa kaikki.
Niin, työttömät hyllyttävät työttömyyskorvauksella tavaroita kaupoissa, kun kauppias repii voitot itselleen?
Vastasitkohan ihan oikeaan viestiin? Miten työtön ja kauppias liittyvät tähän? Itse olen ollut tasan "ei koskaan" työtön, elikä olen nostanut valtiolta tasan 0 euroa sossutukia. En siis ole muille veronmaksajille rasite (ja ymmärrän kyllä että kaikille ei töitä riitä, mutta jotkut loisivat tahallaan), vaan olen ennemmin tehnyt vaikka "p4skatöitä" kuin että makaisin työttömänä. Mitä tulee kauppiaisiin, niin K-ketjuhan teki historian suurimman tuloksen juuri, elikä kauppiaalla menee hyvin, samalla kun tilalliset ovat menossa konkurssiin kun kulut nousevat pilviin ja kauppiaat eivät suostu maksamaan heille enempää ja Suomen surkea VelkaViisikko ei suostu tukemaan tilallisia (ennen syksyä ainakaan ja se ei auta tämän kesän satoon). Kannattaa varautua ensi talven ruokapulaan ostamalla säilykkeitä. Itse olen töitä tehnyt aina ja sijoitellut varojani ja muutenkin elänyt vastuullisesti. Seurustellut en ole koskaan, koska naiset ovat nirppanokkia. Miksi muuten puhut "me"-muodossa? Kuka tämä "me" on ja antaako jokainen edustamasi henkilö sinulle mandaatin puhua heidän puolestaan? Vai onko se vain helpompaa piiloutua ryhmän taakse eikä esiintyä yksilönä ja ottaa vastuuta yksilönä?
Työttömiä on 500 000. Ne työttömät jotka ovat työkokeilussa, palkkatuella, kursseille jne. eivät ole työttömyysluvuissa mukana.
Työttömiä on palkkatuella ja työmarkkinatuella melkein kaikissa valtion ja kaupungin yksiköissä töissä sekä yksityisissä yrityksissä.
Ja työttömillä on työvaatteet, jos niitä työpaikalla käytetään, et siis erota heitä vakituisista työntekijöistä.
Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa ja niitä maksetaan myös eläkeläisille ja työssä käyville. Puolison kanssa asuva työtön ei saa sossutukia vain työmarkkkinatuen.
"Mutta mitä ymmärtäisit, kun elät omassa kuplassasi?"
Mitä ihmettä sinä nyt oikein minulle avaudut noista tilastoista (olen itsekin lukenut paljon kaikenlaisia tilastoja eri aiheista)? No jos se tekee hyvää mielenterveydellesi, niin ei kai siitä haittaakaan ole. Olen nimittäin ihan tavallinen rehellinen työntekijä/mies, joka on yrittänyt aina tehdä "kuten pitää" ja olen säästänyt ja sijoitellut rahojani. Oletko itse siis työtön/työmarkkinatuella työtä tekevä? No mitä tekisit jos olisit minä? Elikä saisit normaalia palkkaa jne.? Mihin sulla menisi rahat silloin? Röökiin ja viinaan? Itse haen viinat laivalta ja säästelen tosiaan erilaisiin sijoituksiin joka kk. Meneekö tämä tunteisiin? Ja mikä ihmeen kupla? Onko normaali töissä käyminen jotain kuplaa? Ja se, että käyttää palkasta aina osan sijoituksiin ja loput säästää tililleen, on erittäin vastuullista. Niin ja osingoistakin maksetaan verot ja kaikesta muustakin, joten mitä sinä valitat minulle?
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossa ei ole kehumista, ja tilanne tulee vain pahenemaan kun hoitsujen palkankorotusvaatimukset pahentaa tilannetta.
Muuten asiat on paremmin kuin useassa maassa.
Mutta tämähän on venäläistrollien ketju, mikä on jäänyt monelta huomaamatta. Tarkoitus vain ja ainoastaan aiheuttaa tyytymättömyyttä.
Miten jotkut näkee venäjätrolleja jokapuolella? Etkö todellakaan usko, etteivät kaikki suomalaiset ajattele samoin? Typerä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä nyt oikein minulle avaudut noista tilastoista (olen itsekin lukenut paljon kaikenlaisia tilastoja eri aiheista)? No jos se tekee hyvää mielenterveydellesi, niin ei kai siitä haittaakaan ole. Olen nimittäin ihan tavallinen rehellinen työntekijä/mies, joka on yrittänyt aina tehdä "kuten pitää" ja olen säästänyt ja sijoitellut rahojani. Oletko itse siis työtön/työmarkkinatuella työtä tekevä? No mitä tekisit jos olisit minä? Elikä saisit normaalia palkkaa jne.? Mihin sulla menisi rahat silloin? Röökiin ja viinaan? Itse haen viinat laivalta ja säästelen tosiaan erilaisiin sijoituksiin joka kk. Meneekö tämä tunteisiin? Ja mikä ihmeen kupla? Onko normaali töissä käyminen jotain kuplaa? Ja se, että käyttää palkasta aina osan sijoituksiin ja loput säästää tililleen, on erittäin vastuullista. Niin ja osingoistakin maksetaan verot ja kaikesta muustakin, joten mitä sinä valitat minulle?
Olen lukenut ylioppilaaksi, suorittanut ammattikoulututkinnon ja ammattikorkeakoulututkinnon ja minulla on 2 lasta, olen naimisissa.
Olen ollut viimeisen 4 vuoden aikana 2 kertaa palkkatukityössä, toinen kesti 8 kuukautta, toinen vuoden sekä 7 kuukautta työkokeilussa.
En polta tupakkaa enkä juo alkoholia.
Sinunlaisesi bessewisser mies ärsyttää, olet työttömien maailmasta ihan pihalla.
Työttömät eivät ole vain kotona.
Ja kyllä on väärin että työttömät laitetaan karenssin uhalla työmarkkinatuella töihin.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, minimieläke 836 joten varmasti olisi rahaa maksaa työttömillekin töistä palkkaa eikä työmarkkinatukea.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maailman kallein koulutus ja maailman kallein terveydenhuolto.
Minä maksan veroja joka kuukausi noin 1500e omasta 2800e/kk bruttopalkastani.
Omistan auton ja asuntolainaa on.
Jonka päälle tulee vielä työnantajan maksamat verot ja maksut.
Valtio maksaa tuon palkkatuen. Meillä kaupunki ei palkkaa 700 eläkkeelle jäävän tilalle ketään.
Ja sitten työttömiä vielä kehdataan haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole maailman paras terveydenhuolto, Treella ei ainakaan saa hammashuoltoa eikä terveydenhuoltoakaan. Paitsi tietenkin nämä mamuilijat.
Sakasalainen vaihtari naureskeli linja-autossa suomalaiselle terveydenhoidolle. Sanoi jonottaneensa viikonloppuna 9 tuntia lääkärille ja saaneensa lääkäriltä reseptin Buranaan jonka olisi saanut apteekista ilman reseptiä.
Ja siksihän sen on pakko olla totta, koska yksi saksalainen vaihto-oppilas näin sanoo yhden kerran perusteella.
Kyllä nuo työttömyyskorvauksella tehtävät työt millä ei saa lainaa valkenevat vielä ihmisille, kun he yrittävät myydä perikuntien asuntoja.
Kyllä ihmettelee tätä politiikka, että he ovat, siis poliitikot, S-marketin hallituksessa suurin osa ja myös osa myös K-ketjun, niin heillä myös hallinnossa entisiä poliitikkoja. Eli pyöröovi syndrooma, jossa poliitikot tienaavat yhä enemmän rahaa ja hävittivät kaikki pienet kaupat. Peter Fagernäs narahti huumekaupoista, mutta onkin nyt K-kaupan hallituksessa? Tämä ei toki suju tavalliselta ihmiseltä. Poliitikot tienaavat yhä enemmän rahaa näillä kytkykaupoillaan. Ei tee mieli enää äänestää. Ja ne hyvät ihmiset, jotka ovat oikeasti kansalaisten puolella, niin heidät hävitetään heti. Toki poliitikot saavat rahaa näiltä yrityksiltä esim. kansalaisten äänestämiseen ym. Koska hyvillä ihmisillä, siis hyvä poliitikko ei pidä kytkykauppoja muiden yritysten kanssa. Ja poliitikko aina vähentää köyhiltä, mutta tuleeko se päivä ikinä, että yritykset tai edes poliitikko vähentää omaa palkkaansa? Ja sanotaan, että jostain tulee vähentää, mutta ei toki heitä koske tämä vähennys omista palkoista?
Onnellinen kansa juu, mutta palkkaansa kukaan ei ole tyytyväinen.
Lisää liksaa pitäs saada tonni kuussa ainakin.
Kun työtön on tietyn aikaa työttömänä joutuu kaupunki maksamaan puolet tuosta työmarkkinatuesta niin kauan kun työtön aktivoidaan. Kun työkkäri laittaa työttömän työkokeiluun niin valtio alkaa taas maksamaan tuon työmarkkinatuen kokonaan. Silti moni kaupunki maksaa miljoonia sakkomaksuja, voitte itse etsiä aiheesta tietoa netistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin suomenhaukkumisketju lienee ryssäläistä alkuperää.
Siellä ne ressukat istuttelee perunoita ja toivovat ettei nälkä yllättäisi. Yrittävät piristää mieltää Suomea haukkumalla.
Suomessa on tällaisia ihmisiä. Ja sitten ihmetellään, että asiat menevät huonoon suuntaan.
Suomi liittyi EU:hun 1995 eikä sen jälkeen ole ollut talouspoliittisia vaihtoehtoja, koska asioita ei enää päätetä Suomessa. Suomi jäi sijaintinsa ja harvan asutuksensa kanssa yksin ja yrittää toteuttaa paljon isommille ja aivan erilaisille maille räätälöityjä lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin suomenhaukkumisketju lienee ryssäläistä alkuperää.
Siellä ne ressukat istuttelee perunoita ja toivovat ettei nälkä yllättäisi. Yrittävät piristää mieltää Suomea haukkumalla.
Suomessa on tällaisia ihmisiä. Ja sitten ihmetellään, että asiat menevät huonoon suuntaan.
Työstä pitäisi aina maksaa tes-palkka.
Jos olisin saanut toimistotyöpaikan yksityiseltä niin valtio olisi maksanut puolet palkasta palkkatukena, mutta pääsin sitten julkiselle palkkatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu,maailman paras.
Perusterveydenhuolto ei todellakaan ole koska sinne ei pääse ikinä.
Hammashuolto ei koskaan saa aikaa -paikkaa itse:-)
Työvoimatoimisto -aina kiinni ..ketään ei saa kiinni eikä kukaan vastaa puhelimeen.
Peruskoulu -oppilaat opettaa toisiaan.Lastensuojelu ei ole koskaan toiminut,sossussa autetaan niitä kenen naama miellyttää .
Jotkut näistä toimi loistavasti vielä 30 vuotta sitten esim:lääkäri/hammashuolto.Työvoimatoimistoon sai mennä kun haluasi -aina oli ovet avoinna ja virkailija vapaana.
Ihan itse olette kokoomusta ja keskustaa äänestäneet. Nehän ovat aina hallituksessa leikanneet julkista sektoria ja syyllisiä tähän, ettei hoitoon pääse eikä ketään tavoita. Ovat lisäksi yksityistäneet kaiken, jotta kavereiden firmat saisivat nekin verorahat. Myös ulkomaille ovat ahkerasti myyneet kaiken. Nyt sitten luulette että kyse on jostain mystisestä "julkisen sektorin toimimattomuudesta" ja ajatte kokoomusta äänestämällä asian vain pahemmin lokaan. Julkinen sektori toimi ennen kuin sitä alettiin kokoomusvimmassa leikata. Ei ollut jonoja eikä uupumusta.
Vasemmistolla on taas tapa perustaa heti suojatyöpaikkoja ja virkoja ja tuhlata yltäkylläisesti verorahaa sekä verottaa niitä tappiin, jotka tuottavat verorahoja. Sosialisti ei tuota. Vasemmistoa on ollut 1990-luvusta alkaen säännöllisesti hallituksessa joten auttanee iskulauseiden huudossa jos vilkaisee peiliin etsiessä syyllistä.
Vasemmiston tuhlaamat verorahat eivät nykyään edes mene suomeen tai suomalaisille, vaan joko suoraan ulkomaalaisille, tai Suomessa olevien ulkomaalaisten kautta ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut ylioppilaaksi, suorittanut ammattikoulututkinnon ja ammattikorkeakoulututkinnon ja minulla on 2 lasta, olen naimisissa.
Olen ollut viimeisen 4 vuoden aikana 2 kertaa palkkatukityössä, toinen kesti 8 kuukautta, toinen vuoden sekä 7 kuukautta työkokeilussa.
En polta tupakkaa enkä juo alkoholia.
Sinunlaisesi bessewisser mies ärsyttää, olet työttömien maailmasta ihan pihalla.
Työttömät eivät ole vain kotona.
Ja kyllä on väärin että työttömät laitetaan karenssin uhalla työmarkkinatuella töihin.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, minimieläke 836 joten varmasti olisi rahaa maksaa työttömillekin töistä palkkaa eikä työmarkkinatukea.
"Olen lukenut ylioppilaaksi, suorittanut ammattikoulututkinnon ja ammattikorkeakoulututkinnon ja minulla on 2 lasta, olen naimisissa."
Olet naimisissa ja sinulla on lapsia ja olet kouluttautunut. Miksi sitten valitat minulle? Ennemmin minun pitäisi olla kateellinen sinulle. Itse nimittäin osallistun nettoveronmaksajana sinunkin kulujen kattamiseen. Luuletko että on mukavaa olla työssä käyvä mies, jota kiusattiin yläasteella ja sen jälkeen on sosiaalisesti syrjitty eri oppilaitoksissa yms.? En käynyt lukiossa vanhojen tansseja (koska olin syrjitty), minua ei kutsuttu teininä bileisiin, en ole seurustellut, AMK:ssa syrjittiin (joten en käynyt opiskelija-bileissä) ja lista jatkuu...onnettomuudestani huolimatta en ole masentunut ja jäänyt tuleen makaamaan, vaan olen käynyt intin ja kouluttautunut, ollut töissä jatkuvasti ja elänyt elämääni niin hyvin kuin itse voin. Moni minun asemassani oleva olisi jo tap...nut itsensä. Mutta jatka ihmeessä vain kitisemistä! Taloudellinen hyvinvointi ei ole kaikki kaikessa, minä tiedän sen.
"Olen ollut viimeisen 4 vuoden aikana 2 kertaa palkkatukityössä, toinen kesti 8 kuukautta, toinen vuoden sekä 7 kuukautta työkokeilussa."
Jonkun asteen hyväksikäyttöähän tuo on, mutta on se hyvä, että veronmaksajat kustantavat tuonkin työn veroillaan. On se hyvä että on edes jotain.
"Sinunlaisesi bessewisser mies ärsyttää, olet työttömien maailmasta ihan pihalla."
Voi että kun ärsyttää kun on parisuhteessa, lapsia ja kaikkea. Ilmeisesti jos olisin besserwisser-nainen, niin sitten ei ärsyttäisikään? Valkoinen lihaa syövä mies paha! Sinä taas olet minun elämästäni ihan pihalla. Mutta en edes oleta, että joku toinen voisi ymmärtää toisen yksilön tilanteesta hirveästi mitään.
"Ja kyllä on väärin että työttömät laitetaan karenssin uhalla työmarkkinatuella töihin."
Ok. Valita siitä sitten päättäjille. Mielestäni ennemminkin vastikkeeton tuki on huono malli, koska se passivoi ja epäsosialisoi ihmisen. Paljon parempi antaa vastikkeellista tukea, vaikka toki ensisijaisesti työnantajan tulee maksaa palkka ja riistoa en tue. No, maailma ei ole täydellinen.
"Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, minimieläke 836 joten varmasti olisi rahaa maksaa työttömillekin töistä palkkaa eikä työmarkkinatukea."
Suomi elää koko ajan yli varojensa ja lahjoittaa rahaa etelä-Euroopalle ja Afrikkaan jatkuvasti. Ei ole varaa mihinkään, mutta muiden tukemiseen sitä riittää. Mitenkä se työssä käyvä ja veroa maksava besserwisser-suomalainen mies on syypää tähän?
Ihmettelen, että osa ei tajua, että heidän työpaikalla on työttömiä töissä, osa luulee työttömiä opiskelijoiksi.
Itse olin työttömänä palkkatuella toimistotöissä. Myös työtön palvelee asiakkaita julkisen työpaikoissa, puhelinpalvelu oli suomeksi ja englanniksi ja sai tehdä etätöitä.