Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeasti koulutettu, joka saat verojen jälkeen alle 3 000 /kk, mitä teet?

Vierailija
08.05.2022 |

Missä töissä korkeasti koulutettuna jää käteen alle 3 000 ?

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa arkkitehti. Itse olen vain amk-taustainen suunnitteluinsinööri, mutta harva palkkatyössä yhteistyökumppaneista samoissa piireissä tienaa nettona yli kolmea tonnia, arkkitehtejä ja dippainssejä on heissä. 

Vierailija
122/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä, verojen jälkeen 2600. Ei muuten, riittäisi se mulle, mutta vituttaa se välillä, kun pöydän toisella puolella vedetään paremmin rahaa asiakkaana ja mitään koulutusta tai töitä ei tehdä.

Noin suuriin tukiin pitää kyllä olla liuta lapsia.  Lapsilisät ja elatustuet tulee kyllä palkan päälle sinullekin, jos olet eronnut yksinhuoltaja. 

Minulla on sairauseläkeläinen perhepiirissä, alle tonnin saa ja iso osa lääkkeistä kuuluu ei-korvattaviin. TT-tukea ei saa koska asuu perintötalossa, mutta mitä järkeä on mennä yhteiskunnan tuella vuokra-asuntoon tässä tilanteessa? Parempi naapureillekin, ettei asu sellaisessa missä asuu muita, mm. siisteystason vuoksi. Kun on mania päällä, hän voi siivota ja pyykätä yötä päivää ja sitten taas mennä monta päivää, että vain syö ja nukkuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrainsinööri. Mielenkiintoinen ja käytännönläheinen työ, mihin voi itse vaikuttaa, korvaa paljon.

Vierailija
124/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

insinööriä ei taideta laskea vielä korkeakoulutetuksi, koska en tiedä yhtään insinööriä, joka tienaa yli 3000e/kk nettona

"Persuinsinööri" taitaa olla AMK-tutkinto.

Itsellä oli opistoinsinööripohjalla netto vajaa 3300e/kk.

Vierailija
125/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaja, urani huipulla, eli kaikilla ikälisillä. Noin 2500e

Vierailija
126/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtorintutkinto ja työnimike vastaava tutkija. Netto 2 500 e.

Tutkiminen on mukavaa, mutta minä olen äänestänyt jaloillani ja siirtynyt julkisen hallinnon hommiin. Palkkani on noussut jo keskivertomaisterin tasolle eli tuohon aloituksessa mainittuun.

Vierailija
127/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija rahoitusalalla, netto 2500e. Bruttopalkka on noussut paljonkin viimeisten vuosien aikana, mutta nettopalkassa se ei juuri ole näkynyt. Verottaja pitää siitä huolen.

Vierailija
128/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja urani huipulla, jee.. Nettopalkka tässä kuussa 2040. Eli surkea on palkka tässä työssä!

Vierailija
129/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloushallinnossa teen erinäisiä hommia. 4100e, josta käteen 2884e.

Eiks ookkin kiva maksaa veroja kaikille loisille ja groomaajille :D

En nää sitä niin. Tietenkin olisi kiva saada koko summa käteen itselleni, mutta hei - saan hampaiden hoidon lähes ilmaiseksi, sairauteeni hoitoa pelkällä poliklinikkamaksulla, lapseni käyvät koulua ilmaiseksi ja saavat ison ilmaisen ruoan sekä koulukirjat kaupanpäälle. Meillä on katuvalot, uimahallit, kirjastot, sekä julkinen liikenne sekä minä saisin avun jos jäisin työttömäksi!.. Jos emme maksaisi veroja - kuka nämä rahoittaisi ja millaisia kuluja / vakuutusmaksuja meillä olisi? Eli en valita. :)

Vierailija
130/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistuva lääkäri

Vierailija
131/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla julkista hankintaa

Vierailija
132/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidemaalari, viimeisimmät 10v paras vuosi 115000, huonoin 0euroa. Vähän on kausittaista👍👎

Vierailija
133/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija rahoitusalalla, netto 2500e. Bruttopalkka on noussut paljonkin viimeisten vuosien aikana, mutta nettopalkassa se ei juuri ole näkynyt. Verottaja pitää siitä huolen.

Kyllä se näkyy nettopalkassa aina noin puolet. Eli jos saisit nyt 1000€ palkankorotuksen, saisit siitä nettona noin 500€ käteen. Tämä on selkeä nyrkkisääntö.

Vierailija
134/154 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, kohta 20v IT-alalla, netto 2200/kk.

Vierailija
135/154 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, joka ei päässyt oman alan töihin. Vuokrafirman keikkalaisena brutto jopa 2100 euroa kuukaudessa jos saan täydet tunnit kuukaudessa.

Vierailija
136/154 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa inttiin töihin.....olen yo-merkonomi taloushallinnossa (en siis korkeasti koulutettu ) ja olen meidän "amiksista"  kuten täällä niin valistuneesti kaikkia ei maistereita nimitellään, surkeimmin palkattu....brutto 3900 ja käteen semmoinen 2650 €. Meillä on pitkät lomat ja maisterit kaikki yli 4000 liksalla, moni yli 5000:lla. 

Vierailija
137/154 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen palkkataso on kyllä surkea. Täällä ei pysty elättämään itseään eikä perhettä ellei saa nettona vähintään 3500 euroa kk. Joka alan palkat pitäisi nostaa reippaasti!

Vierailija
138/154 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näkyy nettopalkassa aina noin puolet. Eli jos saisit nyt 1000€ palkankorotuksen, saisit siitä nettona noin 500€ käteen. Tämä on selkeä nyrkkisääntö.

Verokiila alkaa toimia noin 3500 euron bruttotulon kohdalla.

Vierailija
139/154 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakaopena varhaiskasvatusyksikössä. Harva täällä arvostaa koulutustani. Vanhemmille ja lapsille olen yksi kurahousujen pukija ja pöydänpyyhkijä muiden joukossa.

Nyt on muistettava, että "korkeakoulutuksesi" on alempi amkk-tutkinto lähes puolet vähemmän opintovuosia ja helpompi päästä sisään kuin yliopiston maisterin papereissa.  Nyt melko laaja käsite tässä ketjussa sana "korkeakoulututkinto."

Vierailija
140/154 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 4k ja mieheni 6 k kuussa. Käteen jää lähes sama määrä (eli plus miinus 3k) koska verotusasteet. Kovasti tosiaan riippuu minkälainen se tutkinto on ja erityisesti millä alalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan