Korkeasti koulutettu, joka saat verojen jälkeen alle 3 000 /kk, mitä teet?
Missä töissä korkeasti koulutettuna jää käteen alle 3 000 ?
Kommentit (154)
Varmaan aika monessa?
Itse olen opettaja.
aineenopettaja (palkka 2977e)
nettona 2250e/kk
Ei kai missään. Itse vetäisin ranteet auki.
Olen vakaopena varhaiskasvatusyksikössä. Harva täällä arvostaa koulutustani. Vanhemmille ja lapsille olen yksi kurahousujen pukija ja pöydänpyyhkijä muiden joukossa.
It-alalla. Järjestelmäasiantuntija.
Henkilöstöjohtaja. Huonolla työmarkkina-alueella ei haluta maksaa palkkaa ja on pakko tyytyä huonoihin työehtoihin. Muuttaminen ei nyt onnistu joten tässä ollaan 20v työkokemusta.
Helsingissä saisin varmaan 3 x enemmän
Korkeakoulututkinto, bruttona n. 3300/kk, käteen jää ehkä 2500. Työ on onneksi itsenäistä, helppoa ja elämäntilanteeseeni erittäin hyvin sopivaa.
Vastauksena kysymykseen: jatkan työntekoa.
Eli brutto jotain 4600? Aika moni saa alle tuon, korkeakoulutettunakin.
Kaksoiskelpoinen luokan- ja aineenopettaja, FM ja KM.
Palkka on tänä lukuvuonna bruttona yhden ikälisän kanssa karvan päälle 3000, netto 2500. Ensi lukuvuodeksi tippuu 190/kk, koska ekaluokan lisä jää pois.
Aineenopettaja ja minulla ei ole enää edes pelkkä aloituspalkka vaan olen saanut jo kaksi ikälisääkin peruspalkan päälle. Silti käteen jää reilusti alle 3000e/kk. Brutto toki on ikälisillä yli sen 3000e.
DI brutto 4400 , netto alle 3000
Erityisopettaja. Reilusti alle jää.
Akateemisten keskipalkka on noin 5000€/kk, josta jää käteen noin 3000€, joten puolet saa alle tuon.
Ylihoitajana, vaikka onkin kaikki ikälisät yms. Päivätyö, niin ei ole edes niitä hoitajien kuuluisia lisiä 😊 ja jatkan varmaan, jos uusi hyvinvointialue ei hävitä tehtävääni. Rakastan työtäni
Maksimoin vapaa-ajan ja minimoin vitutuksen töissä. Aina. Turha kysellä. Palkka 6 tonnia ja enemmän töitä? Ei kiitos. Enemmän vapaa-aikaa. Palkka riittää.
Sossu.