Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, olenko lääkeriippuvainen?!

10.10.2006 |

Mulle tehtiin neljä viikkoa sitten välilevyn pullistuman leikkaus ja sain lokakuun loppuun saikkua ja panacod-reseptin (1-2 nappia 1-3 krt vrk). Vajaan viikon jälkeen puolitin annoksen eli otin vain yhden tabletin kerralla ja muutama päivä sen jälkeen jätin päivälääkkeen kokonaan pois.

Ja pian sen jälkeen jätin aamulääkkeenkin kokonaan pois, eli olen syönyt iltaisin yhden panacodin. Välillä olen yrittänyt jättää senkin pois, mutta sitten en saa välttämättä nukuttua! Ja se ei johdu kivuista! Viime yönä torkahdin ensimmäisen kerran joskus kolmen jälkeen ja kunnolla nukahdin vasta viiden maissa...

Olenko minä riippuvainen tuosta yhdestä panacodista vai onko kyse vain sattumasta? Tiedän, että panacod sisältää relaksanttia ja sikäli varmasti auttaa nukahtamaan, mutta voiko noin pieni annos tosiaan tehdä riippuvaiseksi niin, etten enää saakaan nukuttua...

Täytyy kai pyytää miestä vaihtamaan salaa tilalle kalkkitabletteja, jos vaikutus on vain psykologinen... Pelkään, etten saa nukahdettua ja sitten en välttämättä saakaan...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiinihan on opiaatti, ja kai yhdestäkin tabletissa päivässä voi tulla riippuvaiseksi.

Vierailija
2/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun kuulemani mukaan nämä ihmiset ovat saaneet panacodista ns. fiilareita eli lääkehumalan. Muhun panacod ei ole vaikuttanut mitenkään muuten kuin ettei ole särkenyt.

Täytynee kai vaan pysyä lujana ja olla ottamatta se iltalääke. Eiköhän se uni joskus tule... ja onneksi on vielä saikkua, ettei haittaa, kun on silmät ristissä :-D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääset kyllä siitä eroon, olethan jo melkein päässytkin. Pari iltaa saattaa mennä unta odotellessa.

Vierailija
4/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kyse ole silti kuin 6 viikon pätkästä ja siitä tosiaan nyt jo pari viikkoa on mennyt niin, että otan yhden iltalääkkeen (jos sitäkään).

Viikonloppuisin olen ottanut monesti 1-2 lasia viiniä enkä sitten ole ottanut lääkettä. On ollut sen verran rento olo, että uni on tullut...

Että kannattaisikohan tässä siirtyä nyt sitten yhdestä riippuvuudesta toiseen? Lääkkeen tilalle vaan pari lasia punkkua, niin uni tulee... :-D

Pitää nyt vaan olla ottamatta päikkäreitä, vaikka väsyttää, niin ehkä se väsymys tekee tehtävänsä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan