Oletko ollut nälissäsi kun pelotti mennä kauppaan?
Onko muilla samoja kokemuksia? Opiskeluaikoina en pystynyt käymään kaupoissa ja olin välillä todella nälissäni. Ostin vain kioskilta tai huoltsikalta tupakkaa ja yritin sillä pitää nälän loitolla. Oli paha sosiaalisten tilanteiden pelko.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaupassa mitään sosiaalisia tilanteita ole.
Aha
On ollut monesti. Ihmiset ärsyttää minua. Silloin tilaan jotain foodoran kautta.
Miten ihmeessä pystyit ostamaan tupakkaa, mutta et ruokaa?
Jos ahdistaa niin miksi et käy vaikka aamuyöstä 24/7 kaupassa? Tai tilaa ruokaa. Ja jos haluat päästä eroon tuosta pelosta niin silloin pitää mennä oman mukavuusalueen uökopuolelle eikä vain antautua pelolle.
Päässä vähän vikaa jos ei kauppaan uskalla mennä
Olen aika introvertti ihminen ja tykkään olla yksin, mutta minulla ei ole koskaan ollut ongelmia mennä kauppaan.
Tuo on ihan normaalia, jos on sosiaalisten tilanteiden pelko. Päässä voi olla vikaa, mutta eikö meillä kaikilla ole jotain vikaa päässä.
No onhan. Kassa kyttää mitä ostat. Muut asiakkaat katsovat, mitä ostat.
Kaikkia seurataan ja arvioidaan, onko tuo potentiaalinen myymälävaras. Kameroita on joka puolella. Jos käyt samassa kaupassa usein, sinut aletaan tuntea.
Itse asiassa joillain kaupan kassoilla menee tämä valta-asetelma vähän yli. Onhan se täälläkin nähty, joku kassa ränttää ihmisten ostoksista. Ei se niille kuulu, eikä siitä niille makseta.
Silti en ihan ymmärrä ap:n pelkoa. Jos ostat vaikka kilon perunoita, se ei kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia seurataan ja arvioidaan, onko tuo potentiaalinen myymälävaras. Kameroita on joka puolella. Jos käyt samassa kaupassa usein, sinut aletaan tuntea.
Itse asiassa joillain kaupan kassoilla menee tämä valta-asetelma vähän yli. Onhan se täälläkin nähty, joku kassa ränttää ihmisten ostoksista. Ei se niille kuulu, eikä siitä niille makseta.
Silti en ihan ymmärrä ap:n pelkoa. Jos ostat vaikka kilon perunoita, se ei kiinnosta ketään.
Sitä varten on itsepalvelukassat
Vierailija kirjoitti:
Jos ahdistaa niin miksi et käy vaikka aamuyöstä 24/7 kaupassa? Tai tilaa ruokaa. Ja jos haluat päästä eroon tuosta pelosta niin silloin pitää mennä oman mukavuusalueen uökopuolelle eikä vain antautua pelolle.
Olen jo päässyt peloistani. Tuo tapahtui nuoruusvuosina kun olin kokematon ja herkkä arvostelulle. Ehkä joku avustaja olisi ollut hyvä ratkaisu alkuun tai tuettu asuminen. Nyt käyn lähes päivittäin kaupassa.
Olen ollut siksi etten jaksa lähteä. Paastonnut useita päiviäkin kerrallaan, pari kertaa kuussakin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko se taitaa olla myöntää, että taitaa mun elämä tosiaan olla aika paljon helpompaa kuin monen muun täällä.
Eihän kaupassa mitään sosiaalisia tilanteita ole.