Usa on hyvä esimerkki siitä ettei kela lorvijoita kannata tukea - työttömyys siellä huikeat 3,6%
Kyllä moni asia on usassa paremmin hoidettu. Ihan sama mitä se yle sanoo.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä saa töitä vähän helpommin ja niitä on oikeasti paljon saatavilla. Monen firman ovessa työntekijöitä tarvitaan-ilmoitukset ja aloittaa voi vaikka heti. Eikä tuijoteta useinkaan turhaan todistuksia, vaan jos osaat/pystyt sitä tekemään, homma on sinun. Suomessa kaikesta on tehty liian hankalaa.
Yhdysvallat ei ole itsepelvelumaa, toisin kuin Suomi. Siellä oli joskus aikoinaan jopa pakkaajia ostoksille. Täällä Suomessa asiakas saa kerätä itse kahvikupit ja lautaset pöydältä.
Se on sitten eri asia, elääkö niillä palvelusektorin töillä. Eivät ne kolmekymppiset kotonaan elele turhaan, vaan kun rahat eivät riitä vuokran maksamiseen. Ei kai ostostenpakkaajan hommiin tutkintoja tarvita?
Ostosten pakkaajia on vielakin joka ruokakaupassa USAssa. Yleensa teineja tai vahan kehitysvammaisia. Tulevat myos ulos pakkaamaan tavarat autoosi jos haluat tai tarvitset apua.
Enpä ole itse koskaan vielä ilmiöön törmännyt. Nimimerkillä kolemsti Yhdysvalloissa käynyt ja aviossa jenkkimiehen kanssa. Sinänsä ihan kiva, että vajaakuntoisilla on jotain toimitettavaa. Suomen malli, jossa vajaakuntoisia ei oteta mihinkään mukaan on ihmisen omanarvontunnolle ja itsetunnolle huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi joku tulla huomenna itä keskus mäc donalds? On paljon ihana teini pilu.
Minä ola siellä koko päivä. Olla hyvä saada suomi ystävä.
Mennä ilta sörnäinen. Minä tietä hyvä narkkari pilu. Halpa olla. 20 euroa.
T. Ali
Tässä nähdään että on parjausta kun väittää ettei muslimit tee työtä.
Luuletko että ali on mäkkärissä töissä vai miksi sanot?
En tietenkään. Sehän on kommentin perusteella markkinointialalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä saa töitä vähän helpommin ja niitä on oikeasti paljon saatavilla. Monen firman ovessa työntekijöitä tarvitaan-ilmoitukset ja aloittaa voi vaikka heti. Eikä tuijoteta useinkaan turhaan todistuksia, vaan jos osaat/pystyt sitä tekemään, homma on sinun. Suomessa kaikesta on tehty liian hankalaa.
Yhdysvallat ei ole itsepelvelumaa, toisin kuin Suomi. Siellä oli joskus aikoinaan jopa pakkaajia ostoksille. Täällä Suomessa asiakas saa kerätä itse kahvikupit ja lautaset pöydältä.
Se on sitten eri asia, elääkö niillä palvelusektorin töillä. Eivät ne kolmekymppiset kotonaan elele turhaan, vaan kun rahat eivät riitä vuokran maksamiseen. Ei kai ostostenpakkaajan hommiin tutkintoja tarvita?
Ostosten pakkaajia on vielakin joka ruokakaupassa USAssa. Yleensa teineja tai vahan kehitysvammaisia. Tulevat myos ulos pakkaamaan tavarat autoosi jos haluat tai tarvitset apua.
Enpä ole itse koskaan vielä ilmiöön törmännyt. Nimimerkillä kolemsti Yhdysvalloissa käynyt ja aviossa jenkkimiehen kanssa. Sinänsä ihan kiva, että vajaakuntoisilla on jotain toimitettavaa. Suomen malli, jossa vajaakuntoisia ei oteta mihinkään mukaan on ihmisen omanarvontunnolle ja itsetunnolle huono.
Suomessa kehitysvammaiset saa tehdä 9€ per pv hommia. Palkkaaminen kehitysvammainen on terroriteko ja tästä syystä USA on paha maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensahan "kolmas kerta toden sanoo" mutta ei sinulla. En tieda missa olet kolme kertaa kaynyt mutta mina olen asunut taalla 40+ vuotta ja ainoastaan pari kertaa olen Aldissa joutunut pakkaamaan tavarani itse. Kysy silta jenkkimiehelta vai onko edes jenkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo! Matalapalkka-aloilla palkat niin huonot ettei yhden työn palkalla pärjää mitenkään. Saavat vielä tehdä useampaa duunia!! Ja sit jos sattuu sairastumaan eikä pysty töihin, saa potkut kaikista työpaikoista, putoo sairausvakuutusjärjestelmän ulkopuolelle ja lopulliseen köyhyyteen. Kyllä on juhlaa!!
Minusta on huvittavaa kun USA:ssa puhutaan ghetoista ja toivottomuudesta mutta elävät pelkästään tuilla Suomalaisen keskituloisen elämää ellei enemmänkin. Kaikilla on puhelimet, autot ja isommat kämpät kuin täällä ja käyttörahaakin tuntuu olevan silti.
Kuponkeja keräämällä voi hakea kauapsta ilmaiseksi ruokaa.
Monet on töissä mutta saa niin huonoa palkkaa, että ovat puolikodittomia asuen esim. motelleissa. Ovat voineet olla aiemmin manageriasemassa:
KYllä sielä NYCHAn asunnoissa asuu jo 3.sukupolvea työssäkäymättömiä joide ainoa työ on lisääntyä mahollisimman monen eri miehen kanssa. Nää ukot sitten heittää koskukeikkaa ja ajelee uusilla mersuilla:) Ja välillä ammiskelee toisiaan,joskus joku lapsi raukkakin osuu tulilinjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin se treilori tai motellihuone on suorastaan yleellinen verrattuna siihen tyypilliseen 18-30m2 koirankoppiin suomalaisessa kerrostalossa.
Normi-ihmisten keskivertoasunnot ovat paljon suurempia kuin Suomessa.
Niin ovat, ja köyhilläkin voi olla suomalaisen näkökulmasta suht isoja asuntoja. Mutta halvat asunnot ovat usein todella heikosti rakennettuja josta sitten seuraa erilaisia ongelmia, varsinkin kun sään ääri-ilmiöt lisääntyvät. Jotkuthan asuvat esimerkiksi sellaisissa, niitä kutsutaan kai siirreltäviksi taloiksi. Näyttävät niin heppoisilta, että varmaan saisi jalan ulkoseinästä läpi jos kovaa potkaisisi.
Remonttiohkelmista saa kuvan että paremmatkin asunnot on aika heppoisesti rakennettu. Seiniä kaatuu potkimalla tai kotivideoissa temppuileva teini kaatuu päin seinää ja siihen tulee reikä, teinille ei satu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä saa sosiaalitukea jos on tarpeeksi läskiksi syönyt itsensä ja puoliso tai joku muu lähipiiristä saa palkkaa sen läskin hoitamisesta. se palkkakin on ihan eri tasoa kuin Suomen omaishoitajan tuki, sillä voi elättää perhettä. Lisäksi on liuta kodittomia, jotka eivät ole virallisesti työttömiä.
Haluatteko Suomeen USA:n stipendisysteemin/yliopistomaksut, terveydenhuollon, tietullit? Toivottavasti myös nämä kelpaa, jos se on ihailtava yhteiskunta.
Usassa on paremmat yliopistot ja parempi terveydenhuolto (jos on vakuutukset kunnossa). Tiet ovat myös paremmassa kunnossa.
Yhdysvalloissa on myös huonompia yliopistoja niiden huippuyliopistojen lisäksi, ja jos vakuutukset eivät ole kunnossa, niin sitten joutuu esim. syöpätapauksessa tekemään valinnan kuoleeko suosiolla vai ottaako riskin siitä, että kuolee hoidosta huolimatta ja perillisille ei jää mitään, koska koko omaisuus menee syöpähoitolaskuun.
Ja on niitä huonokuntoisia teitä myös Yhdysvalloissa.
Luuletko että ali on mäkkärissä töissä vai miksi sanot?