Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Usa on hyvä esimerkki siitä ettei kela lorvijoita kannata tukea - työttömyys siellä huikeat 3,6%

Vierailija
08.05.2022 |

Kyllä moni asia on usassa paremmin hoidettu. Ihan sama mitä se yle sanoo.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
82/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin se treilori tai motellihuone on suorastaan yleellinen verrattuna siihen tyypilliseen 18-30m2 koirankoppiin suomalaisessa kerrostalossa.

Normi-ihmisten keskivertoasunnot ovat paljon suurempia kuin Suomessa.

Niin ovat, ja köyhilläkin voi olla suomalaisen näkökulmasta suht isoja asuntoja. Mutta halvat asunnot ovat usein todella heikosti rakennettuja josta sitten seuraa erilaisia ongelmia, varsinkin kun sään ääri-ilmiöt lisääntyvät. Jotkuthan asuvat esimerkiksi sellaisissa, niitä kutsutaan kai siirreltäviksi taloiksi. Näyttävät niin heppoisilta, että varmaan saisi jalan ulkoseinästä läpi jos kovaa potkaisisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usa vs suomi ostarir

En tiennyt Itiksen tilanteen olevan noin 'värittynyt'.

Vierailija
84/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työt rupeisi maittamaan jos kela tuet otettaisiin pois!

Vierailija
85/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usa vs suomi ostarir

En tiennyt Itiksen tilanteen olevan noin 'värittynyt'.

Kyllä siellä on yhtälailla "ruskeata" kuin usassa lähellä meksikon rajaa.

Siellä tosin ne käyttäytyvät paremmin.

Vierailija
86/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joku tulla huomenna itä keskus mäc donalds? On paljon ihana teini pilu.

Minä ola siellä koko päivä. Olla hyvä saada suomi ystävä.

Mennä ilta sörnäinen. Minä tietä hyvä narkkari pilu. Halpa olla. 20 euroa.

T. Ali

Vierailija
87/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Yhdysvaltain järjestelmä tilastoi työttömät vain lyhyen ajan. Kun putoaa tuilta, putoaa myös työttömyystilastoista.

Tilastot kuvaavat näin ollen työttömyyden kehitystä, mutta eivät niinkään itse työttömyyttä. Alhainen työttömyysprosentti kertoo, että juuri nyt ei ole massairtisanomisia. Ne vuodentakaiset työttömät voivat olla vaikka kadulla, mutta tilastot näyttävät hyvältä.

Vierailija
88/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi joku tulla huomenna itä keskus mäc donalds? On paljon ihana teini pilu.

Minä ola siellä koko päivä. Olla hyvä saada suomi ystävä.

Mennä ilta sörnäinen. Minä tietä hyvä narkkari pilu. Halpa olla. 20 euroa.

T. Ali

Tässä nähdään että on parjausta kun väittää ettei muslimit tee työtä.

Vierailija
89/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....

Vierailija
90/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa töitä vähän helpommin ja niitä on oikeasti paljon saatavilla. Monen firman ovessa työntekijöitä tarvitaan-ilmoitukset ja aloittaa voi vaikka heti. Eikä tuijoteta useinkaan turhaan todistuksia, vaan jos osaat/pystyt sitä tekemään, homma on sinun. Suomessa kaikesta on tehty liian hankalaa.

Vierailija
91/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep joo. 

Kela maksaa perustoimeentulotukea siksi, ettei tarvii alkaa rötöstelemään. Mitenkäs rikollisuuden laita USA vs. Suomi...? Tai onnellisuuden / hyvinvoinnin?

Onnellisuuden? Hyvinvoinnin? Tosissasiko näitä kyseenalaistat usassa vs. Suomi.

Vierailija
92/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä saa töitä vähän helpommin ja niitä on oikeasti paljon saatavilla. Monen firman ovessa työntekijöitä tarvitaan-ilmoitukset ja aloittaa voi vaikka heti. Eikä tuijoteta useinkaan turhaan todistuksia, vaan jos osaat/pystyt sitä tekemään, homma on sinun. Suomessa kaikesta on tehty liian hankalaa.

Suomessakin pystyi ennen kadulta poikkeamaan johonkin yritykseen työtä kysymään. Kaksi kertaa olen saanut työpaikan tällä tavalla.

Vierailija
93/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep joo. 

Kela maksaa perustoimeentulotukea siksi, ettei tarvii alkaa rötöstelemään. Mitenkäs rikollisuuden laita USA vs. Suomi...? Tai onnellisuuden / hyvinvoinnin?

USA. Just ajoi naapurin 17 vuotias teini lapsenlapsi uudella autolla mummua (ja pappaa) katsomaan äitienpäivänä. Lahjapaketteja näytti olevan useampI.

Vierailija
94/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep joo. 

Fakta on että mustat tekevät valtaosan ryöstäistä ja muista väkivaltarikoksista. Suomessa ei onneksi ole paljoa mustia ja heillä on muutenkin asiat paremmin kuin Usassa mustilla. Suomessa ei alkaisi mitään USA tyyppistä ryöstälyä, vaikka Kelan avokätisiä tukia muutettaisiin vastikkeellisemmiksi ja pienennettäisiin.

Vierailija
95/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvallat ei ole itsepelvelumaa, toisin kuin Suomi. Siellä oli joskus aikoinaan jopa pakkaajia ostoksille. Täällä Suomessa asiakas saa kerätä itse kahvikupit ja lautaset pöydältä.

Se on sitten eri asia, elääkö niillä palvelusektorin töillä. Eivät ne kolmekymppiset kotonaan elele turhaan, vaan kun rahat eivät riitä vuokran maksamiseen. Ei kai ostostenpakkaajan hommiin tutkintoja tarvita?

Vierailija
96/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep joo. 

Tama oli aikoinaan, Hollywoodin kulta-aikana, Hearst-perheen koti. Nyt nahtavyys joka jaa monelta suomituristilta nakematta.

Vierailija
97/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin se treilori tai motellihuone on suorastaan yleellinen verrattuna siihen tyypilliseen 18-30m2 koirankoppiin suomalaisessa kerrostalossa.

Normi-ihmisten keskivertoasunnot ovat paljon suurempia kuin Suomessa.

Niin ovat, ja köyhilläkin voi olla suomalaisen näkökulmasta suht isoja asuntoja. Mutta halvat asunnot ovat usein todella heikosti rakennettuja josta sitten seuraa erilaisia ongelmia, varsinkin kun sään ääri-ilmiöt lisääntyvät. Jotkuthan asuvat esimerkiksi sellaisissa, niitä kutsutaan kai siirreltäviksi taloiksi. Näyttävät niin heppoisilta, että varmaan saisi jalan ulkoseinästä läpi jos kovaa potkaisisi.

En kritisoisi kenenkaan muun rakentamista jos kerran suomalaisessa kerrostalossa kuuluu naapurin pissaaminen seinan lapi, hyva sentaan etta ei nay.

Vierailija
98/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työt rupeisi maittamaan jos kela tuet otettaisiin pois!

Sairailta ja vammaisilta myös?

Entä miten ratkaisisit sen ongelman, että moni ihan työkykyinen ihminen EI SAA työtä vaikka haluaa? Ikä jo tekee varsinkin naisella sen, että ei kelpaa enää paljon mihinkään. Varsinkin jos on matala koulutus. Jopa töihin joihin pääsee "kuka vain" otetaan ennemmin nuoria, esimerkiksi pikaruokaravintolassa voi olla ihan periaatteena, että palkataan vain alle kolmekymppisiä.

Suurimmalle osalle ihmisiä se on jo ihan itsekunnioituksen kannalta tärkeää, että elättää itse itsensä jos on työkykyinen. Elämäntapatyöttömät ovat ihan oikeasti vähemmistö. Minä olen itse ihminen, jonka asema työmarkkinoilla on iän, matalan koulutuksen ja oppimisvaikeuksien vuoksi huono, ja olen erittäin onnellinen siitä, että minulla on työ vaikka huonosti palkallani tulenkin toimeen ja varmasti voisin saada saman tuilla eläen. Itse asiassa minulla on kaksi työtä, kokopäivätyö ja osa-aikainen, ja kun olin koronan vuoksi toisesta lomautettuna, jouduin hakemaan väliaikaisesti asumistukea. Jo se oli minusta erittäin noloa. Harva HALUAA turvautua yhteiskunnan tukiin, kyllä se yleensä koetaan kiusalliseksi.

Vierailija
99/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvallat ei ole itsepelvelumaa, toisin kuin Suomi. Siellä oli joskus aikoinaan jopa pakkaajia ostoksille. Täällä Suomessa asiakas saa kerätä itse kahvikupit ja lautaset pöydältä.

Se on sitten eri asia, elääkö niillä palvelusektorin töillä. Eivät ne kolmekymppiset kotonaan elele turhaan, vaan kun rahat eivät riitä vuokran maksamiseen. Ei kai ostostenpakkaajan hommiin tutkintoja tarvita?

Ostosten pakkaajia on vielakin joka ruokakaupassa USAssa. Yleensa teineja tai vahan kehitysvammaisia. Tulevat myos ulos pakkaamaan tavarat autoosi jos haluat tai tarvitset apua.

Vierailija
100/110 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida löytyä maata missä musta ei tekisi suhteessa enemmän rikoksia kuin valkoinen.