Mitä mielenterveysongelmia suvussasi on
Meillä on skitsofreniaa, psykoosia, kaksisuuntaista mielialanhäiriötä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mielisairaudet eivät ole stigma enää. Ovat sairauksia muiden joukossa.
Silti häpeän masennustani
T. milleniaali
Kaikkee sitä varmaan löytyy, depressio varmaan yleisin, eli aika tavanomaiseksi voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. milleniaali
Minä
Minä
Minä en häpeä. Mutta en sitä kuulutakkaan. En kertoisi myöskään kaikille, jos minulla olidi sokeritauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. milleniaali
Suotta häpeät!
Isällä on kolme sisarusta, joilla kaikilla heittää päästä. Isä on onneksi terve.
Karmea perimä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. milleniaali
On stigma. Varmasti ei pääse töihin mihinkään, jos on tunnetusti mielisairas. Paljon pahempaa kuin fyysiset vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Isällä on kolme sisarusta, joilla kaikilla heittää päästä. Isä on onneksi terve.
Karmea perimä.
Näkemyksesi on vahvasti subjektiivinen.
Masennusta, alkoholismia ja skitsofrenia.
Narsismia ja jopa psykopaattisuutta. Nämä ovat vahvasti periytyviä.
Masennusta.
Tämä ei ole mt-ongelma, mutta erilaista neurojuttua autismista, aspergerista adhd;hen.
Koko värisuora löytyy. Silti tai juuri siksi ilkeimmät ovat (olleet) juuri niitä joilla ei ole mitään virallista diagnoosia, tai ainakaan eivät kärsi itse.
Masennusta, borderline personality disorder, paranoid personality disorder
Itselläni on ahdistusta ja ilmiselvä autismikirjon häiriö, joista ei kuitenkaan ole virallisia diagnooseja. Äidin puolella on selkeästi ollut useampikin autismikirjon häiriön tapaus, mutta ei noilla kenelläkään ole tainnut virallista diagnoosia olla. Ei siis ilmeisesti perinnöllisenä varsinaisia mielenterveyden ongelmia. Toki kaikkea muuta sitten kyllä riittämiin.
Ei mitään. Lapsetkin reippaita kun hiihtävät kouluun pellon poikki kesät talvet.
Persu. 1 kpl. Se on onneksi vähemmän kuin väestössä keskimäärin.
Tunnekylmyyttä, narsismia, estyneisyyttä, alkoholismia, skitsoidisuutta.
Isäni oli alkoholisti ja yksi hänen sisaristaan, minun tätini siis, kärsi masennuksesta ja teki vähän yli viisikymppisenä itsemurhan.
Äidin enolla oli skitsofrenia ja toisen enon poika eli äitini serkku kuoli alle kolmekymppisenä huumeisiin.
Siinäpä ne lähisuvun mt-ongelmat taitaa olla. Muista ei tietoa.
Psykopatiaa, narsismia ja paranoidista skitsofreniaa.
Suvussani on paljon masennusta ja alkoholismia. En sairasta kumpaakaan. Kerran ihan muun vaivan vuoksi tapaamani lääkäri kysyi sukulaisten psyykkisistä ongelmista ja kerroin noista hänelle.
Sen jälkeen olen joutunut suunilleen todistamalla todistamaan lääkäreille, että olen vastaanotolla poskiontelo- tai keuhkoputkentulehduksen vuoksi. Monet kerrat on masennuslääkereseptiäkin tarjottu.
Välillä ärsyttää se, että oikeasti masentuneet eivät saa edes sitä reseptiä ja antibioottia tarvivalle tuputetaan sukulaisten vuoksi masennuslääkkeitä.